Volvo 850 t5r

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
Schaapso
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 23.12.2018 - 17:38

Beste forumleden,

Ik hoop dat jullie mij hier mee kunnen helpen. Ik heb een Volvo 850 T5r op het oog maar deze heeft wat werk nodig. Ben ik niet vies van en het bedrag is er dan ook naar, maar deze heeft iets waar ik wat bang voor ben.

Naar wat ik lees en begrijp behoort roest niet per se tot een probleem bij deze auto's. Nu heeft deze rechts achter op de chassis koker behoorlijk wat roest. Achter het rechter achter wiel tot aan de bumper. Is dit te verhelpen voor een redelijke prijs of is dit automatisch weglopen?

Daarnaast was de olie van de automaat gekleurd, maar niet verkeerd. Rook niet verbrandt, schakelde ook prima. Alleen ging hij ruw in zijn achteruit.

Ik laat mij graag adviseren.

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16544
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Is zo niks van te zeggen zonder plaatjes. In zijn algemeenheid, als je niet vies bent van lassen maar ook kunt lassen kan er een hoop. Anderszins is het zoeken naar eentje die wel hard is natuurlijk wel een optie.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 27469
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Als een auto van deze leeftijd forse roest heeft op chassisbalken dan is het raadzaam de rest goed te controleren op roest. Of inderdaad op zoek naar een beter exemplaar zonder al teveel roest.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Gebruikersavatar
V70R^2
3rd Gear member
Berichten: 349
Lid geworden op: 23.10.2015 - 20:00
Locatie: Leerdam

Bij een demontage wagen het deel eruit slijpen, en bij de T-5R er op lassen, hoewel de koets verzonken is willen ze op die plekken na steenslag/schuur plekken inderdaad toch gaan roesten.

Een T-@5R is dat altijd wel de moeite om te doen, al kost het wel geld natuurlijk.
Schaapso
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 23.12.2018 - 17:38

Ik heb vorige week de knoop doorgehakt en de auto aangeschaft. Zal over een kleine maand mezelf netjes voorstellen met daarbij de foto's.
Hij is nu nog in een dusdanige staat dat ik hem graag pas voorstel als hij er wat beter uit ziet.. Lees verkeerde grill, beschadigingen etc.
Maar het was een mooie prijs, en er is met wat liefde weer een hele mooie wagen te maken!

Thnx voor het advies!
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16544
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Wij wensen u, van ganser harte, SUCCES!
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XCClassic”