Inbraak zonder Alarm Melding

De XC90 wordt na 12 jaar vervangen door de nieuwe XC90
Plaats reactie
Gebruikersavatar
egeerlof
1st Gear member
Berichten: 17
Lid geworden op: 05.02.2008 - 21:42

Hi,

Ik heb helaas vanochtend een minder prettige ervaring opgedaan van inbraak in mijn XC90 2016 met Klasse 3 Alarm. De auto stond voor het huis in een hele rustige buurt. In de avond na hond uitlaten nog gecontroleerd of hij op slot zat met rood knipperend alarm licht. Vanochtend had ik de melding op mijn mobiel dat mijn auto niet op slot zat (vreemd!). Bij de auto aangekomen zag ik dat deze inderdaad open was, de binnenverlichting was uitgezet en een deel van de inhoud van handschoenen kastje lag onder de bijrijders stoel.
Er zijn buitenaf geen sporen van inbraak en ook is het alarm niet afgegaan (geen melding en niemand heeft iets gehoord). Heeft iemand enig idee of inbrekers een sleutel met code kunnen namaken en zo je auto in kunnen komen? Moet er dan iemand een keer dichtbij mij zijn geweest toen ik hem open maakte?

Alvast dank en groet
Willy.VdW
4th Gear member
Berichten: 764
Lid geworden op: 26.02.2016 - 15:24

Keyless entry?
2018 XC90 T5
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27478
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Daar zijn helaas hele mooie sets voor te krijgen, met laptop of misschien tegenwoordig gewoon zelfs een telefoon die het signaal naar de auto kan sturen waardoor deze open gaat.
Ofwel ze zijn in de buurt geweest toen je in de avond controleerde, ofwel ze hebben rustig de tijd genomen en de juiste frequentie gevonden.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-KJ-
4th Gear member
Berichten: 954
Lid geworden op: 01.03.2016 - 20:22

In het geval van keyless entry:

Gebruikersavatar
egeerlof
1st Gear member
Berichten: 17
Lid geworden op: 05.02.2008 - 21:42

Dank voor jullie reacties! Ja inderdaad, Keyless Entry!
Het betreft en mooie en handige optie, maar op deze manier kan ik hem beter uit laten zetten bij de garage. Voorlopig de sleutels thuis maar in metalen koekblik bewaren (kooi van Faraday). Handig allemaal van die lekkere jongens dat zij hier hun geld aan proberen te verdienen.
Gebruikersavatar
henkchroom
3rd Gear member
Berichten: 358
Lid geworden op: 09.01.2014 - 21:58
Contacteer:

Tja, dat is de reden dat ik een dergelijke optie niet aanschaf.
Gebruikersavatar
Kurt1975
4th Gear member
Berichten: 906
Lid geworden op: 10.07.2013 - 17:00
Locatie: Hasselt

Absoluut geen aangename ervaring...
Is er iets ontvreemd uit de auto? Aangifte gedaan? Verzekeringskwestie?
Jammer dat er zulke lui rondlopen, om een handige feature te bez*#ken.
Betreft Keyless: ik vind vooral de sport key klein en handig, en zou het nu al niet meer willen missen.
Thuis staat de xc40 altijd achter een vergrendelde poort.
Ik voel mij hierdoor misschien iets te veilig...
Blijft rot dat ze in jouw wagen geweest zijn ...
Now:
2022 BMW 320e Touring M Sport Alpinweiss
Fiat 500S Sport

Before:
MY'19 XC40 T4 Inscription, Pine Grey/Amber leder, Pano roof, Harman Kardon, 20" R-design weels, Business Luxury Line, …
MY'14 V40 D3 Summum, Vibrant Copper, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=61689
MY'14 V60 D4 Summum, Ember Black, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57558
MY'08 V50 2.0D Cameleon Blue
MY'07 S40 2.0D Blackcurrent Pearl
MY'99 S40 1.9d
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16544
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Met de huidige technieken is het voor het digitale vaktechnische genootschap met snode bedoelingen een eitje om in te breken in de systemen van de auto. De tijd dat de centrale vergrendeling met Hulp van een klap op een tennisbal waar een gaatje in was gemaakt en op het slot was geplaatst is over, een Kadett was te starten met een schroevendraaier en de Fiat Uno sprong open als je er naar keek.

Sleutel thuis in een metalen doosje bewaren is een optie maar wat je er verder aan zou kunnen doen? Keine ahnung
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20610
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Als je een garage hebt ... zet de auto dan binnen. Zo ziet men niet wat voor auto je rijdt en gaan ze eerder naar de buren.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
Jeroen
5th Gear member
Berichten: 1554
Lid geworden op: 20.10.2009 - 18:58
Contacteer:

Er is / komt een nieuwe techniek bij de keyless sleutels van Volvo, op het moment dat de sleutel stil ligt (op het kastje in de gang bijvoorbeeld) zend deze geen signaal uit en kan deze dus ook niet opgepakt worden door criminelen. Alleen als de sleutel beweegt (tijdens het lopen in je broekzak) wordt deze actief.
Volvo XC60 D5 Summum > Volvo V60 D6 Pure Limited > Volvo XC90 T8 Inscription > Volvo V60 T6 Inscription

Fototopic - Website fotografie - Facebook
Plaats reactie

Terug naar “XC90 vanaf MY2015”