volvo xc90 b5 r mild hybride

De XC90 wordt na 12 jaar vervangen door de nieuwe XC90
polska
2nd Gear member
Berichten: 55
Lid geworden op: 19.01.2008 - 14:47

op hoeveel km ververste jullie de eerste keer jullie olie en filter. heb nog niet veel km gedaan nu door de corona. slecht 8000 km na 10 maanden, zouden jullie hem nu al verversen
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Is een jaarbeurt bij de dealer wat?: https://www.broekhuis.nl/volvo/onderhou ... jaarbeurt/
Check gewoon even bij je dealer, want volgens mij is het onderhoud 30K of een jaar, wat betekent een jaar overslaan voor de eventuele garantie?
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
polska
2nd Gear member
Berichten: 55
Lid geworden op: 19.01.2008 - 14:47

mijn volvo xc90 b5 diesel is nu 3 jaar oud en heb slechts 32000 km gedaan nu brand het lampje van het reinigings systeem van de uitlaat. de auto trok ook niet meer goed op. nu heb ik hem op temperatuur gereden en op de autostrade goed wat gas gegeven. nu doet hij terug normaal maar het lampje brand nog. welk apperatuur zouden jullie mij aan bevelen om hem uit te lezen. of heeft er iemand ervaring met dit probleem
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Gewoon langs de dealer rijden? En dat ding eens flink uitlaten op de autobahn of gewoon handmatig in zijn 3 met 130 zodat hij eens lekker toeren kan maken. Een milieudiesel als jij hebt is niet gemaakt voor 10K per jaar.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
polska
2nd Gear member
Berichten: 55
Lid geworden op: 19.01.2008 - 14:47

Hallo Cyriel,

Dit lampje brand omdat je steeds korte afstanden doet.
Er is een roetsensor in de uitlaatbuis die nattig wordt als je korte afstanden doet.
Ik zie dat er een gratis actie zit op je wagen om dit probleem op te lossen. (dit is een fabrieksfout van VOLVO en mag enkel vervangen worden vanaf het moment dat het lampje brand, zonder dit brandend lampje wordt er geen claim uitgevoerd)
Er moet een nieuw stuk uitlaatbuis op de wagen gemonteerd worden en de roetsensor wordt een halve meter meer naar achteren geplaatst zodat de roetsensor niet meer nat kan worden. (de roetsensor wordt dan droog geblazen door de uitlaatgassen, het gat waar de roetsensor zat wordt afgestopt met een plug).
Hier in deze bijlage kan je de claim zien van je wagen. (de chassisnummer kan je op dit document terugvinden).
Deze claim kan enkel worden uitgevoerd in een officiële VOLVO garage! (dus niet bij ons) dus hij word gratis gemaakt

Met vriendelijke groeten / Kind regards,
Geert Caryn
Plaats reactie

Terug naar “XC90 vanaf MY2015”