Nergens lees ik dat bij andere XC90 rijders de achterassen ook preventief in opdracht van Volvo zijn vervangen. Ben ik daar nu de enige in? Of is het een T5 probleem en zijn er daar maar weinig van op het forum?
Trillingen lijken meer een T8 probleem te zijn (geweest).
problemen XC90 -2016
- Pieterxc90
- 2nd Gear member
- Berichten: 181
- Lid geworden op: 14.10.2016 - 12:04
2016 - heden: XC90 T5 R-design, electric silver
2005 - 2016: XC90 2,5T Momentum, magic blue
2005 - 2016: XC90 2,5T Momentum, magic blue
-
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 16.01.2017 - 12:17
na 6 maanden met 20.000km heb ik enkel volgende opmerkingen (T8-MY2018):
1. buitenspiegel bestuurderskant klapt niet altijd helemaal open bij openen auto
2. lendesteun bestuurderskant blijft niet in gewenste stand - geheugen wel OK
3. afdekzeil koffer eruit gehaald en op zolder gelegd want toch onhandig met gordels 3de zetelrij
belangrijkst : helemaal geen spijt van de aankoop!
1. buitenspiegel bestuurderskant klapt niet altijd helemaal open bij openen auto
2. lendesteun bestuurderskant blijft niet in gewenste stand - geheugen wel OK
3. afdekzeil koffer eruit gehaald en op zolder gelegd want toch onhandig met gordels 3de zetelrij
belangrijkst : helemaal geen spijt van de aankoop!
XC90 T8 MY18 Saville Grey Charcoal Linear Walnut (June 2017 - first Volvo in the family!)
- Pieterxc90
- 2nd Gear member
- Berichten: 181
- Lid geworden op: 14.10.2016 - 12:04
@Dannyk Inderdaad, een T5. Nieuw gekocht bij Harrie Arendsen, afgeleverd september 2016. R-design in de electric silver. Mooie en heerlijke auto, ook als caravantrekker subliem.
2016 - heden: XC90 T5 R-design, electric silver
2005 - 2016: XC90 2,5T Momentum, magic blue
2005 - 2016: XC90 2,5T Momentum, magic blue
- VolvoT8
- 1st Gear member
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 07.11.2015 - 13:59
Gordelsluiting vasten in daarvoor bestemde haakje in het rooster bovenop, dan kan je de rolhoes probleemloos gebruiken.R-T8 schreef: na 6 maanden met 20.000km heb ik enkel volgende opmerkingen (T8-MY2018):
1. buitenspiegel bestuurderskant klapt niet altijd helemaal open bij openen auto
2. lendesteun bestuurderskant blijft niet in gewenste stand - geheugen wel OK
3. afdekzeil koffer eruit gehaald en op zolder gelegd want toch onhandig met gordels 3de zetelrij
belangrijkst : helemaal geen spijt van de aankoop!
XC90 T8 Polestar Twilight Bronze
- snrbcb
- 2nd Gear member
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 18.03.2011 - 19:10
- Locatie: Ronald Spijkenisse
Ik zie en herken hier op het forum toch ook wel een aantal dingetjes waarvoor ik effe langs de dealer ga ( nu ik nog binnen de garantie zit)R-T8 schreef: na 6 maanden met 20.000km heb ik enkel volgende opmerkingen (T8-MY2018):
1. buitenspiegel bestuurderskant klapt niet altijd helemaal open bij openen auto
2. lendesteun bestuurderskant blijft niet in gewenste stand - geheugen wel OK
3. afdekzeil koffer eruit gehaald en op zolder gelegd want toch onhandig met gordels 3de zetelrij
belangrijkst : helemaal geen spijt van de aankoop!
- De lendesteun die iedere dag weer helemaal opgepompt staat.
- De sleutel waar het chroom vanaf is.
- Leer van stoel zier er kwetsbaar uit, is opgerekt, scherpe vouwen. (zijkant bij kunstof moet ik nog bekijken)
- Diverse software updates?
- Luchtvering issues??
XC90 2.0T8 R-design , crystalwhite, 22" , B&W, four-C, en kontkoeling in de stoelen. (Sunpower op het dak thuis )
XC60 2.0T R-design , Icewhite, premium, sub, Cratus20".(RICA stage 2 265pk/399Nm.)
V70 2.4 II Sapph.zwart ( RICA 180HP)
XC60 2.0T R-design , Icewhite, premium, sub, Cratus20".(RICA stage 2 265pk/399Nm.)
V70 2.4 II Sapph.zwart ( RICA 180HP)
-
- Starter
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 25.04.2016 - 12:04
Rij er nu zelf 16 maanden en 56.000km mee, en blijft een prachtige wagen.
Geen problemen zoals al de bovenstaande gehad. Heb wel 1 maand geleden de turboslang laten wisselen. oranje motorblokje op het dashboard en een zoemend geluid telkens ik gas gaf.
