Autoweek klokje rond XC90 2004

Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13719
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Deze XC90 heeft meer dan 600.000km op de teller. Filmpje spreekt voor zich. Men is niet onverdeeld positief over deze serie XC90.

https://www.autoweek.nl/autotests/artik ... rm=a_90442
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
Marcnij
5th Gear member
Berichten: 2169
Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Joep is sowieso geen Volvo fan.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer 😢. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13719
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Marcnij schreef: 12.10.2020 - 17:54 Joep is sowieso geen Volvo fan.
Is dat zo? hij is altijd wel kritisch maar ook op andere merken toch...ik volg maar heel soms die filmpjes
ik denk wel nou dat is wel mooi 600.000km gereden en inderdaad onderhoud is noodzakelijk en heeft de eigenaar gedaan.
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
Marcnij
5th Gear member
Berichten: 2169
Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Hij vindt oude Volvo’s rammelbakken, maar heeft wel respect voor de kwaliteit van de motoren.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer 😢. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13719
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Marcnij schreef: 12.10.2020 - 18:03 Hij vindt oude Volvo’s rammelbakken, maar heeft wel respect voor de kwaliteit van de motoren.
Ze rammelen ook tenminste doet die van mij ook.. Zelfs geluid soms ergens uit de hemel van de auto
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3382
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Moneypit
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
Marcnij
5th Gear member
Berichten: 2169
Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

DB200 schreef: 12.10.2020 - 18:49Moneypit
Dat zijn woorden van een andere monteur. 😀
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer 😢. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Ik denk dat Joep wel een beetje gelijk heeft met zijn opmerking dat hij graag XC90's in de garage ziet. Destijds met mijn toenmalige XC90 D5 ('07) bijna 10 cent de kilometer aan onderhoud, oftewel 11K in 3 jaar en 120K km, met de V60 D6 zat ik nog niet op de helft.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Ik denk dat de XC90 bovengemiddeld vaak een paardentrailer of aanhanger ziet en dan aan de bak moet.
Vorige week de zware caravan van mijn ouders er achter gehad en afgelopen week een zware aanhanger en dan krijgt het wel allemaal wat meer te verduren.
Die olielekkage's zijn wel bijzonder en dat zou ik, als ik hem was, zo snel mogelijk oplossen net als de brakke remmerij.
Dit soort auto's zou ik naar een Volvospecialist brengen met een vriendelijk uurtarief en een goede service laten geven, ook die remvloeistof is bijzonder.
Snap niet dat mensen dit soort zaken beter in de gaten houden.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13719
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

remvloeistof op filmpje zag er niet slecht uit vond ik en ik zou graag een XC 90 rijden maar het onderhouds niveau is inderdaad hoog vergeleken met bijv een XC 70.
maar dat is ook appels met peren vergelijken.
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20411
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Waarom mensen dit niet beter in de gaten houden? Ik denk dat je als bestuurder meegroeit met de gebreken in je auto en minder snel geneigd bent om iets op te merken. Tot een ander in je auto rijdt (zoals Joep) en die bepaalde zaken wel opvalt.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
Carfreak
7th Gear member
Berichten: 5224
Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
Locatie: Twente

Ik zou die auto snel lozen. Maar volgens mij heeft de eigenaar wel wat te besteden gezien het feit dat hij recent 4k uitgaf aan de achterwielophanging.

Joep geeft idd altijd aan dat het ijzersterke auto's zijn maar dat er altijd wel wat rammelt of knispert. En dat klopt wel wanneer de auto wat ouder wordt.
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27071
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

diesel01 schreef: 13.10.2020 - 10:00 Ik denk dat de XC90 bovengemiddeld vaak een paardentrailer of aanhanger ziet en dan aan de bak moet.
Vorige week de zware caravan van mijn ouders er achter gehad en afgelopen week een zware aanhanger en dan krijgt het wel allemaal wat meer te verduren.
Die olielekkage's zijn wel bijzonder en dat zou ik, als ik hem was, zo snel mogelijk oplossen net als de brakke remmerij.
Dit soort auto's zou ik naar een Volvospecialist brengen met een vriendelijk uurtarief en een goede service laten geven, ook die remvloeistof is bijzonder.
Snap niet dat mensen dit soort zaken beter in de gaten houden.
In principe moet dit slag auto's daar ook beter tegen bestand zijn.
Goed, mijn Terrano was ook het voorbeeld dat dat met achteraf gezien achterstallig onderhoud dan net zo slecht uit pakt maar bij goed onderhoud moet dat toch geen probleem zijn.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13719
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Tja ik weet het niet wat de XC90 echt echt in het terrein doet. Er zijn filmpjes van Dacia 4x4 die een landrover bij houdt, maar ergens houdt op en moet de landrover met sper differentieel toch echt verder komen. Maar zolang je 4x4 hebt als is het voor 80 en achter 20 kom je als je bodemvrij blijft EN ook de goede banden eronder hebt een heel end is mn ervaring.
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27071
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

In principe is ie daar ook niet voor gemaakt.
Neemt niet weg dat door je door de awd nog best een heel eind zal komen. Uiteindelijk bepalen naast wel of geen sper vooral ook je banden hoe ver je gaat komen.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Er zijn genoeg filmpjes op youtube waar mensen dingen doen met een xc90 die ik niet zo maar zou durven. Er kan dus best veel mee....
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13719
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

gaan we zoeken die filmpjes lijkt me wel grappig
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27071
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Filmpje net eens kunnen bekijken, vind Joep kritisch maar dat is ook waar je voor naar zo'n aflevering komt.
Niet extreem negatief en dat je met 6ton dingen gaat vinden dat is gewoon een zekerheid.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13719
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Ik vind ook niet negatief en eigenaar heeft goed onderhoud gepleegd. Moet zeggen dat mijn V70 D5 toch wel mogelijk er beter bij staat motorisch * denk ik dan :)
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Beurstel
2nd Gear member
Berichten: 63
Lid geworden op: 13.10.2018 - 09:48

fredhead schreef: 13.10.2020 - 16:17 In principe is ie daar ook niet voor gemaakt.
Neemt niet weg dat door je door de awd nog best een heel eind zal komen. Uiteindelijk bepalen naast wel of geen sper vooral ook je banden hoe ver je gaat komen.
Vergeet bodemvrijheid niet, die is bij de XC90 ook relatief gering. Het enorme gewicht is ook niet in zijn voordeel in het terrein. En het AWD-systeem is inderdaad niet bedoeld voor het terreingebruik, al kan het natuurlijk wel functioneel zijn. In deze duurtest van de XC90 kwam men er al achter dat die AWD niet zaligmakend is zie vanaf 1:52 de XC90 met alleen voorwielen in de sneeuw, maar toch zo vast als een huis. Ik meen dat Volvo dat later heeft verbeterd, weet niet vanaf welk modeljaar.

Onze XC90 van 2004 laatst eens een oplopend stukje gras met dun laagje sneeuw opgestuurd, maar kwam er met geen mogelijkheid voorbij. Onze Grand Cherokee doet datzelfde stukje met twee vingers in de neus. Maar ja, dat is het verschil tussen AWD en 4x4 (Quadradrive in dit geval). Overigens kan een standaard 4x4 met alleen middensper op een lullig modderig stukje of nat stuk gras ook muurvast komen te staan (helaas ook ervaring mee)
Plaats reactie

Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”