Gezocht: Wie kan/wil er werken aan een mooie 850?

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
Guestuser

Beste heren,

Ik heb recent een Volvo 850 uit 1995 aangeschaft met 2.5 10V motor. Keurige auto (167000 km) maar er zijn enkele dingetjes die verbetering behoeven.

1. de benzinemeter werkt niet, volgens vorige eigenaar is dat al een jaar of vijf zo en we weten niet of het aan de tanksensor of meter zelf ligt!
2. enkele dashboardverlichtingslampjes op de display gaan niet aan als je de verlichting aanzet (halve dashboard blijft dus donker) en dus moet het dashboard voorzichtig open gemaakt om die lampjes te wisselen (kan misschien gelijk met die meter...?).
3. Het oranje lampje \'SERVICE INTERVAL\' blijft irritant branden als je de wagen start en gaat na een paar minuten pas uit, dus moet dit ge-reset worden (wie kan dit?).

VRAAGJE: is er hier iemand handig met Volvo 850 die \'sleutelervaring\' heeft met VOLVO 850 2.5 10V en dit voor mij kan oplossen?
'k wil er uiteraard wel iets voor betalen....

Verder is de wagen perfect voor elkaar, met weinig km, keurig in de lak en in goed onderhouden -motorische- staat. OJA, IK HEB ER EEN \'PIET OLYSLAGER\' + HANDLEIDING bij.


Alvast bedankt voor uw reactie op 06 252 871 53 :-)
Hartelijke groet, Joop

PS. Ik ben bereid vanaf het midden v.h. land naar u toe te komen (vr.zat.zond.)
Gebruikersavatar
BartT5R
2nd Gear member
Berichten: 198
Lid geworden op: 21.09.2004 - 08:48
Locatie: Essen/Belgie

Joop,
16 oktober, sleuteldag in Waddinxveen.
Daar kunnen alle mankementen opgelost worden, gratis gebruik van bruggen en materialen, enkel onderdelen kopen met 15% korting, en een man of dertig om je te helpen als het niet lukt.
Tot dan?
Guestuser

Waar en hoe laat in Waddinxveen? Kan ik de benodigde onderdelen daar aanschaffen..? want kan nu natuurlijk niet inschatten wat er eventueel kapot is omdat dashboard nog dichtzit.

Wel fijn dat er hulp is...bedankt!!!

Gr.Joop
Gebruikersavatar
BartT5R
2nd Gear member
Berichten: 198
Lid geworden op: 21.09.2004 - 08:48
Locatie: Essen/Belgie

Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24353
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

Let wel, dit evenment is wel exclusief voor leden van de Volvo 850 Club! Uiteraard is wel iedereen welkom om te komen kijken.

Walter
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Guestuser

Ok ik zal even zien.. ik werd al door een enthousiast iemand gebeld die de service-interval gratis wilde reset-ten en ook naar de benzine-meter wilde kijken, dus wellicht dat ik gewoon kom kijken in waddinxveen: ook leuk! :-)

Gr.joop
Gebruikersavatar
mehn
2nd Gear member
Berichten: 211
Lid geworden op: 21.09.2004 - 20:22

Service-lampje resetten kun je zelf ook. Aan het bouwjaar te zien heb je nog het oude diagnose systeem en dan is dat heel eenvoudig.

Ik zal je een PM sturen met instructies :wink:
Gebruikersavatar
mark20v
1st Gear member
Berichten: 17
Lid geworden op: 12.09.2004 - 21:13
Locatie: Gelderland

Brandstofmeter heb ik ook gehad, eerst even de vlottor controleren door de bedrading los te nemen en aan massa te leggen. Dit maakte bij mij geen verschil.

Ik heb toen een klokkenwinkel van Raf (850 clublid) erin gezet en zijn klokkenwinkel werkte wel in mijn auto. Conclusie: mijn meter was niet in orde. Klok gedemonteerd :

http://www.volvospeed.com/volvo_performance.php

Kijk even bij maintenance en dan -->trim-->850 Instrument Cluster removal.

Klok losgehaald en nagemeten, er bleek een klein chippie op de print te zitten welke defect was en niet los leverbaar. Ik heb toen op de sloop een andere gehaald.

suc6,

mark
Volvo separates men from the boys
Volvo850forum and club member
elmecky
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 08.03.2005 - 21:55
Locatie: lanaken belgie

Ik wil wel maar ik kan het niet. Zoek iemand die het kan maar niet wil en we worden een fantastisch team!


Frank
740 (1984, 800k+), 245 (1985, 240K), current V70 (213.114Km)
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Ik woon in het midden van het land,mail maar even!:)
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XCClassic”