volvo s70 slaat niet meer aan

Voor kenners: de "Roffel"
rick1972
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 28.09.2014 - 07:51

Hallo,

Heb sinds vorige het probleem dat de auto niet meer start.

Motor: B5252S
bouwjaar: 1999
km stand: 360000

Mijn vrouw rijdt vorige week vanaf het werk naar huis. Bijna thuis slaat de auto af.
Nog wel thuis gekregen, leek of de auto op 2 of 3 cilinders liep.

Heb onderstaande dingen al nagekeken.

Uitgelezen met Delphi. (schoonpa heeft zo'n apparaat, heb ik al veel plezier van gehad)
Deze gaf geen foutmeldingen.

bobine vervangen
rotor vervangen
verdelerkap vervangen
relais 103 vervangen
nokkenassensor vervangen

De bougies vonken
injectors doen het

motor wil niet aanslaan, als je wat langer doorstart ploft hij een beetje

Distributie staat op tijd

Iemand een idee waar ik het nog kan zoeken?

Rick
rick1972
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 28.09.2014 - 07:51

Antennering is ook al vervangen
Gebruikersavatar
V70R^2
3rd Gear member
Berichten: 349
Lid geworden op: 23.10.2015 - 20:00
Locatie: Leerdam

Hoe is je compressie? Is het ding niet gewoon gigantisch verzopen (geweest)?

Brandstof injectoren los, bougies eruit, keertje goed doorstarten (eventueel wat olie door het bougiegat om die compressie veren weer te smeren en te laten afdichten).

Dan nog maals proberen, eventueel de brandstofinjectoren nog los laten op de eerste start met remmenreiniger direct in de inlaat(na luchtfilter).

Als de vonk er is en de brandstofdruk dan moet die het gewoon gaan doen bij zo'n eenvoudig mechanisch blok.

Zelf vaak genoeg gehad bij die types, verzopen, compressie gehalveerd bij meten, dan had die echt 30 seconden starten nodig eer er weer leven in kwam, rondje rijden en alles weer de oude, incl compressie.
Laatst gewijzigd door V70R^2 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Blade
5th Gear member
Berichten: 2266
Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Ik zou idd ook eerst even compressie meten.
rick1972
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 28.09.2014 - 07:51

Bedankt voor de tips.
Ben er net even mee bezig geweest.
Hij lijkt al iets meer te willen doen met de remmenreiniger.
Helaas is de accu nu leeg, straks weer verder.
Gebruikersavatar
cees klumper
4th Gear member
Berichten: 515
Lid geworden op: 17.10.2006 - 23:29
Locatie: Southern California

Benzinepomp of benzinefilters? Water in de tank is een long shot.
In Frankrijk:
2001 C70 T5 260.000 km 1 op 11
2003 S80 T6 228.000 km 1 op 12,5
rick1972
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 28.09.2014 - 07:51

Wat is de volgorde van de bougiekabels op de verdelerkap?
Heb rotor en verdelerkap al vervangen.
Dacht dat ik de kabels goed had terug geplaatst.
Dit wil ik graag controleren maar ik weet de volgorde niet.
Gebruikersavatar
V70R^2
3rd Gear member
Berichten: 349
Lid geworden op: 23.10.2015 - 20:00
Locatie: Leerdam

Dat staat er op (de verdeelkap), beginnende met cilinder 1, dat is aan de distributiezijde.
rick1972
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 28.09.2014 - 07:51

Bedankt voor de reactie.

De volgorde staat helaas niet op de verdelerkap.
Ik meen dat ik de kabels 1 voor 1 had gewisseld.

Op het volvo850forum kwam ik onderstaand schema tegen.

https://www.volvo850forum.nl/index.php? ... #msg692830

Moet dit dan de juiste volgorde zijn=
rick1972
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 28.09.2014 - 07:51

Het gaat om de zwarte tekening met de verdelerkap rood omrand.
rick1972
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 28.09.2014 - 07:51

Heb de kabels op deze manier aangesloten.
Hij start en slaat aan, maar loopt niet op alle cilinders.