Meteen naar de garage gereden, achtergelaten, en 's avonds terug gaan ophalen. Klein gaatje/scheurtje in de turboslang was de oorzaak.
blijkbaar had de week ervoor een MUG voertuig hier ook last van.
Snel opgelost, goede service, tevreden eigenaar!
en nu verder kilometers maken!
Geen problemen zoals al de bovenstaande gehad. Heb wel 1 maand geleden de turboslang laten wisselen. oranje motorblokje op het dashboard en een zoemend geluid telkens ik gas gaf.
Meteen naar de garage gereden, achtergelaten, en 's avonds terug gaan ophalen. Klein gaatje/scheurtje in de turboslang was de oorzaak.
blijkbaar had de week ervoor een MUG voertuig hier ook last van.
Snel opgelost, goede service, tevreden eigenaar!
en nu verder kilometers maken!
-
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 16.01.2017 - 12:17
Auto vorige week langs de dealer gebracht, alle stuurfuncties weg, knipperlichten, ruitenwissers, etc...
's ochtends probleem gemeld, toen ik 's avonds de auto naar de dealer bracht, werkte alles terug. Volgende ochtend daar alles nagekeken, software update gedaan, en de problemen die ik had met lendesteun en buitenspiegel zijn verdwenen
in ieder geval prima snelle service!
's ochtends probleem gemeld, toen ik 's avonds de auto naar de dealer bracht, werkte alles terug. Volgende ochtend daar alles nagekeken, software update gedaan, en de problemen die ik had met lendesteun en buitenspiegel zijn verdwenen
in ieder geval prima snelle service!
Laatst gewijzigd door R-T8 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
XC90 T8 MY18 Saville Grey Charcoal Linear Walnut (June 2017 - first Volvo in the family!)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 22.10.2015 - 13:51
Ruim 2 jaar en 80.000 km geen problemen mogen ondervinden met mijn T8. 2 maanden terug echter begon hij schokkend te remmen. De remschijven bleken krom en zijn alle 4 vervangen. Op zich vreemd want ik rem relatief weinig. Een maand later kwam het terug en zijn wederom 2 remschijven vervangen. Nu is het euvel voor de 3de keer terug. Ik weet nog niet wat de dealer nu gaat doen maar mocht iemand dit bekend voorkomen of ergens iets soorgelijks gelezen te hebben dan zou ik dat natuurlijk heel graag willen weten.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 22.10.2015 - 13:51
Voor de 3de keer ook, interessant! Remblokken hadden ze ook al vervangen, lagers nog niet. Lijkt het nu definitief verholpen gezien de duur dat je gewend bent dat het terug kwam?NielsPHEV schreef: schijven voor zijn bij mijn XC90 T8 zijn onlangs voor de derde keer vervangen ivm trillen (netjes onder garantie overigens) nu zijn ook lagers en remblokken meegenomen.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 22.10.2015 - 13:51
Je beschrijft het exact zoals ik het ook ervaar. Voelde jij het ook voornamelijk in je rempedaal en een beetje in het stuur tijdens het remmen?NielsPHEV schreef: Reparatie was een week of drie geleden dus of het nu echt opgelost is moeten we nog even afwachten, het duurde telkens wel een tijdje voor de trilling er in kwam en het werd dan steeds een beetje erger
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5103
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Lichte trilling vooral in stuurt vooral bij remmen boven de ca 80 kmh en juist op het moment dat je van regeneren naar echt remmen met de remblokken gaat opzich geen drama maar niet zoals het moet zijnbeukenoot schreef:Je beschrijft het exact zoals ik het ook ervaar. Voelde jij het ook voornamelijk in je rempedaal en een beetje in het stuur tijdens het remmen?NielsPHEV schreef: Reparatie was een week of drie geleden dus of het nu echt opgelost is moeten we nog even afwachten, het duurde telkens wel een tijdje voor de trilling er in kwam en het werd dan steeds een beetje erger
- mga1600
- 6th Gear member
- Berichten: 2527
- Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
- Locatie: nhn
Als ik zie hoe dit topic na de wel erg heftige problemen eigenlijk verstild is, krijg ik de indruk dat Volvo het aardig onder controle heeft gekregen, toch?
Zelf ben ik nog maar kort (ongeveer 5 weken en 2000 km) XC90 bezitter, maar kan niet anders zeggen dat alles naar behoren werkt. Van alle genoemde problemen ben ik er nog geen een tegengekomen.
De auto is erg comfortabel, daarbij in principe erg zuinig, maar desgewenst ook erg snel, hij is ondanks de afmetingen erg wendbaar en parkeert gemakkelijker dan mijn vorige auto (XC60). Gisteren een loodzware tandemasser aanhanger met zand en stenen getrokken. In hybride-stand ging dat goed, in AWD-stand ging dat briljant...dan merk je hoeveel (gecombineerd) vermogen je aan boord hebt!
Als ik dan toch wat moet zeggen: ik vind ik de motor wel wat aanmerkelijk meer geluid maken dan dezelfde motor (T6) in de XC60. Tijdens stevige acceleratie klinkt een roffelend geluid dat ook wel wat aan pingelen doet denken, op snelheid is hij daarentegen weer erg stil. De dealer kijkt er volgende week even naar.
