Volvo hitte(golf) perikelen....

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
Gebruikersavatar
m.mulder
1st Gear member
Berichten: 29
Lid geworden op: 26.05.2008 - 21:25
Locatie: Huizen

Dag beste forumleden en lezers.

Na vele cabrio's gehad te hebben van Volvo C70 naar Saab 9-3 en van de 9-3 weer naar de C70.

De Saab is duidelijk wat sportiever en de Volvo meer op comfort. Maar daar zal een ieder weer anders over denken. Hoe dan ook de " liefde" voor beide merken blijft.

Sinds kort weer in het bezit van een C70 2.0 Turbo bj. 2002 zwart met donkere leren bekleding. Technisch dik in orde doch optisch kleine aandachtspunten nodig.

Het blijft toch altijd weer een leuke ervaring om bij mooi weer open te rijden en daarbij o.a. naar je favoriete muziek te luisteren...

Soms is het echt te heet om met de kap (in de stad b.v.) open te rijden. Kap dicht airco aan en alles is weer onder controle.

Ook de Volvo zelf heeft last van hitte perikelen. De binnenspiegel hangt (slap) naar beneden.

Kennelijk is het zo heet in de auto dat het scharnierpunt van de binnenspiegel onvoldoende houvast heeft. Zodra het interieur afkoelt is het probleem opgelost.

Ook hoor ik het linker achterraam ernstig (metaalachtig) schuren bij het laten zakken van de ruit. De auto stond in de brandende zon gepakeerd. De volgende ochtend (koel) weer geprobeerd.... geen enkel geluid. Wel even met siliconenspra geleiders in gespoten.

Verder heb ik het idee dat bij het snel optrekken (gebruik turbo) de auto langzamer op gang komt. Ik kan mij vergissen doch het zou mij niet verbazen dat de extreme hitte 33+ graden wel eens de oorzaak zou kunnen zijn.

Hoe dan ook. Mocht bij jullie bovenstaande ook voorkomen dan zou het kunnen dat het vrij "normaal" is....

Vriendelijke Volvo-groet.
Verleden: Volvo 240 / 850 / V70 / C70 2.0T convertible / Amazone B1.6 1960 / C30 1.8F Heden: Volvo V70 2.4T / C70 2.0T Cabrio
Gebruikersavatar
m.mulder
1st Gear member
Berichten: 29
Lid geworden op: 26.05.2008 - 21:25
Locatie: Huizen

Dag S60-Rijder.

Ook hiervoor is een oplossing....

Koop twee middelgrote badhanddoeken in (zo dicht mogelijk) de kleur leer van je voorstoelen.

Naai aan een zijde de beide uiteinden (de beide puntjes zeg maar) zeer stevig aan elkaar vast.

Deze zijde kun je over de hoofdsteunen trekken om vervolgens de handdoek over je stoel te leggen. De opening moet wel dusdanig groot zijn dat het over de hoofdsteun getrokken kan worden. Dus eerst passen en dan vastnaaien.

Ik kan je verzekeren. Dit zit stukken comfortabeler dan op het hete (plakkerige) leer. (Zeker bij hittegolfdagen afgelopen week!)

Heb zelf gehoord dat dit "huisvlijt" ook compleet te koo ps bij de ACTION (voor weinig natuurlijk)

Doe uw voordeel er mee.

Vr groet.
Verleden: Volvo 240 / 850 / V70 / C70 2.0T convertible / Amazone B1.6 1960 / C30 1.8F Heden: Volvo V70 2.4T / C70 2.0T Cabrio
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XCClassic”