XC90 V8. Waarom wel of waarom niet doen?

Gebruikersavatar
Silver_R
6th Gear member
Berichten: 3804
Lid geworden op: 06.08.2010 - 19:23

Heel voorzichtig ben ik toch weer om me heen aan het kijken naar een vervanging van mijn V60. Waarom? Omdat de kids groter worden en niet heel comfortabel meer achterin zitten. Verder is de V60 een ontzettend gave en mooie auto waar ik echt niet zomaar afstand van doe. Zoiets vind ik nooit meer.
Nu nog geen noodzaak maar binnen afzienbare tijd zeker wel. En wat is er dan wel geschikt? Een XC90 V8 R-Design heb ik altijd waanzinning gevonden. Heb er ook bijna een gekocht voordat ik de V60 kocht. Toen toch voor de wegligging en nieuwere techniek gekozen. Maar ik heb er nu ook een project bij, Fiat Spider 2000 uit 1980. Veel tijd om dan met de V60 te blijven hobbyen heb ik niet meer. Waarom dan een XC90? Groot, mooi, Volvo, dik en snel. Veel km's rijd ik niet per jaar, zo'n 12K max. Dus het verbruik kan ik wel leven.

Maar nu de vraag aan de kenners, waarom wel of waarom geen XC90 V8 kopen. Heeft een XC van 2008 en later al de Haldex 3 of nog steeds de Haldex 2.
Hoe betrouwbaar is de Yamaha 4.4 V8? En wat is er verder bekend over dit tyoe auto.

Laat maar horen.

Foto's van mijn V60 nu, de SPider en de XC die ik bijna gekocht heb.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Silver_R op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Ik zou die V60 houden, kinderen kunnen ook met de trein. :D
Gebruikersavatar
Silver_R
6th Gear member
Berichten: 3804
Lid geworden op: 06.08.2010 - 19:23

Jelmer de Jong schreef: Ik zou die V60 houden, kinderen kunnen ook met de trein. :D
Zouden ze nog leuk vinden ook. 8-)
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19847
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Grappig, 2 weken geleden achter een XC90 gezeten op de A7 toen ik naar Waddinxveen moest voor onderhoud.
Ik moest met de D4 vol op het orgel om het ding bij vrij baan bij te houden, het geluid van die V8 is om te smullen.
Met de V60 benadruk je precies waarom wij hem hebben laten staan en voor een V70 zijn gegaan.
De ruimte houdt niet over, ik zit zoveel prettiger in de V70 nu ik hem gewend ben en achter mijzelf zitten is helemaal niet prettig in de V60.
Hondje zat met zijn kop tegen de hemel in de kofferbak dus ik snap de redenering wel.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Silver_R
6th Gear member
Berichten: 3804
Lid geworden op: 06.08.2010 - 19:23

@Diesel01, Machtig hè, klinkt dat zo'n V8. En nog redelijk snel idd voor zo'n gewicht.

[youtube=]yGXxeZtCKt8[/youtube]

Maar mijn V60 is er niet een van 13 in een dozijn. Zal ik niet zomaar verkocht hebben. Destijds gekocht toen de kids nog een stuk kleiner waren. Ging toen prima. Maar zo langzamerhand wordt eea wel wat moeilijker. Echter nu nog geen paniek. Iedereen kan nog zitten en de bagage kan ook nog mee.
Eigenlijk had ik me voorgenomen om te wachten op de nieuwe V60 en dan de T8. En dan een jong gebruikte. Zal echter ook niet goedkoop zijn maar wel ruim.
En daar komt de volgende issue: ik rij mijn auto's privé en ik ben een zeikerd. Ik ben dan ook ontzettend zuinig op de auto's. 100m verder op parkeren om geen parkeer deukjes op te lopen, afgezeken zijn als er dan toch iemand is die zijn auto er juist wel naast zet. Niet in een parkeer garage parkeren want die zijn niet ruim genoeg (ivm parkeer deukjes), veel tijd in investeren om de auto schoon te houden. Noem maar op.
Hoe lekker zou het zijn om een wat oudere dikke volle en luxe auto te hebben en me daar geen zorgen meer om hoeven te maken. Of maak ik mezelf nu wat wijs? Ik zal een auto nooit aftrappen of er niet naar omkijken maar er wat makkelijker mee omgaan zoveel energie schelen.
En een XC komt ook als 7 zitter, best makkelijk met de kids naar voetbal, hockey en voor verjaardags partijtjes.
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24357
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

en jij denkt dat het je gaat lukken om je niet zo druk te maken om de auto?
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
Silver_R
6th Gear member
Berichten: 3804
Lid geworden op: 06.08.2010 - 19:23