Onder de streep: een heel erg fijne auto!
Zelf ben ik nog maar kort (ongeveer 5 weken en 2000 km) XC90 bezitter, maar kan niet anders zeggen dat alles naar behoren werkt. Van alle genoemde problemen ben ik er nog geen een tegengekomen.
De auto is erg comfortabel, daarbij in principe erg zuinig, maar desgewenst ook erg snel, hij is ondanks de afmetingen erg wendbaar en parkeert gemakkelijker dan mijn vorige auto (XC60). Gisteren een loodzware tandemasser aanhanger met zand en stenen getrokken. In hybride-stand ging dat goed, in AWD-stand ging dat briljant...dan merk je hoeveel (gecombineerd) vermogen je aan boord hebt!
Als ik dan toch wat moet zeggen: ik vind ik de motor wel wat aanmerkelijk meer geluid maken dan dezelfde motor (T6) in de XC60. Tijdens stevige acceleratie klinkt een roffelend geluid dat ook wel wat aan pingelen doet denken, op snelheid is hij daarentegen weer erg stil. De dealer kijkt er volgende week even naar.
Onder de streep: een heel erg fijne auto!
C40 Ultimate Twin
- Conradi
- 3rd Gear member
- Berichten: 424
- Lid geworden op: 29.12.2014 - 22:25
Gefeliciteerd!
Je hebt gelijk, de grote problemen zijn eigenlijk wel achter de rug. Op diverse fora's gaat het nog om kleine - hoe irritant ook - dingetjes.
Ach, in de beginperiode zijn er ruim 3000 in Nederland op de weg gekomen. Als je het aantal getroffenen - hoe heftig ook - daar tegen afzet, valt het eigenlijk wel mee. Ik heb een van de eerste T8's en nooit een serieus probleem gehad. Zo ken ik er gelukkig wel meer.
Je hebt gelijk, de grote problemen zijn eigenlijk wel achter de rug. Op diverse fora's gaat het nog om kleine - hoe irritant ook - dingetjes.
Ach, in de beginperiode zijn er ruim 3000 in Nederland op de weg gekomen. Als je het aantal getroffenen - hoe heftig ook - daar tegen afzet, valt het eigenlijk wel mee. Ik heb een van de eerste T8's en nooit een serieus probleem gehad. Zo ken ik er gelukkig wel meer.
2000 XC70 D5
2005 XC90 D5 H6 Elite
2010 XC90 D5 H6 Summum
2016 XC90 T8 Inscription
2005 XC90 D5 H6 Elite
2010 XC90 D5 H6 Summum
2016 XC90 T8 Inscription
- mga1600
- 6th Gear member
- Berichten: 2527
- Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
- Locatie: nhn
Bedankt voor de goede tip!V60_PHEV schreef: De XC90 T8 heeft active noise canceling, geluidsdemping met anti geluid.
Dit systeem staat echter uit als je in Power modus rijdt.
Kan dat het verschil in motorgeluid verklaren?
Ik rij in het algemeen in hybrid-mode, maar ga nu bewust luisteren of er verschil in geluid is met power mode. Zo niet is er misschien wat met dat anti geluid aan de hand.
C40 Ultimate Twin
- Ab S
- 4th Gear member
- Berichten: 961
- Lid geworden op: 12.01.2011 - 18:24
- Locatie: Utrecht omgeving
Pingelen is een redelijk goed herkenbaar geluid: heel metalig en onregelmatig. Mag niet optreden, behalve misschien even bij zwaar accelereren, b.v. helling op. Probeer een keer een 98 Octaan (of hoger) benzine en kijk of het weg of (aanzienlijk) minder is.mga1600 schreef: [..]...Tijdens stevige acceleratie klinkt een roffelend geluid dat ook wel wat aan pingelen doet denken, op snelheid is hij daarentegen weer erg stil. De dealer kijkt er volgende week even naar.
Onder de streep: een heel erg fijne auto!
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
- wdo
- 3rd Gear member
- Berichten: 327
- Lid geworden op: 10.06.2008 - 21:30
Er komt tijdens stevig accelereren een ROFFELEND geluid uit het vooronder.
Nou, daar zou ik heel blij van worden. Ze hebben er bij jou XC90 per ongelijk nog een oude 5 pitter ingelegd misschien. Ik zou maar is gaan kijken.
Nou, daar zou ik heel blij van worden. Ze hebben er bij jou XC90 per ongelijk nog een oude 5 pitter ingelegd misschien. Ik zou maar is gaan kijken.
264 GL
Uno 1.0
360 GLT
480 ES
460 Turbo
V40 2.0
V70 2.4
V70 2.4T
V50 2.4
S40 T5 fwd
Uno 1.0
360 GLT
480 ES
460 Turbo
V40 2.0
V70 2.4
V70 2.4T
V50 2.4
S40 T5 fwd