onderhoud/storing standkachel Volvo V50 2.0D 2005

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
V50Volvo!
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 07.02.2021 - 19:05

Volvo V50 2.0D 2005 met af fabriek een standkachel heeft dit jaar plotseling problemen met de standkachel. De standkachel lijkt niet helemaal goed te werken. Je hoort hem draaien, maar niet meer zo volledig als voorheen. Daarbij produceert de kachel een heleboel rook en ziet het er naar uit dat er uiteindelijk ook diesel uit de uitlaat van de kachel druppelt. Het is zelfs zo erg dat wanneer er niet gereden wordt de rook onder de auto blijft hangen en het interieur binnen dringt.

Als tijdelijk oplossing nu de zekering verwijdert, echter met deze vorst is het nu wenselijk dat de kachel het weer naar behoren gaat doen. Iemand enig idee en/of advies om deze storing te verhelpen. De kachel zit rechts onder de motorkap strak tussen de motor en het schutbord en is moeilijk toegankelijk. Ik betwijfel daardoor dat er in het verleden onderhoudt is aan gepleegd tijdens de servicebeurten al weet ik niet of dat ook zou moeten.
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Schoon maken zou de eerste stap zijn.
V50Volvo!
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 07.02.2021 - 19:05

Ik heb de uitlaat al gecontroleerd en deze is volledig schoon. Dus ja de kachel zelf schoonmaken zou een optie zijn al denk ik dat er iets defect is. Ik ben op zoek met iemand ervaring dan wel een technische handleiding om dit issue op te lossen. M.a.w. wie kan mij uitleggen hoe dit zelf te doen.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”