problemen XC90 -2016

De XC90 wordt na 12 jaar vervangen door de nieuwe XC90
Plaats reactie
Klotsie
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 17.01.2017 - 14:40

Risrael schreef: 06.08.2020 - 20:49
Munchen schreef: 31.07.2020 - 16:17
ARTIM98 schreef: 18.05.2020 - 00:06 Heb zojuist de ANWB bij m'n XC90 gehad.
De Volvo wilt niet starten, alles werkt prima totdat je de motor wilt starten, dood stil is hij.
ANWB monteur vertelde me dat hij binnen een week 3 Volvo XC90's met precies het zelfde probleem heeft gehad.
Iets wat achter het stuur zit of zo iets zou kapot zijn. Morgen ochtend wordt hij naar de dealer gesleept.
We gaan het zien, iemand ervaring hier mee?
Zelf ben ik vorige week gestrand in Frankrijk met mijn XC90 MY2016 D5 Polestar.
Ondertussen al 2 (andere zijn T8) lotgenoten binnen 100km gevonden, alle 3 hetzelfde probleem lijkt het; alles werkt alleen starten ho maar (uit het niets).
Meer mensen waar dit probleem speelt? Heeft gespeeld? Voorlopig staat hij nog in depot en lukt het niet (letterlijk) om hem naar Nederland te krijgen.
Ik heb met mijn V60 wel eens dat hij laat start als ik de startknop draai. 1 keer op vakantie hoorde ik zelfs alleen een klik. Verder niets. Na een aantal keren proberen startte hij wel.
Ik heb dit gemeld bij de eerstvolgende onderhoudsbeurt. Ze hebben de software ge-update en volgens de dealer deed hij het goed. Ja me dunkt...het gebeurt zo sporadisch...
Maar ik heb ergens gelezen van een te zware zekering die gemonteerd zou zijn waardoor hij af en toe laat of niet wil starten.
Tot nu toe doet ie het weer goed.
Sinds 3 weken ook hier start startproblemen. Tijdens de beurt niet gevonden en er moest een nieuwe afspraak komen. Alles wordt geactiveerd geen fout meldingen. Bij het draaien van de start knop slaan de meters uit en daarna ..... niets. Eerst een enkele keer en sinds gisteren continu. Vervolgens geprobeerd de auto starten via de app, start hij direct en zonder enig probleem.
Als je vervolgens instapt en de knop naar start zet....... motor uit. Vandaag Volvo assistance erbij, auto wil niet starten, tevens laten zien dat de auto met de app wel start.
ANWB monteur haalt de lees dongel uit de auto probeert nog een keer en jawel hoor starten. Ik zeg niet meer uitdoen ik rij hem nu gelijk naar de garage ipv dat ie op een flatbad getrokken wordt.
Bij mijn geen garage had ik niet het idee dat men van het euvel wist terwijl er hier op het forum toch staat dat er Volvo NL ervanaf zou weten. Ik had ze zelf op het mogelijke stuurslot fout gewezen en ze hebben alvast een nieuwe besteld. Hopelijk is ie volgende week gemaakt.
Plaats reactie

Terug naar “XC90 vanaf MY2015”