Automaat C70 spoelen (flushen)

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
PHE
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 08.12.2021 - 21:11
Locatie: Weert

Ben pas in bezit van een C70 bj. 2001 met net geen 70.000 km op de teller ( zie mijn voorstel berichtje). Auto is volgens OH boekje onderhouden door een goed bekende Vakgarage. De auto heeft de laatste 3-4 jaar nauwelijks km gemaakt bij de vorige eigenaar. Veelal ook binnengestaan en bij goedweer werden wat km gereden. Omdat ik vind dat hij wat hoekerig schakelt, ben ik aan het nadenken over het spoelen van de automaat d.m.v. flushen. Ook omdat ik op dit forum veel goede reacties lees, na een dergelijke beurt. Mijn vraag is, zijn er ook negatieve reacties van te melden! Ik hoor nl. in de wandelgangen dat aan flushspoeling, ook minder goede zaken zijn te linken. Namelijk dat door spoelen harde stukjes aangekoekt vuil los komen die achterblijven in de automaat. Welk op hun beurt weer kunnen leiden tot andere automaat problemen.

Vast bedankt voor reacties.
Mvg. Piet
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Negatieve ervaringen hoor je doorgaans alleen van mensen die er geen ervaring zelf mee hebben opgedaan of omdat het uitgevoerd is door een niet deskundig persoon/bedrijf. Daarnaast is er in het begin (heel veel jaren terug) ook echt wel het e.e.a. niet goed gegaan, was een soort experimenteerfase. Die zijn we inmiddels echt wel voorbij.
Ik zeg dus: altijd doen! Ik heb het inmiddels bij 3 verschillende auto's zelf laten doen en de auto knapt er enorm van op. Betrouwbare adressen zijn in willekeurige volgorde: MMTS, Volservice, GS Powerflush, TPR powerflush, even googlen voor de contactgegevens. Dichter bij Weert ken ik ze niet.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Maar ook dealers kunnen het doen.
Ook hier alleen maar goede ervaringen mits de juiste olie word gebruikt die Volvo voorschrijft.
Heb kort geleden mij 8GT laten doen en die gaat zo mooi door de versnellingen nu er weer verse olie op zit.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
volvo440special
4th Gear member
Berichten: 641
Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34

Gouwe schreef: 26.01.2022 - 16:32 Negatieve ervaringen hoor je doorgaans alleen van mensen die er geen ervaring zelf mee hebben opgedaan of omdat het uitgevoerd is door een niet deskundig persoon/bedrijf.
Tja, ik ben dan zo iemand met een slechte ervaring. Met eigen auto, bij de man die de grondlegger van het flushen in Nederland is. Dus zeg het maar. Ik heb met een vorige auto (S80) wel erg goede ervaringen. Die had weliswaar een dubbele flush nodig, maar dat ding schakelde werkelijk perfect nadien. (met 280k).

Flushen is zeker behoud van je bak, ik zou het met een andere auto ook zo weer laten doen. Maar ben toch een stuk voorzichtiger geworden met die flushbedrijfjes. Flushen is 1 maar daarna aftersales leveren is ook erg belangrijk. En die ontbraken ineens, toen ik met m'n huidige auto reclameerde.

Zelf ga ik voortaan of naar de dealer of naar een transmissie bedrijf voor een flush.
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XCClassic”