Aanschaf 2e V50 voor erbij

Geleverd vanaf 2003
Gebruikersavatar
Rik_J
2nd Gear member
Berichten: 102
Lid geworden op: 31.07.2011 - 13:39
Locatie: Breda

Voor mijn vrouw zijn we opzoek naar een Volvo V50 met een benzine motor. Haar Ford Ka (2011) begint toch wel erg onpraktisch te worden met een baby van 5 maanden oud. Hoewel het in het begin nog best te doen was, begint de kleine zo langzaamaan een beetje te zwaar te worden om steeds half over de voorstoel op de achterbank te zetten. Ook de veiligheid in zo'n kleine auto vs een grotere Volvo speelt hier (gevoelsmatig) in mee. De Ka is inmiddels verkocht, dus nu opzoek naar een grotere vervanger.

Ikzelf rijdt al een V50 2.0D uit 2008 en ik heb dus het facelift model. Ik vraag me af of het meerwaarde kan hebben om voor mijn vrouw ook een facelift model te zoeken. Zo kan je dan bijvoorbeeld zaken als (winter)wielen uitwisselen en wellicht nog een paar zaken, mocht het ooit daarop aan komen. De verschillen tussen pre-facelift en facelift lijken vooral optisch, maar ik kan niet goed inschatten hoe dat verder onderhuids is.

Verder hebben we niet per se heel veel eisen aan de nieuwe V50:
  • Het moet een benzine zijn.
  • Automaat is leuk, maar niet noodzakelijk.
  • Budget tussen €4000,- en €7000,-
  • Kilometerstand onder de 250.000 kilometer, onder de 200.000 zou mooi zijn.
  • Facelift model is mooier, maar ook hier geen must.
  • Het liefst zwart, maar donkergrijs of donkerblauw mogen ook.
  • Liever geen beige interieur.
Ze rijdt slechts 25 kilometer per dag, dus enerzijds denk ik dat iedere benzine motor goed is en wel voldoet. Aan de andere kant denk ik, ze rijdt zo weinig dat verbruik e.d. niet echt belangrijk zijn. Dan liever een fijnere en betrouwbaarder blok.

We hebben bijvoorbeeld deze auto gezien. Ietsjes boven budget, maar checked wel alle boxen. Alleen is deze misschien weer te goedkoop / te mooi om waar te zijn? Aangezien dit wel één van de goedkoopste is met 5 cilinder en automaat?
Gebruikersavatar
01000011 00011 00000
2nd Gear member
Berichten: 106
Lid geworden op: 12.10.2020 - 11:51
Locatie: Oisterwijk

Rik_J schreef: 26.10.2020 - 11:12 Voor mijn vrouw zijn we opzoek naar een Volvo V50 met een benzine motor. Haar Ford Ka (2011) begint toch wel erg onpraktisch te worden met een baby van 5 maanden oud. Hoewel het in het begin nog best te doen was, begint de kleine zo langzaamaan een beetje te zwaar te worden om steeds half over de voorstoel op de achterbank te zetten. Ook de veiligheid in zo'n kleine auto vs een grotere Volvo speelt hier (gevoelsmatig) in mee. De Ka is inmiddels verkocht, dus nu opzoek naar een grotere vervanger.

Ikzelf rijdt al een V50 2.0D uit 2008 en ik heb dus het facelift model. Ik vraag me af of het meerwaarde kan hebben om voor mijn vrouw ook een facelift model te zoeken. Zo kan je dan bijvoorbeeld zaken als (winter)wielen uitwisselen en wellicht nog een paar zaken, mocht het ooit daarop aan komen. De verschillen tussen pre-facelift en facelift lijken vooral optisch, maar ik kan niet goed inschatten hoe dat verder onderhuids is.

