Keuring XC90 2007

bloemenkrijn
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 29.07.2018 - 19:04

Na veel wikken en wegen heb ik de stoute schoenen aangetrokken en een Amerikaanse Volvo XC90 3.2AWD uit 2007 gekocht met 66000 miles van een amerikaanse diplomaat uit Londen. Ben vrijdag 15 maart naar Luton gevlogen en heb de wagen bekeken en de deal rond gemaakt. Ter plekke een verzekering afgesloten om terug te kunnen rijden. Door de kanaal tunnel terug gereden en genoten van de rit. Nu heb ik voor eind maart een afspraak gemaakt bij het rdw voor de kenteken keuring en vraag me af waar ik op moet letten om de wagen te laten keuren. Ik heb vaak hier op het forum rond gesnuffeld. Ik heb eerder een XC90 4.4 V8 willen aanschaffen met alle toeters en bellen erop maar niet het lef gehad. Ook de V70 modellen van zo rond 2007 vind ik schitterend. Zelf heb ik veel grote wagens gereden. Meestal amerikaanse en ook diverse pick ups. Nu als compromis met mn wederhelft voor deze wagen gekozen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Dejeeper
3rd Gear member
Berichten: 358
Lid geworden op: 12.09.2018 - 09:12

Ziet er erg netjes uit en ik hoop dat je er veel rij plezier van hebt.
Ik neem aan dat deze auto gewoon periodiek gekeurd is en dat die gewoon binnen de EU ingeschreven is dus zal het allemaal wel meevallen.
Ik denk alleen dat de koplampen vervangen moeten worden.
In de UK heeft men een ander licht beeld dan op het vaste land.
Of, en dat is gezien het stuur aan de linkerkant, is niet nodig maar dan zou de auto in de UK altijd met verkeerde verlichting gereden.
Van uit Gårelehöjden lijken de wereld problem altijd ver weg.
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16544
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Afdeling 5.2....Regeling Voertuigen en de Regeling Permanente Eisen even ter hand nemen en eigenhandig je auto controleren. Is je dat teveel werk, breng hem naar een dealer en geef de opdracht: "klaarmaken voor de kenteken keuring RDW a.u.b" -en het komt allemaal goed.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4622
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Begrijp ik o.b.v. het Britse kenteken dat de auto al in Engeland was geregistreerd? Volgens mij is de procedure dan heel simpel: afspraak maken bij RDW en hoppa.
Samen met mijn broertje afgelopen jaar zijn USA XC60 naar NL gehaald. Appeltje eitje, lees hier maar: viewtopic.php?t=78520&page=fst_unread&highlight=usa.
Bij zijn auto kun je de Xenon lampen instellen op L of R verkeer. Weet niet of dat bij jou XC90 met Xenon ook kan?
En inderdaad het blijft een schitterende bak de XC90. Veel plezier ermee!
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
HGV
2nd Gear member
Berichten: 199
Lid geworden op: 12.01.2019 - 13:47

Als je adaptieve xenon hebt is het lichtbeeld in te stellen door de knop om dit aan en uit te schakelen een aantal seconden ingedrukt te houden
Volvo XC90 summum (MY 2008) Obbetuning
Volvo XC70 comfort (MY2004) met Standkachel
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12277
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Volgens mijn gegevens geen Xenon:
000009 POWER SEATS,DRIVER/PASSEN
000011 HEATED FRONT SEATS
000065 Headlamp cleaners
000114 POWER CHILDLOCK REAR DOOR
000165 TEMPORARY SPARE WHEEL
000167 Retractable rear view mir
000168 AUTO DIM INNER REAR VIEW
000370 RAIN SENSOR
000439 AIR QUALITY SYSTEM
000454 COMPASS
000505 PLAYER FOR 6 CD-DISCS
000529 Park Assist Rear
Laatst gewijzigd door OGA244 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4622
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Geen adaptieve Xenon nee, maar wel sproeiers, dus "normale" Xenon (had ik tenminste wel op mijn XC90).
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12277
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Geen xenon = halogeen..
Gebruikersavatar
Maurits@Parts4Swedes
Forumsponsor
Berichten: 388
Lid geworden op: 05.01.2008 - 12:20
Locatie: Afferden Gld
Contacteer:

Alleen andere koplampen. Verder worden bij de RDW alleen nog de nummers gecontroleerd, want EU-wagen. Na de Brexit wordt alles anders...
Genuine Volvo - There is no Substitute.
www.Parts4Swedes.nl
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4622
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

OGA244 schreef: Geen xenon = halogeen..
Snap wat je bedoelt, heeft alleen sproeiers lees ik nu maar geen bi-/adaptieve-xenon.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
Tsjemp
3rd Gear member
Berichten: 338
Lid geworden op: 20.10.2010 - 23:43

[quote="bloemenkrijn"]
Ter plekke een verzekering afgesloten om terug te kunnen rijden.

