Even voorstellen en vraag mbt sturen

Plaats reactie
Larsderover
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 16.06.2020 - 23:20

Hoi allemaal,

Sinds 2 weken zijn wijnook trotse eigenaar van een XC90 2.5 T uit 2004. Na een hoop auto's te hebben gereden van verschillende merken werd het nu eens tijd voor een échte auto. Met onze laatste auto, een nissan x-trail, hebben we een hoop ellende gehad, iedere keer alsnwe op vakantie waren of wilden liet hij ons wel weer in de steek... resultaat: in 2018 met een kapotte koppakking in zuid frankrijk gestrand, en een leenauto gekregen, splinternieuwe Volvo V60. Hier is de liefde voor Volvo een beetje aangewakkerd. Het jaar erna viel het hele instrumentenpaneel uit, niemand kon de oorzaak vinden, gelukkig was daar weer de anwb, die ons met een BMW X1 op vakantie lieten gaan.. Hopelijk hebben we met deze Volvo XC90 meer geluk en laatbdienons niet in de steek😅

In onze zoektocht naar een auto was de keuze tussen een BMW X5 en een Volvo XC90, die keuze was eigenlijk al snel gemaakt.. we zijn naar verschillende XC90 gaan kijken, en uiteindelijk deze mooie5-zitter gevonden. Zwarte carrosserie met zwart interieur, bouwjaar 2004, 173.000 op de teller, handgeschakelde 2.5T op benzine met ingebouwde nuPrins LPG installatie. Ik rijd hem als youngtimer, dus alles bij elkaar was dit zeer aantrekkelijk. Na een proefrit kwamen we erachter dat de multiriem een beetje geluid maakte, wat de verkoper (particulier) nog heeft laten repareren. Spanrol en dynamo vervangen, en daarbij meteennde kleine beurt gehad die hij weer bijna moest krijgen.

Tot op heden zijn we heel tevreden met de auto. Er is alleen 1 ding opgevallen nu we er even in rijden. Afven toe hoor en voel je hetvstuur heel kort trillen. Het hoort zich aan alsof je telefoon op tafel ligt en een bericht binnenkomt. Hij doet dit voornamelijk wanneer ik een rotonde op rij en naar rechts instuurt. Op het moment dat ik dan terugstuur doet hij dat. Heel kort maar, en ook niet altijd. Is dit een bekend euvel? En goed te verhelpen?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27621
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Welkom!
Ik zou beginnen met het doorspoelen van de stuurbekrachtigingspomp. Kijken of het euvel dan weg is, want ik heb een heel sterk vermoeden dat het daar vandaan komt.
Vaak wil spoelen veel verbeteren bij de pomp.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Arnold
5th Gear member
Berichten: 1385
Lid geworden op: 17.06.2007 - 14:47
Locatie: Veluwe
Contacteer:

Welkom. Een aandachtspunt bij het trekken van een aanhanger. Ik heb zelf een 2.5T op gas gehad. Tijdens het het trekken van een aanhanger een klep verbrand. Auto was voor woon-werk verkeer prima. Een turbo motor op gas wordt snel te warm. Succes met de mooie auto.
2023: XC60 T8-AWD-Recharge / 2020: XC60 T8 / 2019: V90 Cross Country D5 / 2018-8: Tesla Model S 100D
2013-2018: V60 D6 PIH / 2013: XC90 D5 AWD / 2009-2013: V70 D5 / 2001-2009: meerdere V70's.
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12279
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Bij 'n 2.5t hoort bij 'n trekhaak ook 'n olie koeler
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27621
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Arnold schreef: 19.06.2020 - 10:09 Welkom. Een aandachtspunt bij het trekken van een aanhanger. Ik heb zelf een 2.5T op gas gehad. Tijdens het het trekken van een aanhanger een klep verbrand. Auto was voor woon-werk verkeer prima. Een turbo motor op gas wordt snel te warm. Succes met de mooie auto.
Persoonlijk zou ik met geen een auto trekken op LPG, maar altijd op benzine.
Toen ik een auto op LPG reed stond deze altijd op benzine als er wat aan de haak hing. Liever wat meer betalen voor het ritje dan een blok dat stuk loopt.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Larsderover
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 16.06.2020 - 23:20

fredhead schreef: 19.06.2020 - 09:55 Welkom!
Ik zou beginnen met het doorspoelen van de stuurbekrachtigingspomp. Kijken of het euvel dan weg is, want ik heb een heel sterk vermoeden dat het daar vandaan komt.
Vaak wil spoelen veel verbeteren bij de pomp.
Bedankt voor het advies. Zal dit onze monteur eens vragen om te doen, hopelijk maakt dat iets uit.
Eventueel een oliekoeler erbij plaatsen hadden we inderdaad al van gehoord, maar we dachten dat dat vooral voor de 2.9 T6 variant was ivm de automaatbak. Maar als ik het goed begrijp is het dus beter om op benzine te rijden met een aanhanger?
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27621
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Ik zou het wel aanraden, motor wordt met benzine veel minder warm.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20676
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Reden is dat voor verdamping van benzine meer warmte nodig is en dat komt dan uit de motor.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Plaats reactie

Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”