Pagina 1 van 1

Motorgeluid D5 224 pk vs 235 pk

Geplaatst: 28.06.2020 - 14:17
door pimsam
Ik ben op zoek naar een vervanger voor mijn huidige XC90 D5 uit 2009. Een paar maanden geleden een proefrit gemaakt in een V90 D5 uit 2019. Wat me o.a. opviel was het motorgeluid, in positieve zin. Veel rustiger en stiller dan mijn XC90 maar dat was te verwachten. Maar een V90 is niet mijn ding. Liever een XC90 of recente XC60.
Afgelopen vrijdag een proefrit bij de dealer in Luik gemaakt in een mooie R-design uit 2016 met 224 pk. Prachtige auto, luchtvering, 22 inch wielen. Maar bij het starten van de motor dacht ik dat een traktor gestart werd. Wat een herrie. Niet uit de uitlaat maar uit het vooronder. Een harde nagelende diesel over het hele toerengebied. Dit past echt niet bij zo'n auto. Mijn huidige XC90 was een verademing.
Gisteren daarom bij een andere dealer naar een XC60 D4 uit 2018 en XC90 D5 uit 2016 met 235 pk gaan kijken. Die waren keurig stil. Een lichte brom, keurig op de achtergrond.

Is dit harde geluid een kenmerk van de eerste versies van de XC90 D5 met 224 pk motor? Of is er iets mis met de auto waarin ik gereden heb?

Motorgeluid D5 224 pk vs 235 pk

Geplaatst: 28.06.2020 - 17:12
door fredhead
Die XC60, was dat een 5 of een 4 cilinder?
Want daar zit natuurlijk ook nog wel een verschil in. De VEA motoren zijn stiller dan de oude 5pitters.

Motorgeluid D5 224 pk vs 235 pk

Geplaatst: 28.06.2020 - 17:24
door OGA244
Het zijn allemaal VEA motoren, zou weinig verschil in mogen zitten

Motorgeluid D5 224 pk vs 235 pk

Geplaatst: 28.06.2020 - 19:49
door The Mechanic
Dan was er motorisch waarschijnlijk wel iets mis.

Motorgeluid D5 224 pk vs 235 pk

Geplaatst: 28.06.2020 - 21:27
door pimsam
Het is een Volvo Selekt voertuig, nu met 4 jaar garantie. Maar als het een producteigenschap is, zie ik er van af.

Ze hebben vorige week de distributie riem vervangen. Ik heb bij een V70 uit 1999 meegemaakt dat deze een tand verkeerd gemonteerd was. Daarbij nagelde de motor ook als een malle. Maar reed ook voor geen meter. De Xc90 reed verder best goed.

Ik heb ze gevraagd hoe zij het geluid beoordelen.

Motorgeluid D5 224 pk vs 235 pk

Geplaatst: 28.06.2020 - 21:43
door OGA244
4 jaar garantie?
Het is zeker geen product eigenschap

Motorgeluid D5 224 pk vs 235 pk

Geplaatst: 28.06.2020 - 22:01
door Volvo Erwin
In Belgie andere garantie regeling: 36 maanden op een Volvo Selekt en na afloop kun je nog 12 maanden verlengen met Volvo Renewal. En dat zonder kilometer beperking! Dat noem ik vertrouwen hebben in je product. We lopen achter in Nederland.

Motorgeluid D5 224 pk vs 235 pk

Geplaatst: 28.06.2020 - 23:17
door NielsPHEV
Volvo Erwin schreef: 28.06.2020 - 22:01 In Belgie andere garantie regeling: 36 maanden op een Volvo Selekt en na afloop kun je nog 12 maanden verlengen met Volvo Renewal. En dat zonder kilometer beperking! Dat noem ik vertrouwen hebben in je product. We lopen achter in Nederland.
Veel landen kennen verlengde garanties die je bij kan kopen georganiseerd vanuit de importeur of dealer. Op een of andere manier zien we dat in NL nauwelijks

Motorgeluid D5 224 pk vs 235 pk

Geplaatst: 08.09.2020 - 20:26
door pimsam
Afgelopen weekend in een XC90 met 235 pk gereden en deze was wel mooi stil. Er staan op autoweek enkele reviews van enkele XC90 D5 waarin geklaagd wordt over het traktorgeluid en dit zijn allen 224 pk uitvoeringen.

Lijkt me toch dus een duidelijk verschil in deze uitvoeringen.

Motorgeluid D5 224 pk vs 235 pk

Geplaatst: 23.09.2020 - 14:24
door kvckvc
Eerlijk is eerlijk : XC90 D5 uit 2016 --> Klinkt als Ford Mondeo , Opel Insigna of een moderne traktor .
overigens had onze XC90/2015/224pk dezelfde rauwe / ruwe klank.
( de 235pk rijdt en schakelt wel beter in Dynamic stand )
Uiteraard hebben we allen heimwee naar 5 cylinders en 6 cylinders in de dikke duitsers .

Motorgeluid D5 224 pk vs 235 pk

Geplaatst: 27.09.2020 - 09:24
door Willy.VdW
Volvo Erwin schreef: 28.06.2020 - 22:01 In Belgie andere garantie regeling: 36 maanden op een Volvo Selekt en na afloop kun je nog 12 maanden verlengen met Volvo Renewal. En dat zonder kilometer beperking! Dat noem ik vertrouwen hebben in je product. We lopen achter in Nederland.
Een langere garantie bieden op een tweedehandse dan op een nieuwe auto,
ik weet niet of dat iets te maken heeft met vertrouwen in je produkt.