XC90 V8. Waarom wel of waarom niet doen?

vlovlo88
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 30.08.2018 - 16:15

Is er nog een switch gemaakt? :-)
Voorheen :
340 DL Variomatic '86
S60 2.4 edition II' 07
S60R '07
V70 2.4 Ed. Sport' 07

Huidig:
740 TIC '87
XC90 2.5t Summum' 07
Gebruikersavatar
Silver_R
6th Gear member
Berichten: 3804
Lid geworden op: 06.08.2010 - 19:23

vlovlo88 schreef: Is er nog een switch gemaakt? :-)

Vooralsnog niet. De auto waar ik interesse had, was niet naar mijn zin. En uiteindelijk vond ik deze ook veel te duur.
raymond_XC90T6
1st Gear member
Berichten: 19
Lid geworden op: 19.09.2014 - 16:44
Locatie: Houten, Utrecht

Ik heb ook de stap gewaagd naar de V8 (komend van de T6). Het is een compleet andere auto. De V8 heeft domweg meer vermogen en dat is ook beter inzetbaar: het is meteen aanwezig, zonder turbo delays. De auto rijdt een stuk sportiever en directer. De T6 die ik had daarentegen, zweefde wat meer over de weg, waardoor deze eigenlijk wel weer wat meer comfort had tijdens het cruisen. Ook is de V8 wel beter hoorbaar in de cabine, zeker bij het optrekken. Begrijp me niet verkeerd, dat geluid van de V8 is muziek in mijn oren maar sommige bijrijders die wat minder 'autogek' zijn, vonden het een stapje terug van de T6 (rare snuiters!). Voor wat betreft de 4-traps automaat vs. de 6-traps van de V8; daar merk ik niet zoveel van. de 4-traps was ook erg comfortabel en had ik geen klachten over.
Tot dusver ben ik dik tevreden met de V8 en ik denk dat ik er wel een jaar of 5 in blijf rondtuffen. Daarna? Wellicht nog 1x een 2011 V8 op de kop tikken :love:
volvo XC90 T6 MY2003 Pearl Black Exclusive 168.000 km - ? Geartronic 50.000km -?
Beige leer, moonroof, High performance audio, RTI 2014, PDC, stoelverw, inklapbare spiegels, Bi-xenon

Volvo XC90 V8 MY2009 Icy White 128.000 Miles
Beige leer, moonroof, High performance Audio, 7-seater, PDC, Stoelverw. Xenon, Rear Airco, BRC LPG installatie, Navigatie, Parrot MK9200, Elec.verst.stoelen voor
t5power
5th Gear member
Berichten: 2112
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

raymond_XC90T6 schreef: Ik heb ook de stap gewaagd naar de V8 (komend van de T6). Het is een compleet andere auto. De V8 heeft domweg meer vermogen en dat is ook beter inzetbaar: het is meteen aanwezig, zonder turbo delays. De auto rijdt een stuk sportiever en directer. De T6 die ik had daarentegen, zweefde wat meer over de weg, waardoor deze eigenlijk wel weer wat meer comfort had tijdens het cruisen. Ook is de V8 wel beter hoorbaar in de cabine, zeker bij het optrekken. Begrijp me niet verkeerd, dat geluid van de V8 is muziek in mijn oren maar sommige bijrijders die wat minder 'autogek' zijn, vonden het een stapje terug van de T6 (rare snuiters!). Voor wat betreft de 4-traps automaat vs. de 6-traps van de V8; daar merk ik niet zoveel van. de 4-traps was ook erg comfortabel en had ik geen klachten over.
Tot dusver ben ik dik tevreden met de V8 en ik denk dat ik er wel een jaar of 5 in blijf rondtuffen. Daarna? Wellicht nog 1x een 2011 V8 op de kop tikken :love:
Interessant, zoveel mensen zijn er niet die de overstap gemaakt hebben. Het verschil qua vermogen is toch niet heel groot? Ben zelf ook wel te spreken over het geluid van de motor. Kun je al iets zeggen over het verschil qua verbruik? Slurpt een T6 evenveel? Of is deze (minder on)zuiniger.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19847
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Gewoon met de bus laten gaan, gasten die niet van een V8 houden :lol: ;-)
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
raymond_XC90T6
1st Gear member
Berichten: 19
Lid geworden op: 19.09.2014 - 16:44
Locatie: Houten, Utrecht

