XC90 D5 of T8

De XC90 wordt na 12 jaar vervangen door de nieuwe XC90
pimsam
3rd Gear member
Berichten: 354
Lid geworden op: 01.02.2007 - 16:15
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Ik ben al langere tijd op zoek naar een vervanger van mijn huidige XC90. Heb proefritten gemaakt in een XC90 D5 uit 2016, een XC60 uit 2018 en een V90 uit 2018. Die laatste twee reden fijn maar gaven met niet een bijzonder gevoel. De XC90 uit 2016 in R-design uitvoering gaf met wel een bijzonder gevoel alleen viel met het motorgeluid erg tegen (zie mijn andere draadje).

Daarom verbreed ik mijn horizon en overweeg een gebruikte T8. Ideaal vanwege mijn woon-werkverkeer van 10 km enkele reis maar grotere afstanden een stevige drinker. Meer zorgen maak ik me over het accupakket en de techniek. Er zit simpelweg meer complexe techniek in een T8 en er kan dus meer kapot.
Het accupakket is echter helemaal een kostenpost waar je serieus op kan leeglopen. Volvo geeft er 8 jaar garantie op maar wat daarna. Een T8 van 4 jaar oud zal nog wel 4 jaar goed functioneren maar eventuele doorverkoop lijkt me dan echt ingewikkeld worden. Wie wil er dan nog zo'n auto? Als de accu het begeeft heb je een onverkoopbare auto. Kosten voor vervangen zijn lastig te vinden. Een beetje googlen levert kosten op van 10.000 euro bij uitvoering in Maleisie (excl. vervoer). M.a.w. je mooie T8 is dan over 4 tot 6 jaar total loss.
Ja, je bespaart wat op de brandstofkosten maar je onderhoud / reparatiekosten (los van de accu) zijn bij een T8 ook hoger.

Als ik dit samenvat, ben je eigenlijk niet verstandig bezig om een gebruikte T8 te kopen. Graag jullie visie / mening.
Volvo XC90 D5 R-design 2016
Porsche 911 Carrera Cabriolet 2002
Volvo XC90 2.4D aut. R-Design 2008
Volvo V50 2.0D aut. R-Design 2009
Saab 900 T16 Aero cabriolet 1990
Volvo XC90 D5 geartronic 2004
Volvo V70 2.5D aut. 1999
Volvo 850 Estate 2.5 20V aut. lpg 1994
Volvo 940 Estate 2.3 16V aut. lpg 1991
Volvo 164 E lpg 1973
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5096
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Een T8 zou ik niet kopen zonder garantie, wij hebben er twee een XC90 en een V90 de V is nagenoeg probleemloos de XC heb ik de garantie verlengd en dat was een goed idee. Hij wordt bijna 5 en dan gaat ie weg. Persoonlijk vind ik de V overigens veel fijner rijden en gewoon structureel 30% zuiniger
Gebruikersavatar
mga1600
6th Gear member
Berichten: 2526
Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
Locatie: nhn

NielsPHEV schreef: 08.07.2020 - 20:40 Een T8 zou ik niet kopen zonder garantie, wij hebben er twee een XC90 en een V90 de V is nagenoeg probleemloos de XC heb ik de garantie verlengd en dat was een goed idee. Hij wordt bijna 5 en dan gaat ie weg. Persoonlijk vind ik de V overigens veel fijner rijden en gewoon structureel 30% zuiniger
Ik heb juist een uitstekende ervaring met een xc90T8. Probleemloos, zuinig, erg comfortabel en lage wegenbelasting. Het is dat hij voor de weinige kilometers die we nog rijden te groot is en dat mijn vrouw ‘m te groot vond - anders had ik ‘m graag gehouden.

