Schakelaar mistachterlicht

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
Guestuser

Misschien een rare vraag...

maar als je dimlicht aanzet, moet dan het "icoontje" op de schakelaar van het mistachterlicht ook oplichten zoals bijvoorbeeld de schakelaars van de mistlampen voor, of de achterruit-/spiegelverwarming en de lichtschakelaar???

Ik zag het toevallig (schakelaar valt achter het stuur weg) dat 'ie zwart blijft toen ik door een tunnel reed. Als ik het mistachterlicht aanzet is er een speciaal lampje bij de controlelampjes wat aangaat..
Gebruikersavatar
mehn
2nd Gear member
Berichten: 211
Lid geworden op: 21.09.2004 - 20:22

Nee.






En nu een moeilijke vraag :wink:
Zonder gekheid, alleen de opties hebben een controlelampje in de schakelaar. De lampjes van de standaarduitrusting vindt je idd in het dashboard
Gebruikersavatar
Amieke850
4th Gear member
Berichten: 932
Lid geworden op: 21.09.2004 - 22:01
Locatie: Zoetermeer

Patrick, ik heb vandaag even gekeken... wanneer mijn dimlicht aanstaat brandt, net als alle andere icoontjes, het icoontje van het mistachterlicht, ook al staat het mistachterlicht niet aan... heb je hier wat aan..?? Groetjes!
ANNEMIEKE'S
Afbeelding
850 GLE 2.5I
Gebruikersavatar
mehn
2nd Gear member
Berichten: 211
Lid geworden op: 21.09.2004 - 20:22

Ja wacht 'ns ff, bedoel je de dashboardverlichting van de mistachterlicht, of het controlelampje van het mistachterlicht dat aangeeft dat het mistachterlicht aanstaat?

De dashboardverlichting moet uiteraard branden als het dimlicht aanstaat, het controlelampje (staat het mistachterlicht wel of niet aan) van het mistachterlicht zit NIET in de schakelaar, maar in het instrumentenpaneel.

Bij opties (mistlampen, tracs, enz) zit dat controlelampje WEL in de schakelaar :wink:
Gebruikersavatar
Amieke850
4th Gear member
Berichten: 932
Lid geworden op: 21.09.2004 - 22:01
Locatie: Zoetermeer

Ja Mehn, inderdaad een klein beetje verwarrend [sorry Patrick], ik moest de vraag ook een paar keer lezen.. ik begrijp dat hij vraagt naar het icoontje op de schakelaar... hij heeft het over het 'oplichten'van het icoontje op de schakelaar, schijnbaar zet hij zijn dimlicht aan wanneer hij in tunnel inrijdt...... ik rijd altijd met dimlicht aan, dus van 'oplichten' is bij mij geen sprake, het icoontje brandt gewoon altijd.
ANNEMIEKE'S
Afbeelding
850 GLE 2.5I
Guestuser

Oei oei oei... blijkbaar was ik niet duidelijk (?)...

Even reageren op jullie berichten:

Als ik dimlicht aanzet (@Annemieke: altijd, dag of nacht rij ik met dimlicht aan) gaat naast de dashboard verlichting ook per schakelaar een lampje branden (het "icoontje" op de schakelaar zelf) behalve bij mijn schakelaar van het mistachterlicht.

Als ik het mistachterlicht aanzet, gaat inderdaad een apart "controlelampje" branden op het dashboard zelf (c.q. in de klokkengroep, linksonder de snelheidsmeter). Maar de schakelaar zelf is niet verlicht...

En daar ging het dus om (toch niet heel onduidelijk beschreven :? )...
Gebruikersavatar
mehn
2nd Gear member
Berichten: 211
Lid geworden op: 21.09.2004 - 20:22

Ok, het gaat dus om dashboardverlichting in de schakelaar.

Als die niet brandt is je lampje stuk. Aangezien je een laat model 850 hebt is dat zo gefikst. Schakelaar eruit wippen en het lampje vervangen. Moet je ff kijken of je de lange of de korte versie erin hebt (waarschijnlijk de lange). Zijn los te krijgen bij de dealer.

Het nummer van de korte is: 9148908
De lange: 9148906
Guestuser

mehn schreef:Ok, het gaat dus om dashboardverlichting in de schakelaar.
Kijk.... dat bedoelde ik dus...

Vanmiddag ben ik vrij, maar eens kijken of ik de schakelaar er netjes uitkrijg en gelijk maar even een lampje halen. Het is niet echt een probleem... maar je kent het wel, 't is niet goed dus stoort het :wink:

Bedankt Mehn voor de info 8)
Gebruikersavatar
radt5
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 12.10.2004 - 21:20
Locatie: Hilversum

Goh..nooit op gelet...bij mij brandt hij ook niet. Ook ff vervangen. Bedankt voor de tip!
Gebruikersavatar
Amieke850
4th Gear member
Berichten: 932
Lid geworden op: 21.09.2004 - 22:01
Locatie: Zoetermeer

Jah, trouwens Patrick, klopte 'onze' analyse v.w.b. het lampje en zo ja, is de reparatie-missie met succes volbracht?? Gr., A.
ANNEMIEKE'S
Afbeelding
850 GLE 2.5I
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XCClassic”