850 Lekt benzine

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
AlmostGood
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 22.09.2012 - 13:23

Hoi iedereen!

Ik ben sinds een aantal weken eigenaar van een 850 2.5 10v uit 1995. Bij aankoop meteen een nieuwe riem en banden onder gelegd, wel een aantal dingen die gedaan moesten worden, heb inmiddels de achterlichten gewisseld omdat ze dof waren, en de koplamp omdat er een fikse ster in zat, en de dashboard verlichting vervangen aangezien ik geen verlichting had in het dashboard.
Nu rest ‘t km teller tandwiel nog en volgens een kennis/monteur de krukas en nokkenas sensor (de auto start af en toe moeilijk en dan gaat hij een keer rond, dan heeft hij een soort dipje en slaat hij gewoon aan of valt na starten weg. Kan dit door die sensoren komen?)
Echter lekt hij sinds een paar dagen terug benzine langs de injectoren (o ringen?), enkel wanneer de motor draait uiteraard. Is dit lastig te vervangen, en zijn er dan nog meer dingen die ik meteen het beste kan doen aangezien ik er toch al mee bezig ben?


Cheers!

Edit: Ook brand het motorstoring lampje, heeft er iemand rond Eindhoven een apparaat of adres waar ik ‘m voor weinig uit kan laten lezen?
Gebruikersavatar
V70R^2
3rd Gear member
Berichten: 349
Lid geworden op: 23.10.2015 - 20:00
Locatie: Leerdam

is een hele eenvoudige klus dus dat kan je prima zelf doen.

die sensoren gaan het moeilijke starten niet verhelpen denk ik. Die doen het, of niet, dus hij start, of niet. Dat moeilijke starten zou ik elders zoeken.
AlmostGood
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 22.09.2012 - 13:23

V70R^2 schreef: 28.05.2020 - 23:16 is een hele eenvoudige klus dus dat kan je prima zelf doen.

die sensoren gaan het moeilijke starten niet verhelpen denk ik. Die doen het, of niet, dus hij start, of niet. Dat moeilijke starten zou ik elders zoeken.
Was idd vrij simpel! Alleen heb ik nu twee maten o ringen (op de injector die eruit kwam zaten twee maten). In totaal ben ik drie maten tegengekomen dus hoop dat ik alsnog goede heb haha.

Hmm okay. Ik las dat door die sensoren het ook af en toe kan doen op ‘n Engelse site. Ze zijn iig vervangen dus ik ga het zien.
Bedankt voor ‘t bericht!
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XCClassic”