Hallo, in 2018 heb ik mn distributie en gelijk mn waterpomp en alles daar achter laten vervangen en tevens ook mn rechtervoorwiellager,en daar gaat het juist om. De prijs voor het vervangen van het lager vond ik persoonlijk behoorlijk prijzig ( bijna 300). Nu wil ik het lager aan de linkerzijde eigenlijk zelf doen,nu is mijn vraag; is dat te doen? Is het een grote klus? Waar moet ik speciaal opletten? Iemand met ervaring hier in?
Het gaat om een linker voorwiellager van een V70 ,2.4 turbo, Ocean Race automaat van 2002.
Alvast bedankt voor de info
Voorwiellager vervangen
- Botjo
- 2nd Gear member
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 18.10.2008 - 16:07
- Locatie: Utrecht
Op zoek naar Omega V6 , gevonden Volvo 960 Ambassador Line , 2.5 Liter , 6 cilinder in lijn , had me 20 jaar eerder moeten overkomen
Met dank aan een kak madam mijn 960 uit '95 20 cm korter en dus total los,lekker he,balle achter het stuur ipv op de weg te letten!!!!!
Opel Omega V6 automaat 1994
Volvo 960 2,4 ltr 1995
Volvo S70 2,4 Dec 1999 , TOPPIE
Met dank aan een kak madam mijn 960 uit '95 20 cm korter en dus total los,lekker he,balle achter het stuur ipv op de weg te letten!!!!!
Opel Omega V6 automaat 1994
Volvo 960 2,4 ltr 1995
Volvo S70 2,4 Dec 1999 , TOPPIE
- Plein69
- 4th Gear member
- Berichten: 541
- Lid geworden op: 21.05.2011 - 15:40
- Locatie: Voorschoten
Het is geen hogere wiskunde.
Belangrijkste is dat je zorgt dat je je as goed er uit haalt en niet uit elkaar trekt.
Wiel er af, remklauw er af, remschijf er af, ABS sensor los en er uit trekken.
2 bouten van de veerpoot los maken. De as naar binnen duwen en ondertussen fusee-stuk omklappen.
Dan heb je voldoende ruimte om de 4 bouten los te maken.
De oude kan wat overreding nodig hebben om er uit te komen.
Goed schoonmaken en dan weer omgekeerd.
Belangrijkste is dat je zorgt dat je je as goed er uit haalt en niet uit elkaar trekt.
Wiel er af, remklauw er af, remschijf er af, ABS sensor los en er uit trekken.
2 bouten van de veerpoot los maken. De as naar binnen duwen en ondertussen fusee-stuk omklappen.
Dan heb je voldoende ruimte om de 4 bouten los te maken.
De oude kan wat overreding nodig hebben om er uit te komen.
Goed schoonmaken en dan weer omgekeerd.
2.4 T5 Rica getuned 300HP.
V70 3.0T6
V70 3.0T6
- Botjo
- 2nd Gear member
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 18.10.2008 - 16:07
- Locatie: Utrecht
Ok,dank je. Ga het maandag is op mn gemak onderhanden nemen.
Op zoek naar Omega V6 , gevonden Volvo 960 Ambassador Line , 2.5 Liter , 6 cilinder in lijn , had me 20 jaar eerder moeten overkomen
Met dank aan een kak madam mijn 960 uit '95 20 cm korter en dus total los,lekker he,balle achter het stuur ipv op de weg te letten!!!!!
Opel Omega V6 automaat 1994
Volvo 960 2,4 ltr 1995
Volvo S70 2,4 Dec 1999 , TOPPIE
Met dank aan een kak madam mijn 960 uit '95 20 cm korter en dus total los,lekker he,balle achter het stuur ipv op de weg te letten!!!!!
Opel Omega V6 automaat 1994
Volvo 960 2,4 ltr 1995
Volvo S70 2,4 Dec 1999 , TOPPIE
- Plein69
- 4th Gear member
- Berichten: 541
- Lid geworden op: 21.05.2011 - 15:40
- Locatie: Voorschoten
Het is 1 boutje M8 of M10.
Zo krijg je als je fuseestuk omklapt een spanning op de kabel van de sensor.
O en als je fuseestuk terug klapt en de bouten er in doet.
Zorgt dat je het fuseestuk goed hard aandrukt.
Zo krijg je als je fuseestuk omklapt een spanning op de kabel van de sensor.
O en als je fuseestuk terug klapt en de bouten er in doet.
Zorgt dat je het fuseestuk goed hard aandrukt.
2.4 T5 Rica getuned 300HP.
V70 3.0T6
V70 3.0T6
- The Mechanic
- 5th Gear member
- Berichten: 1441
- Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53
De as zelf kan echt muurvast zitten als deze ooit is verlijmd met lock tide...
- Botjo
- 2nd Gear member
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 18.10.2008 - 16:07
- Locatie: Utrecht
Verlijmd met locktide? Een as?
Op zoek naar Omega V6 , gevonden Volvo 960 Ambassador Line , 2.5 Liter , 6 cilinder in lijn , had me 20 jaar eerder moeten overkomen
Met dank aan een kak madam mijn 960 uit '95 20 cm korter en dus total los,lekker he,balle achter het stuur ipv op de weg te letten!!!!!
Opel Omega V6 automaat 1994
Volvo 960 2,4 ltr 1995
Volvo S70 2,4 Dec 1999 , TOPPIE
Met dank aan een kak madam mijn 960 uit '95 20 cm korter en dus total los,lekker he,balle achter het stuur ipv op de weg te letten!!!!!
Opel Omega V6 automaat 1994
Volvo 960 2,4 ltr 1995
Volvo S70 2,4 Dec 1999 , TOPPIE
- The Mechanic
- 5th Gear member
- Berichten: 1441
- Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53