PS: staat nog te koop bij de dealer: https://tvk.nl/volvo-occasions/volvo/xc ... de/765024/
Laatst gewijzigd door mga1600 op 08.07.2020 - 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
C40 Ultimate Twin
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4541
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Mijn visie is vrij simpel. Je volgt je hart of je ratio (ik probeer dat enigszins te mixen) en alles kan kapot en met de ene auto heb je meer kans op onverwachte kosten dan de andere en als je geen geld hebt om onverwachte dingen op te kunnen vangen is dat een zeker risico. Dat de T8 over 4 jaar niets meer waard is geloof ik niet (of wil ik niet geloven :-).
Verder is een auto voor mij ook beleving, ik heb hem nodig voor mijn werk (hoewel nu steeds minder omdat ook mijn klanten nu eindelijk kunnen videovergaderen) en het mag mij dus wel wat kosten.
Ik heb zelf een XC90 D5 gehad van MY2007. Kostte mij bijna 10ct de kilometer aan onderhoud (ruim 11K in 3 jaar). Daarna een D6, veel complexer maar zeker de helft minder aan kosten per km, wegenbelasting 50% korting en verbruik 1:25 i.p.v. mijn 1:14 met de XC. Kortom een veel complexere auto, maar veel minder kosten.
Heb nu recent een XC90T8 gekocht. Waarom: omdat het kan, ik het een heel mooie auto vind, ik hybride rijden echt super vind (ik ben dus blij dat er steeds meer PHEV's op de markt komen en dat zal de restwaarde m.i. zeker niet slecht uit komen). Ik heb zelf getwijfeld tussen een V90, V90CC en de XC90. De V60 vond ik te klein of in T8 nog ver boven wat ik er aan uit wilde geven. De V90 vind ik een chique voiture, de V90CC was het bijna nog geworden, totdat ik tegen mijn XC90 R-design aanliep en dat was een buitenkans die ik niet kon laten lopen. De T8 heeft sowieso extra's waar je bij een D5 extra voor moet betalen (denk o.a. aan het pano dak).
Met 10km enkele reis en verder zo veel als mogelijk laden en slim de accu gebruiken moet je echt de 1:20 wel kunnen halen en anders wordt het 1:15. Ik zit ik nu op een gemiddelde over 4K kilometer van bijna 1:20 en ik denk dat zuiniger voor mij zeker haalbaar is (er zit in een week 1000 kilometer in waarin ik niet kon laden).
Met de T8 heb je nog 3,5 jaar 50% korting en 1 jaar 25% korting op de MRB. Scheelt t.o.v. een D5 een slordige 4000 euro?
Bovendien, wie wil er in 2025 nog een zware diesel? Bovendien is 10 km enkele reis niet echt lekker voor een diesel. De motor kan gewoon niet eens warm worden.
Ga gewoon proefrijden (als Maastricht niet zo ver weg was had je wel even langs kunnen komen) en kijk of het je bevalt.
Ook overwogen om een speedbike of normale E-bike te kopen?
Succes met afwegen.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3382
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Gouwe schreef: 08.07.2020 - 21:18 Ook overwogen om een speedbike of normale E-bike te kopen?
Het beste advies bij woon-werk van 10km.
@pimsam: Let even op bij een XC90 MY2016: VOC werkt via 2G/3G ipv 4G. 3G is al (bijna) afgelopen en 2G gaat er in 2025 uit.
viewtopic.php?f=27&t=84782&p=1656979&hi ... C#p1656979
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
pimsam
3rd Gear member
Berichten: 354
Lid geworden op: 01.02.2007 - 16:15
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Ik probeer 1x per week met de gewone fiets naar kantoor te gaan, als de planning dit toelaat. Vaak moet ik echter ook nog bij klanten en projecten langs en dan wordt zelfs een elektrische fiets lastig.
Ik woon in Belgie en daar is de wegenbelasting voor een XC90 D5 600 euro per jaar, een T8 is nultarief. Niet echt een doorslaggevend verschil. Qua emotie zie ik even graag een mooie D5 als een T8. En voor meer emotie haal ik de 911 uit de garage. ;-) Bovendien is Belgie nog steeds grotendeels een dieselland. De meeste verkopen van grotere auto's zijn diesels.
Ik heb met mijn huidige XC90 maar heel weinig kosten. Ik ga niet voor elke scheet naar de dealer. Ik ga eigenlijk nooit naar de dealer maar naar een Volvo specialist. En een deel doe ik zelf, omdat het ik leuk vind om te doen. Tuurlijk kost het wat meer diesel maar verder eigenlijk relatief goedkoop.

Wat is het verbruik in de stad als bij een T8 de accu leeg is? Heeft een T8 rijder daar een beeld van?

