Oorzaak vinden waarom alarm afgaat

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
erik42195
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 24.08.2021 - 08:44

Is er een manier om te vinden wat het alarm doet afgaan?
Mijn alarm gaat altijd af als de auto op slot staat (V70, 2004) wat te zien is aan het rode lampje op het dash (knippert snel als de deuren van het slot gaan) maar ik heb geen idee welke sensor het alarm triggert. Omdat het vanuit de auto gezien geen fout is wordt er ook geen foutcode gelogd die ik uit kan lezen.
Wat ook fijn zou zijn is als ik het alarm gewoon helemaal uit kan schakelen. Geen idee of dat kan en hoe het moet dus ideeen zijn welkom :-)
volvo440special
4th Gear member
Berichten: 641
Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34

Weet niet of je vida hebt? Daar kun je de alarmoorzaak mee aflezen. Ik dacht bij CEM--> Geavanceerd.

Vaak is de oorzaak of een slecht wordende startaccu en anders de batterij van de alarmmodule zelf.
Gebruikersavatar
CeeBee
5th Gear member
Berichten: 2248
Lid geworden op: 13.09.2004 - 07:49
Locatie: Westland

Soms gaan de noodbatterij in de sirene lekken en veroorzaakt kortsluiting wat de sirene af laat gaan.
V40 T3 Polar+ R Design Geartronic 2019
Afbeelding
redracer
4th Gear member
Berichten: 550
Lid geworden op: 13.04.2010 - 20:33

nog simpeler ; een beestje als een spin voor een sensor ?
was er niet een manier om de interieursensoren uit te zetten ? auto in zn 2e versnelling zetten volgens mij.
Smorebrod
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 08.06.2020 - 18:14

Portier met sleutel op slot draaien dan staat het alarm er niet op.
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20411
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Ik had een vergelijkbaar probleem en dat bleek de sensor te zijn van de motorkap. Vervangen en probleem opgelost.

Die motorkapsensor vangt volgens mij wel eens regen en vooral veel temperatuurverschillen door een warme motor. Of juist kou door rijwind.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XCClassic”