Volvo XC90 T8 - Model 2019 - Onstabiele internet connectie - oplossingen?

De XC90 wordt na 12 jaar vervangen door de nieuwe XC90
dce_200
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 08.12.2018 - 19:43

Hoi allen,

Ik rijd sinds mei van dit jaar met mijn nieuwe Volvo XC90 - T8 - Inscription (MJ 2019).
Over het algemeen ben ik tevreden over de wagen, maar ik zit toch met een klein probleem.

Aanvankelijk had ik de wagen via Bluetooth met mijn iPhone verbonden om de app Spotify te kunnen gebruiken.
De internet connectie bleek echter weinig stabiel, soms werd ze niet gevonden, en vaak viel ze ook weg.
Als ik de verbinding via CarPlay maak, is er op hetzelfde traject geen enkel probleem. (en dan bedoel ik echt, géén enkel).

Aangezien Volvo geen wireless CarPlay heeft, heb ik dan maar een extra SIM besteld, zodat ik de ingebouwde modem kon gebruiken.
Deze functioneert maar vertoont dezelfde problemen, dus is ook weinig bruikbaar in de praktijk.

Het lijkt mij een software fout te zijn. Als ik de interne modem uitschakel, en vervolgens terug opzet, is de connectie vaak terug.
Maar bij de volgende rit, loopt het dan weer mis ...

Als er iemand gelijke ervaringen heeft, of een mogelijke oplossing kent, aarzel niet :D

mvg,
David
Laatst gewijzigd door dce_200 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Autozoeker
5th Gear member
Berichten: 1233
Lid geworden op: 14.06.2012 - 22:10

Ik heb de MY17 waar nog geen 4G modem in zat. Maar ik heb er ook een extra sim kaart in de auto, doet eigenlijk perfect nooit problemen. Ik gebruik het om kaart updates te downloaden, streamen en verkeersinfo. mijn sim kaart is van vodafone. Probeer kaartje van andere provider misschien?
dce_200
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 08.12.2018 - 19:43

Hoi, bedankt voor je reactie ... Ik zit reeds aan de tweede provider ;)

Even ter duiding ... op sommige momenten werkt de verbinding perfect, maar bij een volgende rit verschijnt dan plots het symbool voor internet niet meer.