850 wil warm niet starten

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
Bouwe1
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 12.09.2020 - 19:41

Ben eindeloos aan het puzzelen met een 850 10-klepper van 1996. Heb een hele reeks problemen opgelost, maar vind geen oplossing voor de laatste kwaal. De 850 start meteen en loopt dan heel netjes, zowel stationair als op toeren. Wanneer je de Volvo dan met warme motor stil zet, is opnieuw starten onmogelijk. Dat lukt pas als de motor en alles er omheen weer koud is. Alle sensoren etc zijn gecontroleerd en waar nodig vervangen. Het lijkt er op dat de oorzaak daar niet ligt. Weet iemand hoe je dit probleem oplost en waardoor het wordt veroorzaakt,

groet, Bouwe van Norden
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20618
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Heb ik ook gehad met een 2,5 liter 960. Oorzaak was een kapotte temperatuursensor die de ecu vertelt wat de motortemperatuur is en dan bepaalt hoeveel er wordt ingespoten.
Als de sensor stuk is denkt de ecu aan een koude motor en spuit hij rijkelijk in. Bij warme motor funest want die verzuipt dan bij starten.

Bij die 960 zat de sensor achter de 6e cilinder tegen de zijkant aan gemonteerd. Alleen kon je er nooit bij en moesten eerst de verwarmingsleidingen worden weggehaald die naar binnen gaan.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 27458
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Heb ik ook gehad met de 940, was ook de temperatuur sensor van de ECU.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Bouwe1
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 12.09.2020 - 19:41

Iets dergelijks vermoedde ik al, maar ik kon het niet vinden. Dank voor de tips. Ik ga er mee aan de slag. Weet iemand overigens waar ik de temperatuursensor van de ecu kan vinden bij een 850 2,5 10-klepper? Groet, Bouwe
Gebruikersavatar
The Mechanic
5th Gear member
Berichten: 1441
Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53

Is toch gewoon de sensor in het thermostaat huis?
Gebruikersavatar
Ferrari
5th Gear member
Berichten: 1145
Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
Locatie: Antwerpen

Ooit bij een Alfa 156 hetzelfde probleem gehad, daar was het de BDP-sensor.
Henry

Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XCClassic”