Heb een trouwe V70 classic mj1999 met 260 k op de teller B5252 blok met m56 bak.
Wil deze auto grAag in de vaart houden en hij is het zeker nog wel waard masr loop nu tegen onkosten aan zoals vervangen van de koppeling. De koppeling pakt inmiddels al bij hoge stand pedaal maar slipt nog niet. Ook zie ik wat olie lekken wat vermoedelijk een keering is aan de bakzijde met lekkage over de stofhoes van de rechter homokineet.
Denk dat het wellicht wujs is de koppeling, drukgroep, druklager, motor krukas keering, prise as lager ed gelijk te vervangen.
Zoek een betrouwbaar en betaalbaar adres om dit te fixen. Woon in de buurt van Nijmegen. Heeft iemand tips en of advies voor mij?
V70 classic - koppeling vervangen
- Gouwe
- 6th Gear member
- Berichten: 4611
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
De dealer of Volvoservice.eu; Dennis de eigenaar was destijds op het 850 forum de koppeling specialist....
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8629
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Die zit er niet in, dus dat scheelt.hsv70 schreef: Is het wat om het (duomassa)vliegwiel gelijk mee te nemen?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95