Verder hebben we niet per se heel veel eisen aan de nieuwe V50:
  • Het moet een benzine zijn.
  • Automaat is leuk, maar niet noodzakelijk.
  • Budget tussen €4000,- en €7000,-
  • Kilometerstand onder de 250.000 kilometer, onder de 200.000 zou mooi zijn.
  • Facelift model is mooier, maar ook hier geen must.
  • Het liefst zwart, maar donkergrijs of donkerblauw mogen ook.
  • Liever geen beige interieur.
Ze rijdt slechts 25 kilometer per dag, dus enerzijds denk ik dat iedere benzine motor goed is en wel voldoet. Aan de andere kant denk ik, ze rijdt zo weinig dat verbruik e.d. niet echt belangrijk zijn. Dan liever een fijnere en betrouwbaarder blok.

We hebben bijvoorbeeld deze auto gezien. Ietsjes boven budget, maar checked wel alle boxen. Alleen is deze misschien weer te goedkoop / te mooi om waar te zijn? Aangezien dit wel één van de goedkoopste is met 5 cilinder en automaat?
Als ik op gaspedaal je (harde) eisen invul dan zie ik vijf cilinder automaten al vanaf 2250 euro. Dus te goedkoop lijkt mij de auto die je linkt niet? In mijn korte blik op gaspedaal.nl viel mijn oog op deze; https://www.autotrack.nl/a/volvo-v50-be ... 6-50248325

Dat zou ik persoonlijk eens erg mooie keuze vinden in je budget.
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27066
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Met het gestelde budget moet een facelift zeker mogelijk zijn.
Een pre-facelift passen de velgen ook onder (of andersom), maar dit komt niet ter sprake gezien zin 1 :) (en wat degene boven mij ook heeft gevonden)
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Bas73
1st Gear member
Berichten: 17
Lid geworden op: 19.01.2013 - 21:44

Ik zou zeker aanraden om een 2.4 (of 2.4i) te zoeken, dat is een heerlijke motor die de rijbeleving flink ten goede komt. Voelt zoveel rustiger en comfortabeler dan een 1.8 Ford motor en verbruikt volgens mij niet eens zo veel extra. Ik heb zelf een V50 2.4 gehad uit 2004 en daarmee reed ik gemiddeld 1:12.
• Volvo V60 D6 (2016)
• BMW 116i (2012)
• Volvo S60 2.4 (2001)
• Volvo V50 2.4 (2004)
Gebruikersavatar
corsa_gsi
4th Gear member
Berichten: 681
Lid geworden op: 03.01.2020 - 10:47
Locatie: Regio Rotterdam
Contacteer:

Die van de link van 0101011111100000 is wel een import uit Italië zo te zien, ik weet niet of je dat prettig vind of wilt.
----------
Cars:
Volvo V50 T5 Kinetic 2011 Zilver
Opel Astra F Sedan CDX 1.6 16v Nautilus Blauw uit 1997 op LPG
Opel Corsa B GSi C20LET Sunrise Orange uit 1996 met 575pk.
Opel Vectra B Caravan Sport Edition 3.0 V6 Automaat uit 2000 op LPG (Verkocht)
Gebruikersavatar
Rik_J
2nd Gear member
Berichten: 102
Lid geworden op: 31.07.2011 - 13:39
Locatie: Breda

01000011 00011 00000 schreef: 26.10.2020 - 11:47
Rik_J schreef: 26.10.2020 - 11:12 [...]
Als ik op gaspedaal je (harde) eisen invul dan zie ik vijf cilinder automaten al vanaf 2250 euro. Dus te goedkoop lijkt mij de auto die je linkt niet? In mijn korte blik op gaspedaal.nl viel mijn oog op deze; https://www.autotrack.nl/a/volvo-v50-be ... 6-50248325

Dat zou ik persoonlijk eens erg mooie keuze vinden in je budget.
Voor een facelift model is het wel weer één van de goedkopere, alleen niet de allergoedkoopste. Ga je kijken naar pre-facelift dan zakken de prijzen snel en is er veel meer keus.