Walter schreef: en jij denkt dat het je gaat lukken om je niet zo druk te maken om de auto?
Dat is een vraag die ik mezelf dus ook stel.
V50 R
6th Gear member
Berichten: 2570
Lid geworden op: 03.07.2006 - 23:34

Voor de V8 gaan, en genieten nu het nog kan. De XC90 blijft een mooie machine, alleen een geschikte v8 vinden is misschien nog een uitdaging.
En volgens mij is er best vraag naar benzine varianten van de V60 in NL, nu diesel uit de gratie raakt, dus denk dat je hem nog redelijk snel kwijt bent. Vervolgens je skibox weer overspuiten in de XC90 kleur en gaan met die V8!! :D
Gebruikersavatar
Silver_R
6th Gear member
Berichten: 3804
Lid geworden op: 06.08.2010 - 19:23

V50 R schreef: Voor de V8 gaan, en genieten nu het nog kan. De XC90 blijft een mooie machine, alleen een geschikte v8 vinden is misschien nog een uitdaging.
En volgens mij is er best vraag naar benzine varianten van de V60 in NL, nu diesel uit de gratie raakt, dus denk dat je hem nog redelijk snel kwijt bent. Vervolgens je skibox weer overspuiten in de XC90 kleur en gaan met die V8!! :D
Een XC90 is zeker een mooie auto hoewel ik de ‘oude’ XC mooier dan de nieuwe. Sorry....
En dan een V8,pfffff. Wat een machine.
Zal eens wat gaan rond neuzen om te kijken of er idd een markt is voor dit soort V60 jes.
En de skibox zal dan weer gespoten moeten worden maar er zijn lastigere problemen dan dit gelukkig. :D
En een geschikte V8 vinden zou nog zomaar makkelijker kunnen zijn dan je in eerste instantie zou denken. Er zijn nl een paar R-Design V8’ en onderweg van Dubai naar NL.
Laatst gewijzigd door Silver_R op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3919
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

Wel een gave XC90T8. Je raakt die V60 toch wel kwijt. Ik zou het doen. Een goede V8 vinden wordt steeds moeilijker.
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3919
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

Ik denk dat ik mijn V60 ga houden voorlopig en de BMW ga vervangen voor een Tesla Model S 100D (2e hands).
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
Gebruikersavatar
bas850
2nd Gear member
Berichten: 161
Lid geworden op: 30.01.2006 - 20:45
Locatie: lelystad

Silver_R schreef:
V50 R schreef: Voor de V8 gaan, en genieten nu het nog kan. De XC90 blijft een mooie machine, alleen een geschikte v8 vinden is misschien nog een uitdaging.
En volgens mij is er best vraag naar benzine varianten van de V60 in NL, nu diesel uit de gratie raakt, dus denk dat je hem nog redelijk snel kwijt bent. Vervolgens je skibox weer overspuiten in de XC90 kleur en gaan met die V8!! :D
Een XC90 is zeker een mooie auto hoewel ik de ‘oude’ XC mooier dan de nieuwe. Sorry....
En dan een V8,pfffff. Wat een machine.
Zal eens wat gaan rond neuzen om te kijken of er idd een markt is voor dit soort V60 jes.
En de skibox zal dan weer gespoten moeten worden maar er zijn lastigere problemen dan dit gelukkig. :D
En een geschikte V8 vinden zou nog zomaar makkelijker kunnen zijn dan je in eerste instantie zou denken. Er zijn nl een paar R-Design V8’ en onderweg van Dubai naar NL.
Vind de V8 super relax rijden en is niet veel onzuiniger dan de 2.5t.
Let wel op met V8 uit Dubai die missen meestal wat opties waaronder stoelverwarming.

