slotmechaniek achterklep V70 gerepareerd

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
voesenek
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 24.08.2017 - 11:05

Hallo daar,
Ik heb een VOLVO V70 uit 2003. Een puike wagen die me (bijna) nooit in de steek laat. Twee weken terug wel dus: ik kon opeens de achterklep niet meer open krijgen.
De rest van de sloten deden het prima, dus het moest het achterklepslot zijn. Gelukkig kon ik de deur open krijgen door een gaatje te boren op de juiste plek in de klep-bekleding(die je dus niet van een dichte deur kunt verwijderen). Gaatje boren was een geniale tip van elders op dit forum.
Tja en toen wat? Naar de zekeringen gekeken, niks mis mee. Dan maar een ander slotmechaniek van de sloop besteld. Eenvoudig om te vervangen: 3 boutjes los, stekker los, stangetje opwippen en los, nieuw slot erin, stangetje, stekker en weer vast maken. Bij de check met een open klep deed het slot het prima. Opgelost denk je dan. Maar nee! Met een dichte klep..... geen sjoege! Flink achter het oor gekrabt, wat in vredesnaam kan dit zijn?
Een vriend van mij bracht uitkomst. Hij trok het kunststof paneeltje weg onder de ruit en verwijderde het kapje bij het linker scharnier, waar dus alle draden lopen naar slot, ruitenwisser en verlichting. Het bleek een ordinaire draadbreuk te zijn. Door de tand des tijds (17 jaar klep open klep dicht) was het draadje voor het slot gebroken ter hoogte van het scharnier. Deze vriend had hetzelfde meegemaakt met zijn oude BMW, vandaar dat hij vermoedde dat het hier ook zo was. Het draadje gesoldeerd, goed omwikkeld met isolatietape en voilà, klus geklaard. Bizar toch? Maar... heel blij dat het opgelost is. Dus: ik heb een slotmechaniek achterklep V70 over. Iemand interesse? ;-)

Dank, amigo!
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 27481
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Goed opgelost dankzij de handige tip van een ervaringsdeskundige.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XCClassic”