Zoals NielsPHEV al aangeeft, zal een particulier niet graag een XC90 zonder (langdurige) garantie kopen. Maar op een 8-10 jaar oude T8 geeft zelfs een dealer geen lange garantie meer lijkt me en dat heeft daardoor grote invloed op de waarde.

Het gaat ook om de uitvoering en de opties. Die van mga1600 heeft mooie opties maar je moet wel van blauw houden....

We houden de markt maar in de gaten en kijken wat er voorbij komt.
Volvo XC90 D5 R-design 2016
Porsche 911 Carrera Cabriolet 2002
Volvo XC90 2.4D aut. R-Design 2008
Volvo V50 2.0D aut. R-Design 2009
Saab 900 T16 Aero cabriolet 1990
Volvo XC90 D5 geartronic 2004
Volvo V70 2.5D aut. 1999
Volvo 850 Estate 2.5 20V aut. lpg 1994
Volvo 940 Estate 2.3 16V aut. lpg 1991
Volvo 164 E lpg 1973
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4541
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Tussen de regels door lees ik dat jij je keuze al gemaakt hebt.... Als je met een T8 met lege accu de stad door moet heb je in mijn ogen niet goed gepland. Zonder regelmatig laden kom je met een T8 niet verder dan 1:14/15. In de stad zal het verbruik net zo hoog zijn als met een D5. Ik heb mijn T8 zonder garantie (1 maand Bovag) gekocht trouwens en misschien dat jij of anderen geen auto durven kopen zonder, maar mijn D6 heb ik na 7 jaar en 200K ook zonder garantie verkocht. Ik denk dus dat dat wel meevalt... Succes met de markt afstruinen. We zien graag de plaatjes tzt hier voorbij komen. Een D5 uit NL importeren interessant i.v.m. rest BPM?
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5096
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

zonder regelmatig laden 1:14 a 1:15 da's echt onzin dat haalt een V90T8 met een lege accu op een lange rit nog niet eens laat staan een XC90 met de cw waarde van een zeecontainer en het gewicht van een volwassen neushoorn. zonder laden haal je met een XC90T8 op de snelweg met bij 130 km/h 1:8 a 1:9 en in de stad ongeveer hetzelfde. Rijd je 80-100 dan is 1:10 en soms 1:11 haalbaar, de snelheid tikt hard door. Uiteraard zakt je benzine verbruik enorm als je electrisch rijdt maar dat moeten dan veel korte ritjes zijn en je verbruikt electriciteit in de plaats van benzine, is ook geld en CO2.

In belgie is een T8 wel wat interessanter in de bijtelling (voordeel alle aard) maar volgens mij gaat dat ook niet meer voor de XC90.
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4541
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Niels, de nuance zit hem in het woord regelmatig denk ik. Zonder ooit te laden ga je de 1:10 niet eens halen denk ik inderdaad. Als ik 100 op de CC rijdt geeft de BC een verbruik aan van 5,5 - 7,5 liter 100 km. Ga je inderdaad 130 rijden dan schiet dat natuurlijk enorm omhoog. Heen en terug naar Den Haag (230km) geeft mij een BC verbruik van 5,7 liter/100 (met gebruik van 1 acculading). Mijn eerste tank gaf een gemiddeld verbruik van 1:28. Opmerking daarbij is dat ik zelf handmatig schakel tussen Pure (bebouwde kom) en Hold (snelweg). Ergo het daadwerkelijke verbruik is dus met een PIH meer dan met een D5 afhankelijk van het type gebruik en je rijstijl.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
pimsam
3rd Gear member
Berichten: 354
Lid geworden op: 01.02.2007 - 16:15
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Ik heb momenteel een voorkeur voor een D5. Maar elektrisch-hybride rijden vind ik wel interessant. Ook het groene imago spreekt me wel aan maar ga er geen grote bedragen TCO extra voor betalen.
De Polestar 2 heb ik overwogen maar is me toch wat te klein voor een gezin met 2 pubers. Bovendien is het laden met te veel gedoe. Op wintersport zag je alle Tesla's tussen het vrachtverkeer van laadpunt naar laadpunt rijden. In Frankrijk heb je 3 verschillende passen nodig om te laden. Bovendien betaal je gauw 60 cent per kWh en zijn je brandstofkosten net zo hoog een als diesel.