Succes met de zoektocht naar een mooie V8.

Bas
Volvo 850 2.5 20V Aut 1996 Silversand 217.500 km (Verkocht)
Volvo 945 LPT 1997 340000 km (verkocht)
Volvo V70 D Aut 1999 Zilver 333000 km (Total loss door een Ford die door rood reed)
Volvo V70 T5 Geartronic 2001 (verkocht)
Volvo V50 2.0D 2005 (verkocht)
Volvo XC90 2.5T (verkocht)
Volvo XC90 V8 Executive 2007
Volvo 945 LPT 1996 LPI Turquoise 392000 km
t5power
5th Gear member
Berichten: 2112
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

Hoeveel kids heb je en hoe groot? Ik heb er nu 4 dus had niet veel keus, ik moest een XC90 V8.... Het cruised heerlijk hoor maar je levert tov je v60 wel behoorlijk in qua rijdynamiek. Wij rijden ook met redelijk dikke caravan dus dan zijn de extra kilos/pks/Nm ook wel welkom.
Maar als de oudste de deur uit is en het niet meer hoeft... dan ga ik lekker terug naar een kleiner model, ws een v90 ofzo?
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20672
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Persoonlijke noot: omdat we niet konden slagen voor een XC90 is het 2,5 jaar geleden een X5 geworden. Jawel, een V8.

Rijdt dat lekker? Gezien het vermogen zeker wel. Zitten is ook in orde hoewel onze Volvo's betere stoelen hadden.
Ruimte? Onze 2+1 bijna volwassen kinderen kunnen gewoon zitten.
Caravan? Iets met "Luik" en "als eerste boven".
Duur? MRB is 1400 per jaar terwijl de 80% BM op de verzekering weer een hoop goed maakt. Maar onderhoud kan duur uitpakken omdat werkelijk alles 2 keer zo dik of zwaar is als bij een personenauto. En brandstof is ook een dingetje: 1 op 8 is haalbaar zolang je niet alleen maar in de stad rijdt.

Al met al zijn we tevreden met dat ding.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3919
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

Rondje banden, remblokken en schijven zijn inderdaad vaak 2x zo prijzig als bij een normale sedan of station.
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
Marc Apeldoorn
5th Gear member
Berichten: 1933
Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11

Maar de V8 is onverwoestbaar
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27620
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Je krijgt er een hoop auto voor terug.
Die rijdynamiek is een andere mindset komende uit zo'n V60.

Ben zelf van een leuk aangepaste S60 naar wat hoogs op de wielen gegaan en geen spijt gehad.
Al haal ik er nu wel meer lol uit als ik de Focus mee heb.

Denk dat je je wel vermaakt met die V8 en dan neem je de kosten al sneller voor lief 8)
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Silver_R
6th Gear member
Berichten: 3804
Lid geworden op: 06.08.2010 - 19:23

bas850 schreef: Vind de V8 super relax rijden en is niet veel onzuiniger dan de 2.5t.
Let wel op met V8 uit Dubai die missen meestal wat opties waaronder stoelverwarming.
Dat is een goeie, stoelverwarming. Maar lijkt me niet heel lastig om dit achteraf te installeren. Standkachel is een ander verhaal, daar ben ik nu mee verwend. Maar ja concessies doen hè...
t5power schreef: Hoeveel kids heb je en hoe groot? Ik heb er nu 4 dus had niet veel keus, ik moest een XC90 V8.... Het cruised heerlijk hoor maar je levert tov je v60 wel behoorlijk in qua rijdynamiek. Wij rijden ook met redelijk dikke caravan dus dan zijn de extra kilos/pks/Nm ook wel welkom.
Maar als de oudste de deur uit is en het niet meer hoeft... dan ga ik lekker terug naar een kleiner model, ws een v90 ofzo?
2 kids, 12 en 9 jaar oud. Maar ze zijn niet klein van stuk. Ik ben zelf 1.93, dus mijn stoel staal al ver naar achteren. Zou ik helemaal optimaal willen zitten achter het stuur, past er niemand met goed fatsoen achter mij.
Ik snap heel goed dat de rijdynamiek totaal anders is. Ik heb proef gereden met een XC90 V8. Wat ik nu voor ogen heb,is om de komende jaren een grotere auto te rijden (bv een XC90) totdat de kids het huis uitgaan of niet veel meer met papa en mama opstap gaan. Dan weer terug richting V/S60 Polestar of wat er dan voor leuks op de markt is van Volvo.
RoaldH schreef: Rondje banden, remblokken en schijven zijn inderdaad vaak 2x zo prijzig als bij een normale sedan of station.


