Ik bezit n v50 1.6 d uit 2008 km stand 336500.
Goed onderhouden. Alles op zijn tijd of als nodig .
Olie wissel komt eraan. Ingecalculeerd.
Laatst lekkage verstuivers verholpen.
Rijdt veel op snelweg 4.8 op 100km gemiddeld aangeving boordcomputer ,stad en snelweg. Rijdt goed zonder problemen. Maar bij gasgeven was eerst t walmen bij 4 en 5de versnelling. Nu begint hij al bij dd eerste versnelling bij optrekken. Stantionair lopen en flink gas geven GEEN ZWARTE WALM. Alleen bij wegrijden en accelereren. Ik vermoed de egr. Vervangen of schoonmaken en wegschrijven?
Wil hem niet weg doen hij rijdt te fijn.Kan makkelijk nog n 100000km mee. Graag jullie input!!
V50 gaat steeds meer zwart walmen
- jopie123
- 2nd Gear member
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 03.01.2017 - 15:40
ik heb dit gehad toen ik een lekke (turbo-) luchtslang had. Hij had ook minder trekkracht dan. Dat zou je kunnen nalopen.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 29.10.2020 - 19:24
Zwart roken bij een diesel duidt in de regel op een verstopt luchtfilter of lekkage in het boost traject. Verstopt luchtfilter zou ie moeten detecteren, maar je kan natuurlijk altijd effe kijken.
Rookt ie continu onder last of alleen tijdens lastwisselingen/acceleratie?
Rookt ie continu onder last of alleen tijdens lastwisselingen/acceleratie?
- Frits V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1219
- Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
- Locatie: Groningen
Tank eens een paar keer een premium diesel. Kan een positief effect hebben. Niet geschoten is altijd mis.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
-
- 1st Gear member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 16.10.2016 - 10:19
- Locatie: Nijmegen
Langs onze mooie volvo dealer in Elst geweest.
De grote turboleiding die linksvoor loopt bij de distributie riem was gescheurd. Deze vervangen en kleine beurt met oliewissel gedaan.Tevens 1 verstuiver was losgetrild deze is weer vast gezet. Probleem opgelost. Erg fijn en snel geholpen.
De grote turboleiding die linksvoor loopt bij de distributie riem was gescheurd. Deze vervangen en kleine beurt met oliewissel gedaan.Tevens 1 verstuiver was losgetrild deze is weer vast gezet. Probleem opgelost. Erg fijn en snel geholpen.
- Frits V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1219
- Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
- Locatie: Groningen
Top! Dan weer vele fijne kilometers gewenst!
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
- jopie123
- 2nd Gear member
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 03.01.2017 - 15:40
Fijn, dat is een duidelijke oorzaak en eenvoudige oplossing!
- Frits V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1219
- Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
- Locatie: Groningen
Niks mis met die V50. Ik zie ze veel rijden en die ik zelf gezien / gereden heb, hebben altijd hoge kilometerstanden. Is voor mij toch echt wel een echte Volvo. Dat geneuzel over Ford en PSA heb ik niks mee.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
- V480-S60
- 8th Gear member
- Berichten: 19479
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Het ontwerp van de koets is van Volvo. De motoren, alle, zowel 4 als 5 cylinders werden gemaakt door Volvo , het V50 onderstel is ook van Volvo (hoewel zeker afgeleid van de Focus.)
Kortom, alles waar Volvo op staat is Volvo.
Dat Ford tot 2010 eigenaar was van Volvo is ook een feit. Maar als er Volvo op staat is het Volvo. Als er Ford op staat is het Ford.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
- corsa_gsi
- 4th Gear member
- Berichten: 691
- Lid geworden op: 03.01.2020 - 10:47
- Locatie: Regio Rotterdam
- Contacteer:
Tsja daarom past een Volvo plastic motorafdekkap exact 1 op 1 op de motor van een Focus van dezelfde bouwjaren.V480-S60 schreef: ↑15.11.2020 - 14:24 Het ontwerp van de koets is van Volvo. De motoren, alle, zowel 4 als 5 cylinders werden gemaakt door Volvo , het V50 onderstel is ook van Volvo (hoewel zeker afgeleid van de Focus.)
