Voordat ik mij meteen begeef in de topics zal ik mij eerst eventjes netjes voorstellen.
Ik ben Cavanta uit Noord-Brabant en na een aantal jaar een Phase 2 V40 uit 2001 gereden te hebben was ik toe aan iets nieuws!
Een tijdje was ik al rustig aan iets aan het zoeken maar er was nog niks moois op mijn pas gekomen.
Totdat er ineens een klassiek verhaal aangeboden werd van een oude man, altijd rustig regen, weinig kilometers en bijna nieuwstaat, yeah right...
Toch besloten om te gaan kijken want voor het geld kon het eigenlijk niet zo netjes zijn, daarbij moest ik ook op een parkeerplaats in Oss naar de auto komen kijken.
Zo gezegd zo gedaan, eenmaal bij de auto bleek deze inderdaad helemaal gaaf te zijn en heb ik deze direct gekocht!
Het is een S40 uit 2007(Modeljaar 2008), Deze heeft de 2.4 motor met de Geartronic bak.
De auto heeft 135.00 KM gelopen en lijkt van binnen en buiten nog bijna nieuw.
De auto is geleverd met een aantal fijne opties:
-Bi xenon lampen
-Verwarmde voorstoelen
-Alarmsysteem
-Parkeersensoren achter
-Automatisch dimmende achteruitkijkspiegel
-Bewegingssensoren
-Hellingshoeksensor
-490 Chameleon Blue Metallic lak
-Regensensor
Momenteel heb ik na de aankoop het volgende gedaan:
-Rolgordijn bij de automaatpook vervangen (Was al gebroken)
-Grote beurt en alle vloeistoffen netjes vervangen
-Geartronic bak laten spoelen bij GS Powerflush (De eigenaar heeft niet gelogen, de olie die er uitkwam was nog bijna zoals hij erin is gegaan)
-Zonnebrilhouder gezocht op de sloop en erin gezet
-Auto geheel laten updaten bij de dealer
Nog op de planning:
-Chippen bij Volvotune volgende maand
-Rechter koplampsproeier vervangen (Komt niet helemaal meer naar boven)
-Rechter knipperlicht van de zijspiegel vervangen (Heeft ooit een tikje gehad waardoor er vocht in komt)
-Bluetooth inbouwen/Radio unit vervangen
-Andere velgen
Ik heb wel al het e.e.a. gelezen over veel voorkomende problemen.
Het lijkt erop dat ik voor de meeste zaken geen dingen zo 123 bij de S40 aan de hand zijn.
Zijn er nog dingen die bij dit model altijd aan te raden zijn om preventief te controleren/te vervangen?
Edit:
Hierbij nog even wat extra foto's
Voorstellen: S40 2.4 Geartronic
- jalex_h
- 6th Gear member
- Berichten: 2647
- Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
- Locatie: Midden nederland
Welkom en gefeliciteerd met deze mooie S40! Echt een mazzeltje
Ooit: Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996 & V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015
Nu:
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Nu:
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2112
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Prachtbak! Koester de 5 cylinder!
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
- Marcnij
- 5th Gear member
- Berichten: 2169
- Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Welkom en gefeliciteerd met deze prachtige S40.
Meer foto’s (ook van het interieur) zijn welkom
Meer foto’s (ook van het interieur) zijn welkom
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer . Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer . Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
- Kurt1975
- 4th Gear member
- Berichten: 906
- Lid geworden op: 10.07.2013 - 17:00
- Locatie: Hasselt
Gaaf kleurtje hé! Zie je niet veel.
Zat ook op mijn V50 destijds.
Fijne wagen om mee te rijden. Zoals gezegd, moet je koesteren!
Zat ook op mijn V50 destijds.
Fijne wagen om mee te rijden. Zoals gezegd, moet je koesteren!
Now:
2022 BMW 320e Touring M Sport Alpinweiss
Fiat 500S Sport
Before:
MY'19 XC40 T4 Inscription, Pine Grey/Amber leder, Pano roof, Harman Kardon, 20" R-design weels, Business Luxury Line, …
MY'14 V40 D3 Summum, Vibrant Copper, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=61689
MY'14 V60 D4 Summum, Ember Black, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57558
MY'08 V50 2.0D Cameleon Blue
MY'07 S40 2.0D Blackcurrent Pearl
MY'99 S40 1.9d
2022 BMW 320e Touring M Sport Alpinweiss
Fiat 500S Sport
Before:
MY'19 XC40 T4 Inscription, Pine Grey/Amber leder, Pano roof, Harman Kardon, 20" R-design weels, Business Luxury Line, …
MY'14 V40 D3 Summum, Vibrant Copper, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=61689
MY'14 V60 D4 Summum, Ember Black, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57558
MY'08 V50 2.0D Cameleon Blue
MY'07 S40 2.0D Blackcurrent Pearl
MY'99 S40 1.9d
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 08.08.2020 - 17:05
Ik heb de voorganger gehad uit 2004 met GT. Fijne auto om te rijden.
De achterklep is gevoelig voor een storing.
De bedrading kan kapot trekken door het slaan van de kofferbak. De bedrading zit links aan de kofferbak. Ik heb het toen opgelost met een kroonsteentje.
De achterklep is gevoelig voor een storing.
De bedrading kan kapot trekken door het slaan van de kofferbak. De bedrading zit links aan de kofferbak. Ik heb het toen opgelost met een kroonsteentje.
- Cavanta
- 2nd Gear member
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 06.08.2020 - 11:51
- Locatie: Mill - Noord Brabant
De auto heeft zich heerlijk gedragen in België!