Zal niet heel veel meer zijn dan de V60 nu. Banden zijn al prijzig en al zitten grotere remmen op mijn V60. Maar de kosten is het me niet om te doen, ook al zal eea duurder uitvallen. Krijg er ook veel voor terug.
Msuidgeest schreef:
Duur? MRB is 1400 per jaar terwijl de 80% BM op de verzekering weer een hoop goed maakt. Maar onderhoud kan duur uitpakken omdat werkelijk alles 2 keer zo dik of zwaar is als bij een personenauto. En brandstof is ook een dingetje: 1 op 8 is haalbaar zolang je niet alleen maar in de stad rijdt.
1 op 8 doe ik nu ook vaak. MRB zal zeker hoger liggen.
Marc Apeldoorn schreef: Maar de V8 is onverwoestbaar
Heb ik ook altijd begrepen. Maar is bij alleen gebaseerd op 'van horen zeggen'. Niet echt een basis om zomaar vanuit te gaan dus.
fredhead schreef: Je krijgt er een hoop auto voor terug.
Die rijdynamiek is een andere mindset komende uit zo'n V60.

Denk dat je je wel vermaakt met die V8 en dan neem je de kosten al sneller voor lief 8)
Rijdynamiek is me bekend. Is idd een mindset. Ik heb ook aan de familie te denken ipov alleen aan mezelf.
Zal me zeker kunnen vermaken met een V8, kijk maar eens naar dat Youtube filmpje hierboven ergens. 8-)
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27620
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Had die nog niet gezien...het is dat de Nissan nodig is, maar dit is wel jaloersmakend.
Komt wel weer een dag dat er iets gaafs voor de deur staat, valt zo'n V8 ook onder als ik dit zie en hoor :D
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
t5power
5th Gear member
Berichten: 2112
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

Silver_R schreef:
t5power schreef: Hoeveel kids heb je en hoe groot? Ik heb er nu 4 dus had niet veel keus, ik moest een XC90 V8.... Het cruised heerlijk hoor maar je levert tov je v60 wel behoorlijk in qua rijdynamiek. Wij rijden ook met redelijk dikke caravan dus dan zijn de extra kilos/pks/Nm ook wel welkom.
Maar als de oudste de deur uit is en het niet meer hoeft... dan ga ik lekker terug naar een kleiner model, ws een v90 ofzo?
2 kids, 12 en 9 jaar oud. Maar ze zijn niet klein van stuk. Ik ben zelf 1.93, dus mijn stoel staal al ver naar achteren. Zou ik helemaal optimaal willen zitten achter het stuur, past er niemand met goed fatsoen achter mij.
Ik snap heel goed dat de rijdynamiek totaal anders is. Ik heb proef gereden met een XC90 V8. Wat ik nu voor ogen heb,is om de komende jaren een grotere auto te rijden (bv een XC90) totdat de kids het huis uitgaan of niet veel meer met papa en mama opstap gaan. Dan weer terug richting V/S60 Polestar of wat er dan voor leuks op de markt is van Volvo.
Ha, ik ben ook 1.93 maar ik had hiervoor een V70. Daar kon je als volwassene niet lekker achter mij zitten maar voor kids en tieners zou het makkelijk passen. Maar volgens mij is een V60 een stuk kleiner dan V70. Een XC90 is wel weer forser dan V70, nog meer ruimte. Je kunt ook nog eens spelen met de positie van de middenrij. Wat voor type V60 rijd je nu? T6?
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
Plaats reactie

Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”