Terugroep actie xc40 P8

De volledig elektrische XC40, eerder bekend als Recharge
Plaats reactie
Bro
1st Gear member
Berichten: 49
Lid geworden op: 23.09.2020 - 20:21

Ik heb vandaag een bericht gekregen dat er een terugroep actie is voor de P8 2020/2021
Geachte heer/mevrouw,
Hierbij informeren wij u dat Volvo Car Corporation besloten heeft een terugroepactie omwille van de veiligheid uit te voeren voor uw Volvo XC40 P8 (modeljaar 2021 en 2022).
Uit onderzoek is gebleken dat de kans bestaat dat tijdens het rijden de verbinding met het hoge voltsysteem zonder voorafgaande waarschuwing wordt onderbroken. Dit kan onbedoeld leiden tot verlies van vermogen tijdens het rijden.
De oplossing is het uitvoeren van een software-update. Dat kan op twee manieren:
1. Dit is mogelijk via een over-the-air (OTA) update die u in uw Volvo kunt downloaden en installeren. De update is te accepteren, activeren en uit te voeren via instructies die worden getoond op de display in uw Volvo. Deze instructies zijn ook onderaan deze mail in basis omschreven.
2. Indien u er de voorkeur aan geeft de software-update bij de Volvo-dealer te laten uitvoeren, is dat ook mogelijk. Dit wordt kosteloos voor u uitgevoerd en neemt circa 1,5 uur in beslag. Als u hier de voorkeur aan geeft verzoeken wij u vriendelijk zo snel mogelijk een afspraak te maken met uw Volvo-dealer. Dit kan via onze site: www.volvocars.com/nl  service & accessoires  boek een afspraak, of uiteraard telefonisch met de Volvo-dealer. De dealergegevens treft u eveneens aan op onze site. Vindt u het niet prettig om naar de werkplaats te komen? Neem dan contact op met uw Volvo-dealer zodat de dealer samen met u naar een oplossing kan zoeken.
De OTA-procedure vermeld onder punt 1 verloopt als volgt:
Eerst wordt de Software op de achtergrond in uw Volvo gedownload (dit gebeurt tijdens het rijden)
1. Het softwarepakket wordt automatisch op de achtergrond gedownload terwijl u met de auto rijdt. Het downloaden kan tot twee uur duren. Als u de auto uitschakelt voordat het downloaden is voltooid, gaat het downloaden de volgende keer dat u met de auto rijdt automatisch verder. Uw auto is voor dit doel uitgerust met een eigen “4G” verbinding. Het downloaden gebeurt volledig kosteloos.
2. Zodra het downloaden is voltooid, ontvangt u een melding op de display in uw Volvo dat het downloaden is voltooid en krijgt u de volgende keer dat u de auto start instructies over wat u vervolgens moet doen.
Installeren van de OTA Software (dit is niet mogelijk tijdens het rijden!)
1. Om de installatie uit te kunnen voeren, is een minimaal oplaadniveau van 40% vereist.
2. U hebt de mogelijkheid de installatie direct te starten of uit te stellen tot een later tijdstip. Als u het installeren uitstelt, verdwijnt de melding. U kunt de melding terugvinden door vanaf de bovenkant van het scherm naar beneden te swipen om uw meldingen weer te geven.
3. De installatie duurt ongeveer 90 minuten
4. U kunt de auto tijdens de installatie niet gebruiken.
5. U dient de auto niet op te laden tijdens de installatie.
6. Als de installatie succesvol is voltooid, verschijnt er hierover een melding op uw midden display.
7. Mocht de installatie niet succesvol voltooid zijn, dan wordt de reden hiervoor weergegeven. Als u het installeren niet direct opnieuw kunt proberen, kunt u de melding negeren en de auto normaal gebruiken. U kunt het installeren later opnieuw proberen door het te openen door vanaf de bovenkant van het scherm naar beneden te swipen. Indien noodzakelijk kunt u contact opnemen met uw Volvo-dealer voor advies.
Het is voor ons erg belangrijk dat uw veiligheid gewaarborgd is en dat u tevreden bent en blijft met uw Volvo en de Volvo-organisatie. Wij stellen uw medewerking zeer op prijs en bieden u onze welgemeende excuses aan voor eventuele ongemakken die voor u uit deze actie voortvloeien.
Met vriendelijke groet,
VOLVO CAR NEDERLAND B.V.
Marjan de Ridder
Manager Customer Care
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
nikagl
2nd Gear member
Berichten: 108
Lid geworden op: 22.01.2012 - 15:08

