beschrijving distributieriem vervangen bij V50 - 1.6 benzine?

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
JJH
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 15.02.2016 - 11:21

Hallo, kan iemand me vertellen waar ik een beschrijving kan vinden van hoe je de distributieriem (en waarschijnlijk waterpomp) moet vervangen bij een V50 met 1.6 benzine motor?

(Ik heb hier geen goed sleutelboek voor kunnen vinden; ik heb de Haynes voor de V50, maar die gaat alleen over dieselmotoren, en ik heb de Autovraagbaak voor de S40 en V50, maar de Autovraagbaak is te oud. Dat wil zeggen, daar staat de 1.6 benzine variant nog niet in. En als ik het goed heb is dat een heel ander blok dan de eerdere grotere blokken.)
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Tada.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
JJH
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 15.02.2016 - 11:21

Dat is mooi.... Bedankt!

Die bron kende ik nog niet... (Vida/dice?) Ik zou wel meer over dit model/blok willen hebben, heb je ook tips toevallig hoe ik daar aan kom?
HbTps
2nd Gear member
Berichten: 177
Lid geworden op: 28.11.2012 - 13:20

Bijzonder dat in de laatste afbeelding van het document een schijnbaar ander motortype wordt getoond dan in de vorige afbeeldingen. De laatste afbeelding laat een distributie met een enkel nokkenas tandwiel zien, de afbeeldingen daarvoor zijn met dubbele nokkenastandwielen (welke mij de juiste lijkt).
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

JJH schreef: 15.02.2021 - 20:26 Dat is mooi.... Bedankt!

Die bron kende ik nog niet... (Vida/dice?) Ik zou wel meer over dit model/blok willen hebben, heb je ook tips toevallig hoe ik daar aan kom?
Vida, te downloaden via Swedespeed.
HbTps schreef: 15.02.2021 - 20:53 Bijzonder dat in de laatste afbeelding van het document een schijnbaar ander motortype wordt getoond dan in de vorige afbeeldingen. De laatste afbeelding laat een distributie met een enkel nokkenas tandwiel zien, de afbeeldingen daarvoor zijn met dubbele nokkenastandwielen (welke mij de juiste lijkt).
Er zitten wel vaker rare dingen in. Of de simpele beschrijving zoals 'verbindt draad X met apparaat Y'. JA HALLO! HOE KRIJG IK DIE DRAAD VANUIT DE KOFFERBAK NAAR DE MOTORRUIMTE????
JJH
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 15.02.2016 - 11:21

In vervolg; vorige week maar eens moed verzameld en aan deze klus begonnen.

Is gelukt. Wel met wat extra puzzelen en werk, want timing er per ongeluk af gegooid... In mijn setup zitten er drie poelies achter elkaar, en bij buitenste verwijderen bleef de binnenste toch niet gefixeerd op de krukas... Verkeerd gegokt... Zaten conisch in elkaar. Hoe dan ook, hele zaterdag bezig geweest, mooie klus... En hij loopt weer prima.

Pas na de klus vond ik dit filmpje, dat is de setup van mijn ford 1.6 benzine motor;
JJH
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 15.02.2016 - 11:21

Of deze keizer, maar nou vul ik me wel een sukkeltje omdat ik netjes een poelietrekker ingezet heb, ipv een koevoet... :-)

Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”