De V50 die noemt is wel een hele mooie ja. Alleen zoals @corsa_gsi ook al benoemt is het Italiaanse import, waarbij de menu’s en boordcomputer ook in het Italiaans zijn. Nu is dit wel om te zetten bij de dealer natuurlijk. Maar wat me ook opvalt is dat het onderhoudsboekje niet meer ingevuld is na 2016 en sindsdien slechts 25.000 kilometer gereden heeft. Dat is na import natuurlijk niet meer te controleren. De staat van het leer lijkt echter wel te kloppen met de kilometerstand, dus ik houd ‘m wel even in gedachten.

@de rest: bedankt voor alle reacties. Mijn voorkeur gaat ook wel uit naar een 2.4(i). Twijfel alleen nog steeds tussen een pre-facelift met lagere kilometerstand of ene facelift model met een wat hogere kilometerstand, maar wel onder de 2,5 ton.
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3382
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Wat is het verschil tussen pre-facelift of facelift? Alleen cosmetisch of zijn er onderhuids talloze verbeteringen doorgevoerd?
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
J.B.
1st Gear member
Berichten: 32
Lid geworden op: 08.08.2011 - 19:39

Rik_J schreef: 26.10.2020 - 19:36
01000011 00011 00000 schreef: 26.10.2020 - 11:47
Rik_J schreef: 26.10.2020 - 11:12 [...]
Als ik op gaspedaal je (harde) eisen invul dan zie ik vijf cilinder automaten al vanaf 2250 euro. Dus te goedkoop lijkt mij de auto die je linkt niet? In mijn korte blik op gaspedaal.nl viel mijn oog op deze; https://www.autotrack.nl/a/volvo-v50-be ... 6-50248325

Dat zou ik persoonlijk eens erg mooie keuze vinden in je budget.
Voor een facelift model is het wel weer één van de goedkopere, alleen niet de allergoedkoopste. Ga je kijken naar pre-facelift dan zakken de prijzen snel en is er veel meer keus.

De V50 die noemt is wel een hele mooie ja. Alleen zoals @corsa_gsi ook al benoemt is het Italiaanse import, waarbij de menu’s en boordcomputer ook in het Italiaans zijn. Nu is dit wel om te zetten bij de dealer natuurlijk. Maar wat me ook opvalt is dat het onderhoudsboekje niet meer ingevuld is na 2016 en sindsdien slechts 25.000 kilometer gereden heeft. Dat is na import natuurlijk niet meer te controleren. De staat van het leer lijkt echter wel te kloppen met de kilometerstand, dus ik houd ‘m wel even in gedachten.

@de rest: bedankt voor alle reacties. Mijn voorkeur gaat ook wel uit naar een 2.4(i). Twijfel alleen nog steeds tussen een pre-facelift met lagere kilometerstand of ene facelift model met een wat hogere kilometerstand, maar wel onder de 2,5 ton.
Bij Italiaanse import moeten dan de alarmbellen afgaan, want daar prutsen ze ze héél graag met tellerstanden. Grote verschillen zouden aan de auto af te zien moeten zijn, maar het blijft een risico.
Volvo V70 2010 2.5FT R-Design Geartronic met Polestar tuning (258 pk)
Volvo C30 2007 T5 R-Design Geartronic (230 pk)

Volvo C30 2007 2.0 Momentum (145 pk)
Gebruikersavatar
01000011 00011 00000
2nd Gear member
Berichten: 106
Lid geworden op: 12.10.2020 - 11:51
Locatie: Oisterwijk

