V50 2.0D houdt in

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
vandiekie
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 08.11.2020 - 20:14

Hallo allen,

Even kort voorstellen: Sebastiaan van Dijk, 39 jaar oud en in het bezit van een V50 2.0d, bouwjaar 2009 van mijn vrouw. Zelf rijd ik een 2013 V60 D6 PIH en heb hiervoor een V60 D3 Ocean Race met veel plezier gereden. De V50 is sinds midden dit jaar in ons bezit en heeft nog garantie vanuit de verkopende Volvo dealer te Zutphen.

Via het forum ben ik achter de link gekomen met @360degrees en een vergelijkbaar probleem (viewtopic.php?t=30262&start=20, 1e post op deze pagina) en tevens de oplossing voor dit probleem. Hier zou een vacuumslang (t-stuk??) de boosdoener van zijn, waardoor de turbodruk niet goed opgebouwd wordt. Helaas is 360degrees (voor zover ik kan zien) al even niet meer op het forum geweest, dus ik ben bang dat ik hier toch een nieuw item voor moet starten.

Allereerst een filmpje van het euvel met het toerental wat iedere keer terug zakt:

https://www.icloud.com/attachment/?u=ht ... z=61333042

Als de V50 door het laatste dipje is, trekt hij verder erg goed. De motor loopt stationair ook perfect.

Een tweetal vragen:
- Kan dit euvel veroorzaakt worden door deze vacuumslang, of moet ik dit in een compleet andere hoek zoeken?
- Wie kan mij helpen aan foto's (o.i.d.) van de plek waar deze vacuumslangen zitten (die gecontroleerd dienen te worden)?

Wie o wie kan mij verder helpen om dit vervelende euvel te verhelpen?

Dank alvast!
Gebruikersavatar
corsa_gsi
4th Gear member
Berichten: 691
Lid geworden op: 03.01.2020 - 10:47
Locatie: Regio Rotterdam
Contacteer:

Als de auto nog garantie heeft, dan zou ik hem gewoon bij de dealer parkeren en zeggen "go fix".
----------
Cars:
Volvo V50 T5 Kinetic 2011 Zilver
Opel Astra F Sedan CDX 1.6 16v Nautilus Blauw uit 1997 op LPG
Opel Corsa B GSi C20LET Sunrise Orange uit 1996 met 575pk.
Opel Vectra B Caravan Sport Edition 3.0 V6 Automaat uit 2000 op LPG (Verkocht)
vandiekie
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 08.11.2020 - 20:14

corsa_gsi schreef: 09.11.2020 - 08:32 Als de auto nog garantie heeft, dan zou ik hem gewoon bij de dealer parkeren en zeggen "go fix".
Dat ga ik ook zeker doen, maar het helpt dan wel om de dealer even een "klein zetje" in de goede richting te geven ;-)

Het probleem is al aangekaart en het enige dat ze tot nu toe gedaan hebben, is het roetfilter nakijken en reinigen (wat helaas het probleem niet verhelpt).
BuggyRene
2nd Gear member
Berichten: 161
Lid geworden op: 10.01.2006 - 21:17
Locatie: Almelo

Idd, een vacuüm lek van de boostcontroller, of, en daar lijkt het meer op, aangezien de snelheid wel gelijk blijft stijgen: de powershift laten spoelen ( powerflush) deze kan door vervuiling van de olie ook schommelingen in het toerental veroorzaken.

René
Volvo V40 D3 Geartronic '13
Volvo V50 2.0D Powershift. '09
Volvo V50 2.0D 172 pk. '05
Volvo V40 1.9D
Volvo 460 2.0i aut.'93 R.I.P
Volvo 440
Maplex buggy.'60
Siegel PCS-L Buggy.'68
Diahatsu Feroza '97
VW Golf Cabrio '86
vandiekie
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 08.11.2020 - 20:14

Bedankt voor de suggesties!

Eerste berichten vanuit de garage duiden inderdaad op de versnellingsbak; nu maar hopen dat het inderdaad een gevalletje garantie gaat worden!
BuggyRene
2nd Gear member
Berichten: 161
Lid geworden op: 10.01.2006 - 21:17
Locatie: Almelo

Hoe is het afgelopen ?
Volvo V40 D3 Geartronic '13
Volvo V50 2.0D Powershift. '09
Volvo V50 2.0D 172 pk. '05
Volvo V40 1.9D
Volvo 460 2.0i aut.'93 R.I.P
Volvo 440
Maplex buggy.'60
Siegel PCS-L Buggy.'68
Diahatsu Feroza '97
VW Golf Cabrio '86
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”