Ik heb nu een gemiddeld verbruik van 1:10 met 50% snelweg en 50% stad. Een nieuwe D5 zou dan 1:12 moeten doen. Dat vind ik netjes. Het valt me wel op dat met de snelheidslimiet van 100 (110 op de teller) het verbruik echt veel lager is. Vorige week naar Rotterdam op en neer was alles bij elkaar 425 km op een halve tank. Meestal begint het rode gebied van de tankmeter bij 550 km.

In Belgie zijn de regels voor VAA (bijtelling) voor zware SUV's met kleine accu niet meer van toepassing. Daarnaast heb ik bijtelling in Nederland (belastingplichtig in Nederland) en dat zijn zo'n idiote getallen. Alleen de T8's in 2015 waren echt interessant met 7% bijtelling. Daarom rij ik de auto prive en reken km vergoeding.
Volvo XC90 D5 R-design 2016
Porsche 911 Carrera Cabriolet 2002
Volvo XC90 2.4D aut. R-Design 2008
Volvo V50 2.0D aut. R-Design 2009
Saab 900 T16 Aero cabriolet 1990
Volvo XC90 D5 geartronic 2004
Volvo V70 2.5D aut. 1999
Volvo 850 Estate 2.5 20V aut. lpg 1994
Volvo 940 Estate 2.3 16V aut. lpg 1991
Volvo 164 E lpg 1973
pimsam
3rd Gear member
Berichten: 354
Lid geworden op: 01.02.2007 - 16:15
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Laadt een T8 ook op tijdens het rijden? Ik zit namelijk regelmatig in de Ardennen in de modder en sneeuw. Als ik dan met een lege accu en dus zonder AWD sta, zit ik hopeloos vast. Zeker met het gewicht van een T8.
Volvo XC90 D5 R-design 2016
Porsche 911 Carrera Cabriolet 2002
Volvo XC90 2.4D aut. R-Design 2008
Volvo V50 2.0D aut. R-Design 2009
Saab 900 T16 Aero cabriolet 1990
Volvo XC90 D5 geartronic 2004
Volvo V70 2.5D aut. 1999
Volvo 850 Estate 2.5 20V aut. lpg 1994
Volvo 940 Estate 2.3 16V aut. lpg 1991
Volvo 164 E lpg 1973
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27072
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

In dat geval is de D5 wel een veiligere keuze
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4541
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

pimsam schreef: 09.07.2020 - 12:01 Laadt een T8 ook op tijdens het rijden? Ik zit namelijk regelmatig in de Ardennen in de modder en sneeuw. Als ik dan met een lege accu en dus zonder AWD sta, zit ik hopeloos vast. Zeker met het gewicht van een T8.
Je AWD werkt bij een T8 altijd, de motor dient bij een lege accu als generator. En ja 100 of 130 scheelt mega. Ik rijd al jaren niet harder dan 100, maar heb nu wel last van mensen die zonder CC rijden....
Ik rijd de auto ook privé voor IB (kilometervergoeding) en zakelijk voor de BTW. Best of both worlds voor mij.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
pimsam
3rd Gear member
Berichten: 354
Lid geworden op: 01.02.2007 - 16:15
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Ik rijd de auto ook privé voor IB (kilometervergoeding) en zakelijk voor de BTW. Best of both worlds voor mij.
Hoe doe je dat dan? BTW krijg je terug als de auto op de zaak staat. En als je prive gebruik van de zo'n auto betaal je bijtelling tenzij je alleen zakelijk rijd met km registratie.
Volvo XC90 D5 R-design 2016
Porsche 911 Carrera Cabriolet 2002
Volvo XC90 2.4D aut. R-Design 2008
Volvo V50 2.0D aut. R-Design 2009
Saab 900 T16 Aero cabriolet 1990
Volvo XC90 D5 geartronic 2004
Volvo V70 2.5D aut. 1999
Volvo 850 Estate 2.5 20V aut. lpg 1994
Volvo 940 Estate 2.3 16V aut. lpg 1991
Volvo 164 E lpg 1973
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4541
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... aangemerkt.

"U moet zowel voor de inkomstenbelasting als voor de btw bepalen of uw auto tot het ondernemingsvermogen of tot uw privévermogen hoort."

