Verhogen v70classic

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
alrik
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 08.02.2015 - 12:07

Goedemiddag al tesaam. Ik heb een mooie v70 classic aangeschaft. Helemaal blij mee! Om de zoveel tijd wil ik wat aanpakken en nu is het onderstel aan de beurt. Verkeersheuvels en stoepranden vind de auto lastig. De voorspoiler en de trekhaak sleept dan over de weg. Krijg ik een beetje pijn in mijn buik van. Zou kunnen dat er een sportonderstel onder zit of dat de veren een beetje ingezakt zijn. Geen idee maar hij is best stevig afgeveerd. Van de zomer wil ik met 5 personen op vakantie met een dakbak en belachelijk veel kampeerspullen. Lijkt me lekker dat ik me dan geen zorgen hoef te maken over verkeersheuvels etc. De auto mag best wat hoger komen te staan en de vering mag zo comfortabel mogelijk. Kan iemand mij adviseren over topmerken schokbrekers, moeten er nieuwe veren onder en schokbrekers met niveauregeling. Geen rotzooi want de auto gaat nooit meer weg. Alvast bedankt voor jullie advies. Gr. Alrik
Gebruikersavatar
cees klumper
4th Gear member
Berichten: 514
Lid geworden op: 17.10.2006 - 23:29
Locatie: Southern California

Gewoon Sachs touring schokbrekers monteren, niet overdreven duur en prima combinatie van comfort en wegligging, gaan ook erg lang mee. Check je veren; beide mijn achterveren zijn al gebroken geweest en ik had het bij eentje lang niet in de gaten. De voorste veren kun je ook vervangen als je het niet vertrouwt; zijn niet heel duur.
In Frankrijk:
2001 C70 T5 260.000 km 1 op 11
2003 S80 T6 228.000 km 1 op 12,5
Gebruikersavatar
meine_xc70
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 08.03.2020 - 11:05
Locatie: Brabant

is een draadje van lang geleden, maar ik ben op zoek naar een oplossing voor de wat slappe achtervering van mijn V70XC -- omgebouwd tot voorwiel-aangedreven ipv AWD.

de vering en schokbrekers zijn nog in orde (APK niets aan de hand), maar vooral bij belading vind ik de dame wat te ver achterover hangen.

zijn er ook bijv. opblaasbare balgen of andere 'load adjusters' die je tussen de vering kan zetten om wat minder door te hangen?
--

meine
V70 XC 1998
Gebruikersavatar
sbv
6th Gear member
Berichten: 4278
Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn

nieuwe nivomats voor een awd erop zetten icm juiste veren dan zakt het niet meer door.

Hij '99 V70 2.5 20V AT en '00 V70R AWD
Zij '19 S60 T5, '99 S70R AT Saffron Pearl en '00 V70R AWD Laserblue
redracer
4th Gear member
Berichten: 550
Lid geworden op: 13.04.2010 - 20:33

Verzwaarde veren nemen al dan niet progressief om het nog comfortabel te houden. Icm een paar nieuwe schokbrekers om ze onder controle te houden . Voorkant kunnen wellicht nog veren voor een diesel onder.
Een andere leuke en goedkope upgrade is wellicht nog een veerpootbrug voor ( €80,- nieuw ) een beetje meer carrosserie stijfheid kan een classic wel gebruiken 👍
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XCClassic”