Four C Ophanging service vereist

De XC90 wordt na 12 jaar vervangen door de nieuwe XC90
Plaats reactie
Ki3k3n
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 01.11.2018 - 15:16

Beste,
Iemand al ervaring met problemen met de luchtvering?

Deze morgen na 200meter tal meter rijden ineens volgende storing: Ophanging service vereist.
Auto hangt nu op zen laagste (vergelijkbaar met sportstand) maar nog harder..
Iemand nog problemen mee gehad? Auto zit nu al in garage hopelijk vanavond meer informatie. ze dachten al aan de compressor? Na 12.000 km of 6 maand is dat toch wel zeer snel nee?

Ps: Deze morgen hier -8.4 geweest, mss heeft het daar iets mee te maken? -8 is nu wel Koud maar een volvo moet toch kouder aankunnen denk ik ? :D

Mvg Sam
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Ki3k3n op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo XC90 MY2018 D4 R-design Savile Grey Metallic, Four-C, Xenium Pack, Light Pack, Parkeerverwarming, Business Luxury Line en getinte ruiten
Willy.VdW
4th Gear member
Berichten: 764
Lid geworden op: 26.02.2016 - 15:24

Naar wat ik op andere forums lees faalt de compressor wel eens.
Dat zou het gevolg zijn van vochtige lucht die niet (of niet voldoende) afgescheiden wordt.
2018 XC90 T5
Ki3k3n
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 01.11.2018 - 15:16

Net terug van garage, compressor kapot... Das nu toch wel heel snel na 6maand he?!.
Mag er nog mee rijdentot compressor binnen is zegt garage, ze kunnen me nog niet vertellen wanneer deze binnen zou zijn...

Weet niet wat jullie mening is over het verder rijden (zonder vering) maak ik verder geen schade? Moet zo een 48km per dag rijden...

@ Willy.VdW : Staat er iets op die andere forums over dat die problemen opgelost zouden zijn intussen of?...

Gr Sam
Volvo XC90 MY2018 D4 R-design Savile Grey Metallic, Four-C, Xenium Pack, Light Pack, Parkeerverwarming, Business Luxury Line en getinte ruiten
Willy.VdW
4th Gear member
Berichten: 764
Lid geworden op: 26.02.2016 - 15:24

Rijden zonder vering, of dat nu gaat om luchtvering dan wel om een andere soort, lijkt me geen goed idee.
De vering is een belangrijk onderdeel van de ophanging, wiens functie het is om de banden in contact met het wegdek te houden.
Mechanisch lijkt het me ook geen goed idee om met een auto te rijden die helemaal door de vering zit.
Wat ik op andere forums lees is dat er een (of een ander ontwerp van) vochtafscheider in de inlaat is toegevoegd.
Anderzijds lees ik ook hier en daar dat dit nieuwe ontwerp al in de modellen van 2018 zou zitten (voorwaardelijke wijs).
2018 XC90 T5
Ki3k3n
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 01.11.2018 - 15:16

Dankjewel voor je antwoordje,
Heb gisteren avond de auto nog laten wegslepen door volvo assitance. Gisterenavond rond 7 u wou ik nog vlug naar de winkel en ik kwam aan de verkeersdrempel in onze straat en dat voelde gewoon echt niet goed aan( auto intussen echt op zen laagste dus helemaal geen lucht meer in de veren veronderstel ik).

Moet zeggen de takelwagen was hier snel(40min) maar de vervangwagen in dezelfde klasse???? Een Renault megane kort model dat heb ik gekregen ja....

Straks eens bij de garage langsgaan om te luisteren hoe het zit want blijkbaar heb je maar 3dagen recht op de vervangwagen (tot donderdag 19:30).
Volvo XC90 MY2018 D4 R-design Savile Grey Metallic, Four-C, Xenium Pack, Light Pack, Parkeerverwarming, Business Luxury Line en getinte ruiten
Willy.VdW
4th Gear member
Berichten: 764
Lid geworden op: 26.02.2016 - 15:24

Ik denk dat het verstandig was om de auto te laten ophalen.
3 dagen recht op een vervangwagen wil niet zeggen dat het niet langr kan.
2018 XC90 T5
a.bonthuis
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 13.07.2014 - 11:07
Contacteer:

Hier hetzelfde probleem, ook na de vorst ontstaan, ga morgen bellen met de garage.