Rik_J schreef: 26.10.2020 - 19:36 0101011111100000
Zover had ik nog niet gekeken, deze viel me op door de combinatie van bouwjaar en km stand. Zelf heb ik goede ervaringen met een geïmporteerde auto maar dat was er wel een uit Zwitserland met een complete waterdichte onderhoudshistorie. Onderhouden bij één en dezelfde dealer en in Nederland ook verkocht door de merkdealer. Italiaans i.c.m. een niet zo complete historie hoeft niet perse slechter te zijn maar ik zou dan persoonlijk wel een aankoopkeuring laten doen.
Gebruikersavatar
Rik_J
2nd Gear member
Berichten: 102
Lid geworden op: 31.07.2011 - 13:39
Locatie: Breda

DB200 schreef: 26.10.2020 - 20:39 Wat is het verschil tussen pre-facelift of facelift? Alleen cosmetisch of zijn er onderhuids talloze verbeteringen doorgevoerd?
Dat probeer ik nog steeds uit te zoeken. Als ik de nieuwsberichten destijds lees over de aankondiging van het facelift model, wordt er vooral gesproken over de lampen, bumpers en meer opberg mogelijkheden in het interieur. Andere rijeigenschappen lees ik niks over.
01000011 00011 00000 schreef: 27.10.2020 - 09:58
Rik_J schreef: 26.10.2020 - 19:36 0101011111100000
Zover had ik nog niet gekeken, deze viel me op door de combinatie van bouwjaar en km stand. Zelf heb ik goede ervaringen met een geïmporteerde auto maar dat was er wel een uit Zwitserland met een complete waterdichte onderhoudshistorie. Onderhouden bij één en dezelfde dealer en in Nederland ook verkocht door de merkdealer. Italiaans i.c.m. een niet zo complete historie hoeft niet perse slechter te zijn maar ik zou dan persoonlijk wel een aankoopkeuring laten doen.
Mijn V50 is geïmporteerd uit Duitsland dus ik ben ook niet per se tegen import, maar in dit specifieke geval vond ik laatste onderhoud in 2016 wel opvallend en met name de weinige kilometers daarna.
Aankoopkeuring is wellicht altijd slim om te doen.
stefan089
2nd Gear member
Berichten: 63
Lid geworden op: 06.04.2019 - 22:44

Verschillen tussen voor- en na de facelift zijn niet zo groot, hoofdzakelijk cosmetisch aan de buitenzijde.
Mijn vorige V50 was van 2004 (dus voor facelift) en nu heb ik er eentje van 2008, dus na de facelift. Natuurlijk zijn er aan de buitenzijde herkenbare zaken zoals de bumpers, achterlichten en minder opvallend de koplampen. Van binnen is de grootste verandering de middenconsole.
Verder zijn ze vrijwel hetzelfde, maar dan heb ik het alleen over interieur / exterieur. Technische verbeteringen zullen er ook ongetwijfeld zijn, maar lijkt mij op detail niveau.
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3382
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Rik_J schreef: 27.10.2020 - 12:33 Als ik de nieuwsberichten destijds lees over de aankondiging van het facelift model, wordt er vooral gesproken over de lampen, bumpers en meer opberg mogelijkheden in het interieur.
Bij Mercedes is een MOPF (facelift) altijd een doorontwikkeling, dus met vele technische verbeteringen. Als dat bij de V50 niet zo is, dan is het dus een kwestie van smaak en budget :-).

Zelf zou ik in dat geval gaan voor een V50 met: aantoonbaar onderhoud, lage km stand, leuke opties als bijv. metallic lak, schuifdak en stoelverwarming. Facelift of niet is dan wat minder belangrijk.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
Erik1982
2nd Gear member
Berichten: 62
Lid geworden op: 18.06.2017 - 13:19

Ik heb zelf een V50 uit 2009 en vind het facelift model echt tijdloos qua design terwijl ik de pre-facelift inmiddels toch wat verjaard vind ogen. Met name door de neus en de middenconsole, maar dat is alleen maar een persoonlijke mening.

