Zeer matig geluid door de deurspeakers

Plaats reactie
xm2000
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 31.08.2020 - 18:28

Hallo,

Ik zal me even voorstellen.
Mijn naam is Hugo, en ben onlangs in het bezit van een xc90 2,5t Awd uit 2006.
Tot nu toe heb ik altijd Citroen gereden , maar dacht eens een uitstapje te maken naar een merk met een betere reputatie op het gebied van degelijkheid en betrouwbaarheid.
Eigenlijk vrij spontaan deze wagen aangeschaft , en ben zeer te spreken over de rijeigenschappen, hoewel de vering t.o.v. van het Franse zweefcomfort toch ver achter blijft.
Gister bij een Volvo garage (geen dealer, maar Volvo expert) langs geweest om een indruk te krijgen wat voor vlees ik in de kuip heb met mijn impulsieve aankoop. Daar kwamen enkele technische zaken aan de orde welke ik binnenkort onder handen laat nemen.
Waar ik echter geen duidelijk antwoord op kon krijgen, was het gegeven, dat de speakers in de deuren en achter in de kofferruimte een uiterst minimalistisch volume produceren ten opzichte van de speakers in het dashboard. Vrijwel geen bastonen.
In de settings kan ik zien dat het om een versie met Pro Logic gaat, en op de midden speaker in het dashboard staat Dynaudio.
Ik heb alle instellingen volgens het boekje geprobeerd, maar zonder het gewenst resultaat.
De verkopende partij, en de garage waar ik de auto heb laten keuren, vertelden dat de software van de radio mogelijk door de dealer moest worden gereset/update, maar een bezoek aan de officiële dealer leerde mij, dat er van softwarematige handelingen geen sprake kon zijn voor dit probleem.
Op advies van de dealer gekeken of er vocht oid bij de versterker lag, maar daar was geen sprake van. Wel een rode en gele (female) stekker die los lagen. Deze lijken nergens aan vast te hebben gezeten voor zover ik kan zien.

Komt dit probleem vaker voor, en zo ja, is daar een oplossing voor? Gezien ik toch een beetje geluid uit de speakers hoor, duidt dat op een probleem met de versterker?

Zeer benieuwd wat de kenners hier van zeggen.

Groet,

Hugo
versterker XC 90.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V70Koning
2nd Gear member
Berichten: 107
Lid geworden op: 29.04.2018 - 14:45

Misschien heeft de vorige eigenaar de speakers eruit gehaald en verwisseld?, kom je alleen achter door er ff een te bekijken, of even een foto te maken, en hier te posten. Kan ook zijn dat er problemen zijn met je bedrading, idd wat er bij ligt op de foto ziet er nogal rommelachtig uit....
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20618
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Als ik naar deze foto kijk denk ik dat er een Parrot-telefoonmodule is ingebouwd: die groene stekker in de versterker naast de rood-zwarte aansluiting lijkt verlengd met die geïsoleerde stekker.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
xm2000
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 31.08.2020 - 18:28

klopt er zit inderdaad een Parrot ingebouwd, maar dat geluid komt enkel door de deur speakers en uiterst zacht. Die werkt dus wel, maar is niet bruikbaar door het zachte geluid.
Ik zag een versterker uit een xc90 uit 2006 voor rond de €50,- op internet staan. Wie weet kan dat een oplossing bieden?
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20618
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Niet doen. Koppel eerst die Parrot los en luister dan opnieuw naar je geluid. Pas daarna kun je een andere versterker proberen.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Plaats reactie

Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”