28-01 update, zekering van de compressor lag eruit, waarschijnlijk doordat de compressor teveel weerstand had, nu weer een nieuwe zekering erin gekregen en de vering werkt weer.
11 februari wordt de compressor vervangen onder garantie.
Laatst gewijzigd door a.bonthuis op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Ki3k3n
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 01.11.2018 - 15:16

Hier opgelost en hopelijk voor altijd.
Volvo maandagavond nog gesleept dinsdag om 13:30 was hij al klaar. Verbrande compressor.
Vervangen onder garantie met een nieuwer model zeiden ze in de garage?....
Iemand meer info over dat "nieuw model"?
Volvo XC90 MY2018 D4 R-design Savile Grey Metallic, Four-C, Xenium Pack, Light Pack, Parkeerverwarming, Business Luxury Line en getinte ruiten
Ki3k3n
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 01.11.2018 - 15:16

Een nieuw vraagje, net terug van een reisje zuid frankrijk 1000km rijden. En als ik in Luxemburg stopte op een parking 'loste' de auto ineens lucht.

Men vriendin vertelde mij dat ze was verschoten (ik was intussen een een plaspauze gaan doen) ik vertelde haar dat dat waarschijnlijk gewoon van een vrachtwagen was die zijn remmen loste en dat ze misdacht dat het van onze auto was.
Nu stop ik zo een 300km later nog eens auto staat nog even stationair te draaien en ineens terug psssht. En nu hoorde ik het zelf ook. Klonk echt net zoals een vrachtwagen die zen remmen loste.
Maar zover ik weet heeft mijn volvo geen remmen op luchtdruk dus kan ik enkel denken dat het van de four C komt? Was nu de eerste keer dat ik zo iets hoorde.. Weet niet om dat normaal is en dat andere four c systemen dat ook doen?

Mvg Sam
Volvo XC90 MY2018 D4 R-design Savile Grey Metallic, Four-C, Xenium Pack, Light Pack, Parkeerverwarming, Business Luxury Line en getinte ruiten
Gebruikersavatar
mga1600
6th Gear member
Berichten: 2527
Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
Locatie: nhn

Vreemd.....! Het enige wat ik hoor als ik parkeer nadat de auto een tijdje met de luchtvering in de normale stand heb gereden is een paar ‘reutels’ gedurende een seconde of 10 terwijl de auto wat inzakt. Dat schijnt normaal te zijn. Als ik met de vering in de stuggere/lagere stand parkeer gebeurt er niets.
C40 Ultimate Twin
Ki3k3n
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 01.11.2018 - 15:16

Die reutels maakt hij inderdaad ook vaak, is inderdaad normaal want je ziet de auto dan dalen. Heb dat elke keer als er personen achteraan uitstappen of ik zwaardere boodschappen uit de koffer haal. Maar die pssst dat was nu de eerste keer dat ik dat hoorde...
Volvo XC90 MY2018 D4 R-design Savile Grey Metallic, Four-C, Xenium Pack, Light Pack, Parkeerverwarming, Business Luxury Line en getinte ruiten
Gebruikersavatar
dbosker
6th Gear member
Berichten: 3320
Lid geworden op: 18.01.2014 - 13:06
Locatie: Weener

ik hoor bij het stopzetten meestal een rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr, soms gevolgd door een psssssssssssssst (weet het niet duidelijker te maken op schrift :-) )

laatste Volvo (960) verkocht
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 27458
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

dbosker schreef: ik hoor bij het stopzetten meestal een rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr, soms gevolgd door een psssssssssssssst (weet het niet duidelijker te maken op schrift :-) )
Geluidsfragmentje plaatsen of kan dat niet op het forum :D
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Gebruikersavatar
CH Racing M900
2nd Gear member
Berichten: 187
Lid geworden op: 24.11.2012 - 19:55

dbosker schreef: ik hoor bij het stopzetten meestal een rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr, soms gevolgd door een psssssssssssssst (weet het niet duidelijker te maken op schrift :-) )
Ik herken deze “geluiden” :happy:
XC90 T8 - 2017 - R-Design
Gebruikersavatar
dbosker
6th Gear member
Berichten: 3320
Lid geworden op: 18.01.2014 - 13:06
Locatie: Weener

lint schreef: Geluidsfragmentje plaatsen of kan dat niet op het forum :D
'vroeger' had je hier op de regionale radio een autoprogramma - Toeters en Bellen. Mensen belden met allerlei klachten. Meestal werden die klachten vergezeld door rare geluiden. Steevast werd dan door het studioteam gevraagd of de beller even het geluidje wilde nadoen. Tot groot genoegen van het luisterend publiek :D
Laatst gewijzigd door dbosker op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.

laatste Volvo (960) verkocht
Plaats reactie

Terug naar “XC90 vanaf MY2015”