Heb weleens als leenauto tijdens een beurt een pre-facelift model meegekregen. Viel mij meteen op dat de buitenspiegels een stuk kleiner zijn en daardoor minder zicht hebben. Mocht je voor een 1.8 of 2.0 gaan dan is ook het facelift model aan te raden. Deze schijnen een kleine modificatie te hebben met de zuiger en olieschraapveren waardoor de motor minder gevoelig is voor hoog olie verbruik.

Succes met de zoektocht!
V60 T3 Rebel Blue met "Polestar Engineered Optimalisation"
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27066
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Je kan de middenconsole door die van een C70 vervangen, blijft alleen het uiterlijk van de auto nog over dat een persoonlijke smaak is.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
stefan089
2nd Gear member
Berichten: 63
Lid geworden op: 06.04.2019 - 22:44

Middenconsole van een facelift in een niet-facelift kan ook, echter wel een onomkeerbare upgrade. Had ik in mijn 2004 V50 ook gedaan. Persoonlijk vond ik het een enorme verbetering.
Gebruikersavatar
vvmark
2nd Gear member
Berichten: 52
Lid geworden op: 29.05.2014 - 11:37

Erik1982 schreef: 28.10.2020 - 12:32 Ik heb zelf een V50 uit 2009 en vind het facelift model echt tijdloos qua design terwijl ik de pre-facelift inmiddels toch wat verjaard vind ogen. Met name door de neus en de middenconsole, maar dat is alleen maar een persoonlijke mening.

Heb weleens als leenauto tijdens een beurt een pre-facelift model meegekregen. Viel mij meteen op dat de buitenspiegels een stuk kleiner zijn en daardoor minder zicht hebben. Mocht je voor een 1.8 of 2.0 gaan dan is ook het facelift model aan te raden. Deze schijnen een kleine modificatie te hebben met de zuiger en olieschraapveren waardoor de motor minder gevoelig is voor hoog olie verbruik.

Succes met de zoektocht!
Klopt. De facelift oogt net wat frisser als de pre facelift.
Qua audio heb je bij de facelift als ik het goed heb Vanaf my2009 een usb aansluiting voor de usb stick of ipod. ( kan fijn zijn als je daar waarde aan hecht zoals ikzelf)
Huidig: Volvo v50 edition 2 my2009 barents blue
Hiervoor: vw polo 6n milestone my1997
Gebruikersavatar
vvmark
2nd Gear member
Berichten: 52
Lid geworden op: 29.05.2014 - 11:37

Rik_J schreef: 26.10.2020 - 11:12 Voor mijn vrouw zijn we opzoek naar een Volvo V50 met een benzine motor. Haar Ford Ka (2011) begint toch wel erg onpraktisch te worden met een baby van 5 maanden oud. Hoewel het in het begin nog best te doen was, begint de kleine zo langzaamaan een beetje te zwaar te worden om steeds half over de voorstoel op de achterbank te zetten. Ook de veiligheid in zo'n kleine auto vs een grotere Volvo speelt hier (gevoelsmatig) in mee. De Ka is inmiddels verkocht, dus nu opzoek naar een grotere vervanger.

Ikzelf rijdt al een V50 2.0D uit 2008 en ik heb dus het facelift model. Ik vraag me af of het meerwaarde kan hebben om voor mijn vrouw ook een facelift model te zoeken. Zo kan je dan bijvoorbeeld zaken als (winter)wielen uitwisselen en wellicht nog een paar zaken, mocht het ooit daarop aan komen. De verschillen tussen pre-facelift en facelift lijken vooral optisch, maar ik kan niet goed inschatten hoe dat verder onderhuids is.

Verder hebben we niet per se heel veel eisen aan de nieuwe V50:
  • Het moet een benzine zijn.
  • Automaat is leuk, maar niet noodzakelijk.
  • Budget tussen €4000,- en €7000,-
  • Kilometerstand onder de 250.000 kilometer, onder de 200.000 zou mooi zijn.
  • Facelift model is mooier, maar ook hier geen must.
  • Het liefst zwart, maar donkergrijs of donkerblauw mogen ook.
  • Liever geen beige interieur.
Ze rijdt slechts 25 kilometer per dag, dus enerzijds denk ik dat iedere benzine motor goed is en wel voldoet. Aan de andere kant denk ik, ze rijdt zo weinig dat verbruik e.d. niet echt belangrijk zijn. Dan liever een fijnere en betrouwbaarder blok.

