Volvo v70r 1998

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
Sander10
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 22.10.2019 - 20:22

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje over mijn volvo, rij sinds een jaar een volvo v70r classic (niet mijn eerste volvo) bevalt me super! Het nodige onderhoud is gedaan. Hij komt uit 98, en heeft nu net 400 xxx gepaseerd. Het is een automaat, dus vooral in het begin nog wel een paar keer de kickdown ingetrapt (omdat zn auto lekker doortrekt) moet kunnen dacht ik! Nu zn half jaar later begint hij te haperen, eerst echt op de snelweg als ik hem na 120/130 op zn staart trap (in de sport trekte hij wat langer). Nu sinds kort als ik hem gewoon normaal op de weg wat verder intrap begint hij te haperen net alsof hij in de noodloop gaat, tis niet dat de turbo meer geluid maakt dan normaal . . . . Rookt ook niet (dus lijkt me niet dat het aan de turbo zelf licht)Trekt totaal niet door. Iemand met ook z'n probleem ? Heb namelijk zelf wel gesleuteld met mn vorige 940, maar dit is natuurlijk net wat anders. Hoop op jullie reactie!

Groeten sander
Gebruikersavatar
The Mechanic
5th Gear member
Berichten: 1436
Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53

Waarschijnlijk ontsteking gerelateerd. Begin eens met het vervangen van de bougies (origineel Volvo) en kijk meteen even de bougiekabels, verdelkap en rotor goed na.
Sander10
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 22.10.2019 - 20:22

Okee ga ik daar even naar kijken!
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XCClassic”