trim schreef: ↑19.10.2020 - 15:58
Beste Diesel, het optrekken vind ik prima vwb snel schakelen. Wat mij opviel is dat bij het rustig rijden ( 50-60 km/u) de bak op ongeveer 220 rpm blijft “hangen”. Wss om paraat te staan bij snel gas geven.
Het ligt wss aan mijn slome rijstijl dat dit mij niet bevalt. De hybride modus lijkt voor mij een verbetering om dat de elektronica motor en benzine meer als 1 werkt. Het voelt meer als 1 geheel door verbeterde overgang.
Die polestar stand gebruik ik niet heel veel en uitsluitend bij het rijden in bergachtig gebied, daar waar hij op pk's moet trekken en niet op koppel omdat de bak dat doorgaans niet zo leuk vind, iets met warmte ontwikkeling.
Ik heb hem altijd in comfort staan en dan schakelt het mooier en vlotter door, ook bij het aanrijden op een rotonde waar ik hem op laat rollen kreeg ik zonder optimalisatie bij het hernemen van het gas een rare hik in toerental en daardoor in de aandrijving die er nu uit is.
Die polestar stand zie ik als spielerij maar in bergachtig gebied kan het handig zijn, wel het olie verbruik in de gaten houden, daar lust hij dan best een litertje van.