Bout uitlaatspruitstuk afgebroken

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
a vass
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 09.08.2021 - 19:28

Hallo allemaal!

Vandaag was ik eventjes onder mijn motorkap gedoken op zoek naar een uitlaatlekje. Ik hoorde steeds een zacht, ratelend geluid, beetje metaal tegen metaal. Nadat ik mijn hitteschild heb verwijderd had ik hem gelijk gevonden :D.

Eventjes vragen hoe ik zo'n bout uit zijn plek krijg. Zou ik het kunnen verwijderen door 2 moeren tegen elkaar aandraaien en zo losmaken? Uiteraard met een koude motor en zeik nat van kruipolie.

Zijn er wellicht andere handigheidjes of moet dit zo lukken?

Waar kan ik zulke nieuwe bouten en moeren kopen overigens? Ik heb even rondgekeken op estate-services maar ik heb niks kunnen vinden. Op autodoc verkopen ze wel meerdere, ik heb alleen geen idee welke ik moet hebben. Het betreft een 10klepper '97 S70. Zou het wellicht ook handig zijn om gelijk alle 10, of hoeveel het er ook zijn, te vervangen? Ook de pakkingen mogen wel gewisseld worden als ik daar toch al bezig ben.

Alvast bedankt!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
sbv
6th Gear member
Berichten: 4278
Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn

spruitstuk verwijderen en er een moer oplassen een idee ? Volvo dealer kan je zo de juiste delen leveren

Hij '99 V70 2.5 20V AT en '00 V70R AWD
Zij '19 S60 T5, '99 S70R AT Saffron Pearl en '00 V70R AWD Laserblue
Gebruikersavatar
Johan s60
6th Gear member
Berichten: 2767
Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36

Spruitstuk verwijderen, die moet er toch af zo te zien (scheur), waterpijp ook verwijderen, en dan proberen met een scherpe griptang er uit te draaien, zou hem eerst even inspuiten met kruipolie.
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20604
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Als je dat ding eruit hebt kun je ermee naar de dealer gaan. Die kan op basis van kenteken en/of chassisnummer zien wat je precies nodig hebt.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
a vass
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 09.08.2021 - 19:28

Thanks iedereen! Op autodoc heb ik inmiddels een hele set gevonden met pakkingen, bouten, moeren en al! Ik denk dat ik die maar gewoon ga aanschaffen. Is zeker niet het beste spul maar voor nu zal het even goed genoeg moeten zijn.
Betreft: https://www.autodoc.nl/hjs/10480861
Ik hoor wel graag als iemand hier toevallig ervaringen mee heeft of iets dergelijks.
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XCClassic”