1999 XC70 2.4T

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
Nickvh
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 15.09.2021 - 11:54
Locatie: Nijverdal

Hallo allen,

Ik heb de volgende XC70 te koop zien staan en heb eerlijk gezegd wel interesse. Afgaande op de foto's ziet deze er nog goed uit.

Heb zelf ooit een V70 2006 Sport Edition gehad (D5) en heb daar nooit problemen mee gehad. Wij hebben een caravan (leeg 950kg, beladen max 1400) en ondertussen 3 kids :). Er zijn dus een aantal vragen die ik heb m.b.t. dit model:

- Wat zijn de zwakke punten?
- Hoe is de betrouwbaarheid van de 2.4T?
- Wat is ongeveer het verbruik in de praktijk?
- Is de motor voldoende van het trekken van een caravan van 1300 a 1400 kg?
- Wat is slim om direct bij aanschaf uit te laten voeren kwa werkzaamheden?
- Beschikt de auto over isofix aansluitingen?

Hartelijk dank!
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27061
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Op de foto's is het zeker een mooi exemplaar!
Motorisch is de 2.4T betrouwbaar en prima in staat om de geschetste combinatie goed te hanteren.

Bij dit type XC is de haldex koppeling wel een zwak punt, verschil in banden slijtage tot voor en achter moet tot een minimum beperkt worden omdat dit type koppeling daar extreem gevoelig voor is.
Sowieso kans dat deze het niet (meer) doet en de auto gewoon op de voorwielen aan wordt gedreven.

Verbruik zal rond de 1 op 9 a 10 liggen vermoed ik.
Dat deed de niet-turbo 2.4 die mijn ouders hadden ook.

Isofix wordt spannend of deze erin zitten, ik ben bang dat deze ontbreken.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
redracer
4th Gear member
Berichten: 549
Lid geworden op: 13.04.2010 - 20:33

Eens met bovenstaande , alleen door die ( enorm lage ) km stand met 1000-3000km p jaar zou ik afhaken. Hij zal wel schrikken met de caravan erachter dat hij dan echt aant werk moet. Ook bij stilstaan slijten dingen zoals ophangrubbers , remmen zitten vast en olie word mayonaise want het word nooit echt heet en kan vocht er niet uit . Daarbij is het gewoon 22 jaar oud en dan is alles wel eens aan vervanging toe ( geweest ) Mocht je zelf handig zijn is dat goed te doen.

Zou je echter het opvolgende model ( ongevraagd ) aanraden met de 2.0T of de 2.5T , net ff wat moderner en ruimer en beter met de caravan ( modern onderstel )
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Er zit 'n visco sper in, er zit geen isofix in
Scott
1st Gear member
Berichten: 35
Lid geworden op: 05.06.2013 - 11:38

Ik heb een paar maanden geleden een V70XC 2.4T met handbak uit Zweden gehaald met werkende AWD. Gebruik tot nog toe valt me alles mee (gem. verbruik de laatste 4000 km 1:10. Twijfel nog of ik de cardan verwijder. Lijkt me wel weer eens leuk om met winterse omstandigheden een AWD te hebben. Tot nog toe super tevreden (geïmporteerd met 260.000 km op de teller en onderhoudshistorie). Op je vragen specifiek heb ik geen antwoorden, behalve natuurlijk dat ik me ingelezen heb van te voren in de evt. zwakke punten. Maar nogmaals probleemloos tot nog toe.
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XCClassic”