We hebben bijvoorbeeld deze auto gezien. Ietsjes boven budget, maar checked wel alle boxen. Alleen is deze misschien weer te goedkoop / te mooi om waar te zijn? Aangezien dit wel één van de goedkoopste is met 5 cilinder en automaat?
Das wel een mooie auto. Qua prijs vind ik hem niet echt duur.
Vorig jaar had mijn volvo dealer bij ons in het dorp een 2.4i automaat staan uit 2010 volgens mij.
die zat qua prijs op het dubbele ( wel met 90000 km minder ofzo).
Huidig: Volvo v50 edition 2 my2009 barents blue
Hiervoor: vw polo 6n milestone my1997
Gebruikersavatar
corsa_gsi
4th Gear member
Berichten: 681
Lid geworden op: 03.01.2020 - 10:47
Locatie: Regio Rotterdam
Contacteer:

vvmark schreef: 29.10.2020 - 18:03 Klopt. De facelift oogt net wat frisser als de pre facelift.
Qua audio heb je bij de facelift als ik het goed heb Vanaf my2009 een usb aansluiting voor de usb stick of ipod. ( kan fijn zijn als je daar waarde aan hecht zoals ikzelf)
Ik heb er 1 uit 2011, maar nergens een USB aansluiting te vinden.
Het enige wat ik kan vinden is een mini jack aansluiting in het kastje van de middenconsole.
Zo'n aansluiting waar je een kabel inplugged en het andere einde in je koptelefoonaansluiting van je telefoon (als voorbeeld).
----------
Cars:
Volvo V50 T5 Kinetic 2011 Zilver
Opel Astra F Sedan CDX 1.6 16v Nautilus Blauw uit 1997 op LPG
Opel Corsa B GSi C20LET Sunrise Orange uit 1996 met 575pk.
Opel Vectra B Caravan Sport Edition 3.0 V6 Automaat uit 2000 op LPG (Verkocht)
Gebruikersavatar
vvmark
2nd Gear member
Berichten: 52
Lid geworden op: 29.05.2014 - 11:37

corsa_gsi schreef: 30.10.2020 - 08:34
vvmark schreef: 29.10.2020 - 18:03 Klopt. De facelift oogt net wat frisser als de pre facelift.
Qua audio heb je bij de facelift als ik het goed heb Vanaf my2009 een usb aansluiting voor de usb stick of ipod. ( kan fijn zijn als je daar waarde aan hecht zoals ikzelf)
Ik heb er 1 uit 2011, maar nergens een USB aansluiting te vinden.
Het enige wat ik kan vinden is een mini jack aansluiting in het kastje van de middenconsole.
Zo'n aansluiting waar je een kabel inplugged en het andere einde in je koptelefoonaansluiting van je telefoon (als voorbeeld).
Dan gok ik dat je base audio hebt?

https://accessories.volvocars.com/nl-nl ... 49472/2008
Huidig: Volvo v50 edition 2 my2009 barents blue
Hiervoor: vw polo 6n milestone my1997
Gebruikersavatar
Scaniafan
2nd Gear member
Berichten: 143
Lid geworden op: 05.01.2018 - 15:22

Ik heb zelf een MY09 met USB en AUX onderin het grote opbergvak onder de armleuning. Ik zou persoonlijk opletten om er eentje te vinden waar je muziek via bluetooth kan streamen. Ik heb het nu niet en kom voor nu nog weg met het AUX kabeltje, maar meer en meer telefoons hebben geen koptelefoonaansluiting meer...
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”