t5power schreef:
raymond_XC90T6 schreef: Ik heb ook de stap gewaagd naar de V8 (komend van de T6). Het is een compleet andere auto. De V8 heeft domweg meer vermogen en dat is ook beter inzetbaar: het is meteen aanwezig, zonder turbo delays. De auto rijdt een stuk sportiever en directer. De T6 die ik had daarentegen, zweefde wat meer over de weg, waardoor deze eigenlijk wel weer wat meer comfort had tijdens het cruisen. Ook is de V8 wel beter hoorbaar in de cabine, zeker bij het optrekken. Begrijp me niet verkeerd, dat geluid van de V8 is muziek in mijn oren maar sommige bijrijders die wat minder 'autogek' zijn, vonden het een stapje terug van de T6 (rare snuiters!). Voor wat betreft de 4-traps automaat vs. de 6-traps van de V8; daar merk ik niet zoveel van. de 4-traps was ook erg comfortabel en had ik geen klachten over.
Tot dusver ben ik dik tevreden met de V8 en ik denk dat ik er wel een jaar of 5 in blijf rondtuffen. Daarna? Wellicht nog 1x een 2011 V8 op de kop tikken :love:
Interessant, zoveel mensen zijn er niet die de overstap gemaakt hebben. Het verschil qua vermogen is toch niet heel groot? Ben zelf ook wel te spreken over het geluid van de motor. Kun je al iets zeggen over het verschil qua verbruik? Slurpt een T6 evenveel? Of is deze (minder on)zuiniger.
Het verschil in vermogen is er wel degelijk, vooral de beschikbaarheid ervan. Toen ermee op vakantie in de bergen was (ook met de T6 gedaan), was het verschil echt dag en nacht. De T6 was behoorlijk aan het joelen om met wat gang de berg op te komen. De V8 doet dat fluitend. Het doseren van je vermogen gaat met de V8 zoveel..natuurlijker (bij gebrek aan een beter woord). Wat betreft brandstofverbruik: op benzine is de V8 iets minder zuinig maar ik zeg er gelijk bij dat dit ook komt door het gemak waarmee je met die auto harder en vlotter rijdt. Op benzine gemiddeld 1:7.5 met de de V8 en met de T6 was dat 1:8. Op vakantie (3500 KM totaal) heb ik met de V8 trouwens gemiddeld 1:9 gereden en dat is inclusief veel bergen op / af (reis van naar Andorra en Costa Brava). Op de korte stukjes is de V8 draconisch te noemen qua verbruik. Je gaat zomaar richting de 1:5 voor stukjes waarbij de motor niet kan opwarmen. Dat was met de T6 wel iets minder.
Over het gebruik van LPG en het verschil kan ik nog weinig zeggen; de installatie zit er pas een paar dagen in. Met de T6 was LPG verbruik rond de 1:6.5 maar ik reed daarbij wel flink door op de snelwegen (140 - 160 km/u kruissnelheid, waar mogelijk).
volvo XC90 T6 MY2003 Pearl Black Exclusive 168.000 km - ? Geartronic 50.000km -?
Beige leer, moonroof, High performance audio, RTI 2014, PDC, stoelverw, inklapbare spiegels, Bi-xenon

Volvo XC90 V8 MY2009 Icy White 128.000 Miles
Beige leer, moonroof, High performance Audio, 7-seater, PDC, Stoelverw. Xenon, Rear Airco, BRC LPG installatie, Navigatie, Parrot MK9200, Elec.verst.stoelen voor
Marc Apeldoorn
5th Gear member
Berichten: 1933
Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11

@Sjoerd,

ALs je nog zoekt: Hennes heeft minimaal 2x XC90 V8 R Design en 1 sport uitvoering.
Zelf (ivm op de zaak zetten) een V8 youngtimer uit 2005 gekocht. Rijdt heel relaxed, uiteraard niet te vergelijken met jouw V60 of V70R. Je krijgt er wel veel, heel veel ruimte voor terug, en op de snelweg is die net zo snel als jouw V60 schat ik zo in . Echt hele grote bak, dat wel... Zetels ipv stoelen en je zit heel hoog (ik vergelijk met de V70R...). Verbruik prima, 1 op 8 is makkelijk haalbaar (ik rij nogal wat snelweg). Ik zou het doen Sjoerd.... WOrdt wellicht je laatste brandstof auto, en die V8 heeft wel wat....
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
Hallie wallie
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 13.02.2020 - 01:10
Locatie: Groningen

Hoi Marc,

Ik ben ook al een poosje op zoek naar een V8, zag ze bij Hennes ook voorbij komen maar vind ze aardig aan de prijs.
Heb het idee dat de laatste maanden de prijs flink omhoog is gegaan of ligt dit meer aan mij? ;) Vind het wel lastig, wat is nu een reële prijs?
Ik vind ze voor 10k maar ook voor 20k (met ongeveer zelfde km en bouwjaar).
Marc Apeldoorn
5th Gear member
Berichten: 1933
Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11