Kortom, alles waar Volvo op staat is Volvo.
Dat Ford tot 2010 eigenaar was van Volvo is ook een feit. Maar als er Volvo op staat is het Volvo. Als er Ford op staat is het Ford.
----------
Cars:
Volvo V50 T5 Kinetic 2011 Zilver
Opel Astra F Sedan CDX 1.6 16v Nautilus Blauw uit 1997 op LPG
Opel Corsa B GSi C20LET Sunrise Orange uit 1996 met 575pk.
Opel Vectra B Caravan Sport Edition 3.0 V6 Automaat uit 2000 op LPG (Verkocht)
Cars:
Volvo V50 T5 Kinetic 2011 Zilver
Opel Astra F Sedan CDX 1.6 16v Nautilus Blauw uit 1997 op LPG
Opel Corsa B GSi C20LET Sunrise Orange uit 1996 met 575pk.
Opel Vectra B Caravan Sport Edition 3.0 V6 Automaat uit 2000 op LPG (Verkocht)
- corsa_gsi
- 4th Gear member
- Berichten: 691
- Lid geworden op: 03.01.2020 - 10:47
- Locatie: Regio Rotterdam
- Contacteer:
Saab dat was toch de Opel Vectra uit Zweden waaraan veels te veel hebben aangepast waardoor ze uiteindelijk niet meer bestaan?
----------
Cars:
Volvo V50 T5 Kinetic 2011 Zilver
Opel Astra F Sedan CDX 1.6 16v Nautilus Blauw uit 1997 op LPG
Opel Corsa B GSi C20LET Sunrise Orange uit 1996 met 575pk.
Opel Vectra B Caravan Sport Edition 3.0 V6 Automaat uit 2000 op LPG (Verkocht)
Cars:
Volvo V50 T5 Kinetic 2011 Zilver
Opel Astra F Sedan CDX 1.6 16v Nautilus Blauw uit 1997 op LPG
Opel Corsa B GSi C20LET Sunrise Orange uit 1996 met 575pk.
Opel Vectra B Caravan Sport Edition 3.0 V6 Automaat uit 2000 op LPG (Verkocht)
- V480-S60
- 8th Gear member
- Berichten: 19479
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
SAAB was op een gegeven moment idd van GM die heel "leuk" alle patenten heeft gehouden en daarna vond dat SAAB te "eigenzinnig" was en de lege huls verkocht heeft aan Victor Müller. Die dus niets mocht omdat GM alle patenten zelf wilde houden.
En idd de ingenieurs van SAAB hebben een Vectra voortreffelijk VerSAABt tegen de zin van GM in. (Die het achteraf altijd al alleen om de SAAB patenten te doen was.) Wat dat betreft mag Volvo blij zijn dat ze een tijd onder Ford hebben gezeten. Hoewel dat de laatste jaren ook niet echt gunstig was.
Daarnaast, natuurlijk zullen de covers 1 op 1 passen. Maar de Volvo motoren kwamen uit de fabriek in Skövde. Niet uit de motorenfabriek van Ford. Het is zelfs zo dat er een tijdje ook motoren voor Ford en PSA in Skövde gebouwd werden.
Maar we gaan nu wel heel ver van het onderwerp af.
En idd de ingenieurs van SAAB hebben een Vectra voortreffelijk VerSAABt tegen de zin van GM in. (Die het achteraf altijd al alleen om de SAAB patenten te doen was.) Wat dat betreft mag Volvo blij zijn dat ze een tijd onder Ford hebben gezeten. Hoewel dat de laatste jaren ook niet echt gunstig was.
Daarnaast, natuurlijk zullen de covers 1 op 1 passen. Maar de Volvo motoren kwamen uit de fabriek in Skövde. Niet uit de motorenfabriek van Ford. Het is zelfs zo dat er een tijdje ook motoren voor Ford en PSA in Skövde gebouwd werden.
Maar we gaan nu wel heel ver van het onderwerp af.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)