Ik ben benieuwd. Ik heb nog niets ontvangen... hoe heb jij hem gekregen? Per mail of per post? En al iets van een OTA gezien?
Bro
1st Gear member
Berichten: 49
Lid geworden op: 23.09.2020 - 20:21

nikagl schreef: 15.03.2021 - 18:22 Ik ben benieuwd. Ik heb nog niets ontvangen... hoe heb jij hem gekregen? Per mail of per post? En al iets van een OTA gezien?
Per mail via de lease maatschappij
Gebruikersavatar
mga1600
6th Gear member
Berichten: 2526
Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
Locatie: nhn

Zie het andere forum voor details. En dit schreef Volvo vrijdag:

“............ Daarnaast is er nieuws met betrekking tot de recall. Gisteren is definitief duidelijk geworden dat deze voor de meeste auto’s Over The Air (OTA) kan worden uitgevoerd. Een beperkt aantal auto’s heeft deze functionaliteit nog niet en zal (eenmalig) naar de dealer moeten, daarna zal een OTA update ook voor deze auto’s mogelijk zijn.

De brieven met informatie worden vanaf vandaag verstuurd. Degenen die een lease-auto rijden zullen via hun lease maatschappij worden geïnformeerd.

De recall zal in batches worden uitgevoerd. De eerste batch start al volgende week, de laatste batch is in week 13. Het kan daardoor in enkele gevallen voorkomen dat de recall al via OTA in uw auto wordt weergegeven voordat u de brief hebt ontvangen.

C40 Ultimate Twin
Gebruikersavatar
mga1600
6th Gear member
Berichten: 2526
Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
Locatie: nhn

Toelichting: mede door de druk vanuit dat andere forum heeft Volvo Nederland een Electric Drivers Platform opgezet waar de P8-rijder issues en wensen kan melden. Daarop werd door Volvo in eerste instantie met een video boodschap gereageerd en zullen er verdere contacten komen.
Het platform werd ook gebruikt om ons als lid van dat platform te informeren over deze recall actie.

Ik draag het Volvo-Forum forum een warm hart toe en blijf het ook zeker actief volgen, maar in een heel vroeg stadium heeft het Tweakers forum bijna alle informatie-uitwisseling van eerste P2 en later ook de P8 naar zich toe weten te halen.
Helaas is de informatie daar buitengewoon ongestructureerd, maar desondanks zeer de moeite waard voor een P8 rijder om zich doorheen te worstelen.
C40 Ultimate Twin
Gebruikersavatar
nikagl
2nd Gear member
Berichten: 108
Lid geworden op: 22.01.2012 - 15:08

100% mee eens mga. Ik maak me er verder ook niet druk over. Ik zit op alle forums, incl. facebook pagina's; volg vrijwel alle posts en zie wel als er iets interessants komt :)
Gebruikersavatar
nikagl
2nd Gear member
Berichten: 108
Lid geworden op: 22.01.2012 - 15:08

ik wist er dus wel van, ging mij er meer om dat ik nog geen officiele communicatie had gehad en benieuwd was welke weg deze zou bewandelen...
DonLeoB
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 08.03.2021 - 18:49

Die van ons gaat deze week terug voor de update. Problemen die we hadden zijn
* systeem op zwart tijdens rijden
* geen geluid meer ook niet met telefoon
* dakraam niet meer dicht willen
Gebruikersavatar
mga1600
6th Gear member
Berichten: 2526
Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
Locatie: nhn

Laat ik het afkloppen maar die van mij doet het tot dusverre zonder problemen. Voordat ik de recall brief kreeg was ik al even langs de dealer geweest die ‘m geladen heeft. Ik zie of merk geen verschillen met de update van 8 januari behalve dan dat de surround sound schuif nu effect geeft en de HK audio sowieso een beter geluid lijkt te geven.
C40 Ultimate Twin
Plaats reactie

Terug naar “EX40”