Je kunt de auto voor de BTW en IB dus anders etiketteren.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
pimsam
3rd Gear member
Berichten: 354
Lid geworden op: 01.02.2007 - 16:15
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Zo leer je nog eens wat. Goede tip!!
Volvo XC90 D5 R-design 2016
Porsche 911 Carrera Cabriolet 2002
Volvo XC90 2.4D aut. R-Design 2008
Volvo V50 2.0D aut. R-Design 2009
Saab 900 T16 Aero cabriolet 1990
Volvo XC90 D5 geartronic 2004
Volvo V70 2.5D aut. 1999
Volvo 850 Estate 2.5 20V aut. lpg 1994
Volvo 940 Estate 2.3 16V aut. lpg 1991
Volvo 164 E lpg 1973
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4541
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Door je km administratie bij te houden hoef je achteraf maar 1,5% BTW privé gebruik te corrigeren (in plaats van 2,7%).
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
pimsam
3rd Gear member
Berichten: 354
Lid geworden op: 01.02.2007 - 16:15
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Helaas. Net gesproken met onze accountant. Dit geldt eigenlijk alleen voor VOF's en eenmanszaken. Wij hebben een BV.
Volvo XC90 D5 R-design 2016
Porsche 911 Carrera Cabriolet 2002
Volvo XC90 2.4D aut. R-Design 2008
Volvo V50 2.0D aut. R-Design 2009
Saab 900 T16 Aero cabriolet 1990
Volvo XC90 D5 geartronic 2004
Volvo V70 2.5D aut. 1999
Volvo 850 Estate 2.5 20V aut. lpg 1994
Volvo 940 Estate 2.3 16V aut. lpg 1991
Volvo 164 E lpg 1973
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4541
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Dat klopt.... Maar jij kunt je auto uit de BV naar privé overhalen en dat kan ik dan weer niet.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
pimsam
3rd Gear member
Berichten: 354
Lid geworden op: 01.02.2007 - 16:15
Locatie: Maastricht
Contacteer:

De kogel is door de kerk. Afgelopen weekend naar Hillegom gereden (vanuit Maastricht dus niet echt om de hoek). Daar stond een mooie XC90 D5 MY2017 dus met 235 pk diesel motor in knalblauw met bijna alle opties die ik belangrijk vind. Alleen het B&W systeem zit er niet op. Link: https://www.stern.nl/volvo/occasion/p/v ... k-18864265

De 235 pk is mooi stil, trekt prima en met luchtvering super. Het blauwe kleurtje heb ik lang over getwijfeld maar wil toch eens wat anders na 8 jaar een grijze.

De auto was zaterdagochtend net door iemand ander proefgereden en gereserveerd tot en met vandaag. Ik was naar Hillegom gereden om zaken te doen dus dat was wel een domper. Wel een contract getekent dat als vandaag de koop niet doorging, ik de auto kon kopen. De ander wilde nog een dag langer nadenken.....dus heb ik hem nu. Haha.

Nu wordt ie uitgevoerd, gaat er nog een leuk bedrag BPM vanaf en heb ik 'm hopenlijk over een dikke week. Wachten......

Auto wordt gewoon prive gereden. Is voor mij goedkoper dan bijtelling te gaan betalen. Een T8 is hier in Belgie alleen interessant als je de BTW kunt aftrekken en dat kan alleen als ie op de zaak staat en dus bijtelling betaald. Keuze voor de D5 is daarnaast de betrouwbaardere techniek op de langere termijn. Een vier tot 6 jaar oude T8 is zeker een markt voor maar een T8 van 8 tot 10 jaar oud zie ik niet als warme broodjes over de toonbank gaan. Daarnaast, als er een hydride onderdeel kapot gaat, smelt je financieel voordeel als sneeuw voor de zon.
Laatst gewijzigd door pimsam op 09.09.2020 - 08:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo XC90 D5 R-design 2016
Porsche 911 Carrera Cabriolet 2002
Volvo XC90 2.4D aut. R-Design 2008
Volvo V50 2.0D aut. R-Design 2009
Saab 900 T16 Aero cabriolet 1990
Volvo XC90 D5 geartronic 2004
Volvo V70 2.5D aut. 1999
Volvo 850 Estate 2.5 20V aut. lpg 1994
Volvo 940 Estate 2.3 16V aut. lpg 1991
Volvo 164 E lpg 1973
Plaats reactie

Terug naar “XC90 vanaf MY2015”