Goedkoopste uiteraard bij particuier. Bij handelaar +30%, bij Hennes +50%, bij dealer +50%.
Reeele prijs hangt af van bouwjaar, type, conditie en km stand uiteraard.
Ik heb zelf na heel lang zoeken een V8 uit 2005, met 150K (ik wilde om fiscale redenen perse een young timer), summum uitovoering, maar full option, behoudens RTI (dus incl premium sound, DVD entertainment, rear AC, inklapbare spiegels, autolock en PDC) voor 9K gekocht. Aankoopkeuring laten uitvoeren, geen foutcodes, transmissie schakelt zijdezacht. Bij Hennes zou die zeker 15K of meer gekost hebben (wellicht krijg je daar garantie bij, bij andere grote V8 handelaren zoals Autohuis Isselt te Amersfoort krijg je garantie tot aan de stoep). Hennes maakt overigens de auto wel tip top in order, Autohuis Isselt zeker niet.
Ik vind de V8'svan Hennes te duur, maar er zitten wel R designs en sport uitvoeringen bij, die zijn behoorlijk schaars.
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
Hallie wallie
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 13.02.2020 - 01:10
Locatie: Groningen

Dank voor de tips Marc! :)
Ik vond Isselt er zelf ook al niet zo positief uitspringen (mede door de online reviews), heb je zelf ook ervaring bij dit bedrijf?
Hennes vind ik zeker flink aan de prijs, maar zal wel kwestie zijn van vraag en aanbod waardoor die zijn prijzen (voor mijn gevoel) hoog wegzet.
Jij hebt zelf een hele mooie deal gemaakt zo te lezen, super hoor.
Ik ben inmiddels ook naar de 3.2 aan het kijken aangezien ik de V8 prijzen te hoog vind, al blijft het lastig aangezien de voorkeur uitgaat naar een V8 :'( >_<
Marc Apeldoorn
5th Gear member
Berichten: 1933
Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11

Ik woon in Amersfoort, dus kende Isselt wel, en ook eens gaan kijken naar V8. Komt vrijwel allemaal uit Zweden, maar is 100% handelaar en doet helemaal niets aan de auto (soms bij buurman 4 banden of wat anders, maar niet verder opknappen). Hennes heeft ook echt garage en Volvo kennis, maken de auto echt helemaal in orde, maar daar betaal je dan ook de hoofdprijs voor.
Tav de 3.2, niet die met de 4 versnellingen nemen, die gaan gegarandeerd stuk en als vervanging alleen weer zo'n slechte GM bak...
En altijd die aankoopkeuring. De eerste v8 die ik op het oog had bij particulier kwam uit de keuring dat de KM stand was veranderd of er een nieuwe teller in zat (wist de particulier niet), import Duitsland...
Ik zou voor een V8 gaan en genoeg geduld hebben, dan komt vanzelf de auto voorbij die je qua budget / uitvoering en staat wil hebben.
En ja ik heb een hele mooie deal gemaakt, mazzeltje gehad.
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27508
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Ben met mijn S60 destijds denk ik een halfjaar bezig geweest voordat de juiste naar boven kwam.
Soms is geduld de beste remedie :)
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
paulpit
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 19.03.2020 - 09:21

Ik heb zelf een maand gelden na lang zoeken een 2005 V8 executive full option 160.000km (ook youngtimer nodig) in Oostenrijk gekocht, ongezien....
onderhoudsboekje zag er goed uit, dat wel maar was wel ff spannend. De prijzen in Nederland slaan echt helemaal nergens op als je het mij vraagt.
Uiteindelijk incl. transport, kenteken en BPM voor 8200,- voor de deur, dan mag er wel heel wat kapot gaan om te concurreren met Nederlandse prijzen.

Wat een wagen om mee te rijden zeg, ik heb nu al bedacht dat ik zo lang mogelijk dit type V8 wil blijven rijden, ik koop om de paar jaar wel een nieuwe youngtimer.
t5power
5th Gear member
Berichten: 2112
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

paulpit schreef: 31.03.2020 - 13:58 Ik heb zelf een maand gelden na lang zoeken een 2005 V8 executive full option 160.000km (ook youngtimer nodig) in Oostenrijk gekocht, ongezien....
onderhoudsboekje zag er goed uit, dat wel maar was wel ff spannend. De prijzen in Nederland slaan echt helemaal nergens op als je het mij vraagt.
Uiteindelijk incl. transport, kenteken en BPM voor 8200,- voor de deur, dan mag er wel heel wat kapot gaan om te concurreren met Nederlandse prijzen.

Wat een wagen om mee te rijden zeg, ik heb nu al bedacht dat ik zo lang mogelijk dit type V8 wil blijven rijden, ik koop om de paar jaar wel een nieuwe youngtimer.
Interessant, via welke site heb je die Volvo gevonden in Oostenrijk?
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
paulpit
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 19.03.2020 - 09:21

Plaats reactie

Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”