Iemand een idee of dit ook de juiste volgorde is?
Gebruikersavatar
maestro12
2nd Gear member
Berichten: 78
Lid geworden op: 07.05.2016 - 09:33
Locatie: Brabant

Uit datzelfde topic
mehn schreef: Zoals thuur zegt: 1-2-4-5-3 tegen de klok in. 1 en 2 zijn de lange aansluitpunten. Verdeelkap past maar op 1 manier, dus als de kabels in de juiste volgorde zitten moet het goed komen.
Ter verduidelijking, op de foto kun je ook de nummers lezen.
http://www.mehn.nl/volvo/volvo855t5/mot ... eelkap.jpg
Laatst gewijzigd door maestro12 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
7700 pk en 300.000 nm genoeg?
rick1972
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 28.09.2014 - 07:51

Dan moet ik verder gaan zoeken.
Zo heb ik ze nu zitten.
furbsy
1st Gear member
Berichten: 20
Lid geworden op: 08.01.2018 - 21:14

zou ook nog je krukas/vliegwiel sensor kunnen zijn, als die de weg kwijt is heb je vergelijkbare klachten,
hij kan dan soort van willekeurig gaan inspuiten en vonken en krijg je ook dat horten en stoten, je kunt vloeibare benzine je cilinder in krijgen ipv nevel, gaat die ook niet mooier van lopen
Volvo 240 estate aut 2.3 LPG 1993, 932000 - 1.335000km 2008-2012
Volvo V70 aut D5 163pk 2002, 449600 - 876000km 2015-2018
Volvo V70 aut 2.4d 130pk 2005, 43600 - 461000km 2018-2019
Volvo C70 aut T5 coupe 240pk 1999, 334000-....... 2019-........
rick1972
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 28.09.2014 - 07:51

Ik heb de auto uitgelezen. Kreeg geen foutmeldingen.
Kan hij dan toch kapot zijn?
furbsy
1st Gear member
Berichten: 20
Lid geworden op: 08.01.2018 - 21:14

rick1972 schreef: Ik heb de auto uitgelezen. Kreeg geen foutmeldingen.
Kan hij dan toch kapot zijn?
ja dat kan, als de motor niet draait geeft die ook geen signaal. hij geeft een 1/0 signaal
ik weet alleen niet of het ook ge-loged word als deze sensor de fout in gaat
Volvo 240 estate aut 2.3 LPG 1993, 932000 - 1.335000km 2008-2012
Volvo V70 aut D5 163pk 2002, 449600 - 876000km 2015-2018
Volvo V70 aut 2.4d 130pk 2005, 43600 - 461000km 2018-2019
Volvo C70 aut T5 coupe 240pk 1999, 334000-....... 2019-........
Gebruikersavatar
sbv
6th Gear member
Berichten: 4278
Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn

Waarmee is de auto uitgelezen ? Ik lees bobine en rotor dwz niet ME7 om uit te lezen

Hij '99 V70 2.5 20V AT en '00 V70R AWD
Zij '19 S60 T5, '99 S70R AT Saffron Pearl en '00 V70R AWD Laserblue
rick1972
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 28.09.2014 - 07:51

Is uitgelezen met Delhi.( apparaat is van mijn schoonpa)
Weet dat dit niet zo uitgebreid is als andere programma's.
Heb daar al meerdere auto's mee uitgelezen, ging altijd prima.
Gebruikersavatar
cees klumper
4th Gear member
Berichten: 515
Lid geworden op: 17.10.2006 - 23:29
Locatie: Southern California

Ik zie in je posts niet dat je de bougiekabels zelf gecheckt/vervangen hebt, wellicht is dat een idee.
In Frankrijk:
2001 C70 T5 260.000 km 1 op 11
2003 S80 T6 228.000 km 1 op 12,5
Gebruikersavatar
V70R^2
3rd Gear member
Berichten: 349
Lid geworden op: 23.10.2015 - 20:00
Locatie: Leerdam

Waar woon je? als het een beetje centraal is kan ik je wel weer op pad helpen.
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XCClassic”