Ik kan je niet helpen met je vragen, maar wat is dit voor verzekering?
Wil zelf een auto uit Italie halen, maar ik hik tegen de verzekering en of 2 keer er heen vliegen.
V70 d3 lim.edition V60 d6 Summum, V70 d5 momentum, V40 d2 momentum, V70 d5 edition1, V70 alt, 850 TDI, V40 lpg oud, 244 DL, 245GL, 242DL eva
Dejeeper
3rd Gear member
Berichten: 358
Lid geworden op: 12.09.2018 - 09:12

De verzekering is vrij gemakkelijk te regelen. Je hebt speciale maatschappijen die een kort lopende verzekering hebben, meestal is dat 15 dagen. Zoek even op internet en je krijgt voldoende informatie binnen.
https://autovoorexport.nl/tijdelijke-au ... oene-kaart
Van uit Gårelehöjden lijken de wereld problem altijd ver weg.
saffi
2nd Gear member
Berichten: 56
Lid geworden op: 23.03.2019 - 16:49

Mijn eerste post ;)

Ik heb net een XC90 uit Zweden gehaald. Kon op WA en kenteken van verkoper rijden maar merkte dat mijn verzekering (die uit Apeldoorn) ook zonder problemen de auto WA wilde verzekeren op VIN nummer (om import af te ronden). Ik moet daar wel bij zeggen dat ik al een auto in de verzekering had en dat het wel de bedoeling is dat je na import het kenteken doorgeeft en de auto dus bij hen in de verzekering komt (wat voor mij geen probleem is, het was vervanging van de auto die al daar verzekerd was). Voordeel is dat je geen flink hoger tarief betaald voor een "tijdelijke" WA bij een losse verzekeraar. Die zijn vaak best prijzig.
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4622
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Hier dezelfde ervaring. Gewoon je huidige verzekeraar bellen en op basis van VIN in voorlopige dekking laten nemen.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
bloemenkrijn
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 29.07.2018 - 19:04

Allereerst moet ik zeggen wat een fijne wagen dit is. De wagen eerst nog een beurt laten geven met 2 nieuwe voorbanden en 2 nieuwe koplampen en remblokken voor. Op weg naar de rdw keuring begon de verlichting op te spelen. Tijdens de keuring deed 1 koplamp het niet. Dit werd me vergeven omdat ik de moeite had genomen de koplampen te laten vervangen. Nu doet de verlichting het soms helemaal niet of brand alleen de linker of rechter koplamp. Is dit een veel voorkomend iets bij dit model? Ook is er een melding verschenen die zegt anti skid service required. Na even op google gekeken te hebben blijkt dit meerdere oorzaken te kunnen hebben. Ik begin nu wel lichtelijk ongerust te worden. De aangifte bpm is de deur uit en hoop er eind volgende week legaal mee de weg op te gaan nadat hij apk gekeurd is.
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4622
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Niet ongerust worden, autorijden kost geld! Dat met de koplampen heb ik geen idee van. Anti-skid kan inderdaad van alles zijn.
Vergeet niet te genieten tijdens het rijden eind deze week!
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
saffi
2nd Gear member
Berichten: 56
Lid geworden op: 23.03.2019 - 16:49

Misschien om je een beetje gerust te stellen: ik heb mijn auto 2000km uit Zweden gereden zonder enig probleem. Daarna RDW keuring en APK direct er achteraan. Daarna opeens wat "dingetjes". Motorlampje (blijkt MAF sensor te zijn, heb ik voor 4 tientjes kunnen scoren en is heel simpel zelf te wisselen). Ik had voor de APK de handrem achter laten doen. Nu dus ook de anti-skid melding en lampjes. Dat kan van alles zijn maar geen reden tot zorgen. Jij hebt de remblokken en banden voor gedaan, waarschijnlijk zelfde verhaal. Kennelijk is de ABS erg gevoelig voor het juist aantrekken van de wielmoer. Daarnaast las ik dat de ABS ringen (de getande ringen) nog al eens breken na verloop van tijd. Gevolg is de melding. Soms alleen als je flink door een bochtje draait. Dit zijn zaken die je makkelijk zelf kunt doen maar ook door een (goede) garage makkelijk op te lossen zijn. Mooie aankoop hoor! Geniet ervan.
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13819
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

ik rij al 200.000km met op en af met een skid melding die zo nu en dan uppopt.
Met uitlezen niets te zien. Vres dat sensor ergens los zit. Auto al 12 jaar oud,
zou naar mijn eigen idee misschien airbag kunnen zijn omdat die na 10 jaar een controle behoeft?
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
Blade
5th Gear member
Berichten: 2266
Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Volgens mij heeft Volvo die controles geschrapt.

Anti skid kan echt vanalles zijn. Van stuurhoeksensor tot aan een storing in de haldex. Vida zal uitsluitsel geven.
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13819
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Blade schreef: Volgens mij heeft Volvo die controles geschrapt.

Anti skid kan echt vanalles zijn. Van stuurhoeksensor tot aan een storing in de haldex. Vida zal uitsluitsel geven.
ha ik weet het, doe er niet veel op uit...auto rijdt als tierelier
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Plaats reactie

Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”