Alleen nog eventjes de Xenon lampen wat naar boven stellen, deze staan standaard veel te laag naar mijn mening!
Ik heb ook nog eventjes wat foto's toegevoegd!
Weet er trouwens iemand of de projectors van de Xenon lampen er ook makkelijk uitgaan?
Ik heb er al veel van voorbij zien komen van de halogeenlampen, maar of dit ook zo makkelijk gaat bij de Xenon versies weet ik zo niet.
Alleen nog eventjes de Xenon lampen wat naar boven stellen, deze staan standaard veel te laag naar mijn mening!
Ik heb ook nog eventjes wat foto's toegevoegd!
Weet er trouwens iemand of de projectors van de Xenon lampen er ook makkelijk uitgaan?
Ik heb er al veel van voorbij zien komen van de halogeenlampen, maar of dit ook zo makkelijk gaat bij de Xenon versies weet ik zo niet.
S40 2.4(i) Edition 1 bj2007, mj 2008 135.000KM
V40 2.0 2001 Phase 2 270.000KM
V40 2.0 2001 Phase 2 270.000KM
-
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 03.02.2020 - 10:54
- Locatie: Apeldoorn
Nette auto hoor !
Volgens mij heeft Xenon altijd automatische hoogteregeling, weet niet of je daar wat aan kan stellen.
De projectors van de xenonlampen kon ik er bij mijn V50 (Phase 1) net zo makkelijk uit schroeven als halogeen.
Eerst het afdekkapje er af, dan het stekkertje van de ballast er uit trekken, de ballast ongeveer 1/8 slag draaien om ‘m los te klikken, dan kan hij er af.
Daarna de zwart kunststof adapterring losdraaien en eraf pakken, dan kan het lampje er uit.
Dan moet je nog het stekkertje van het printje dat het klepje van het grootlicht bedient (dekt onderste deel reflector af bij dimlicht) voorzichtig loshalen, dit is vrij kwetsbaar.
Daarna kan je de projector losdraaien met 4 torxjes. Dat gaat het makkelijkst met een torx-schroevendraaier, want je hebt niet veel ruimte.
Dan de projector er uit wurmen, beetje friemelen en draaien dan moet het lukken.
Maak de lens aan beide kanten en de reflector goed schoon.
In elkaar zetten in omgekeerde volgorde, let op dat je de torxjes niet in de koplampunit laat vallen.
Bij mij gaf de auto na het schoonmaken een veel scherper lichtbeeld.
Omdat het linkerlampje af en toe uitviel en ‘storing dimlicht’ gaf, had ik al twee nieuwe lampjes besteld, Osram Nightbreaker Laser.
Op weg naar m’n sleutelplek kreeg in die storing ook weer, maar nu werkte de rechter niet meer. Die bleek helemaal uit elkaar geklapt !
Na het schoonmaken konden dus meteen de nieuwe lampjes er in gezet, wat een wereld van verschil !
Veel meer bereik dan de oude lampjes.
Volgens mij heeft Xenon altijd automatische hoogteregeling, weet niet of je daar wat aan kan stellen.
De projectors van de xenonlampen kon ik er bij mijn V50 (Phase 1) net zo makkelijk uit schroeven als halogeen.
Eerst het afdekkapje er af, dan het stekkertje van de ballast er uit trekken, de ballast ongeveer 1/8 slag draaien om ‘m los te klikken, dan kan hij er af.
Daarna de zwart kunststof adapterring losdraaien en eraf pakken, dan kan het lampje er uit.
Dan moet je nog het stekkertje van het printje dat het klepje van het grootlicht bedient (dekt onderste deel reflector af bij dimlicht) voorzichtig loshalen, dit is vrij kwetsbaar.
Daarna kan je de projector losdraaien met 4 torxjes. Dat gaat het makkelijkst met een torx-schroevendraaier, want je hebt niet veel ruimte.
Dan de projector er uit wurmen, beetje friemelen en draaien dan moet het lukken.
Maak de lens aan beide kanten en de reflector goed schoon.
In elkaar zetten in omgekeerde volgorde, let op dat je de torxjes niet in de koplampunit laat vallen.
Bij mij gaf de auto na het schoonmaken een veel scherper lichtbeeld.
Omdat het linkerlampje af en toe uitviel en ‘storing dimlicht’ gaf, had ik al twee nieuwe lampjes besteld, Osram Nightbreaker Laser.
Op weg naar m’n sleutelplek kreeg in die storing ook weer, maar nu werkte de rechter niet meer. Die bleek helemaal uit elkaar geklapt !
Na het schoonmaken konden dus meteen de nieuwe lampjes er in gezet, wat een wereld van verschil !
Veel meer bereik dan de oude lampjes.
Volvo V50 2.0D Summum 2007
En voor de hobby :
Opel Rekord 2.0E Berlina 1979
Opel Kadett 1.2N 1981
Opel Kadett 1.3N Voyage 1983
En voor de hobby :
Opel Rekord 2.0E Berlina 1979
Opel Kadett 1.2N 1981
Opel Kadett 1.3N Voyage 1983
- Marcnij
- 5th Gear member
- Berichten: 2169
- Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Afstellen kan zeker wel, gewoon op de zelfde manier als lampen zonder automatische hoogte regeling.Volvopel schreef: ↑17.08.2020 - 23:33 Nette auto hoor !
Volgens mij heeft Xenon altijd automatische hoogteregeling, weet niet of je daar wat aan kan stellen.
De projectors van de xenonlampen kon ik er bij mijn V50 (Phase 1) net zo makkelijk uit schroeven als halogeen.
Eerst het afdekkapje er af, dan het stekkertje van de ballast er uit trekken, de ballast ongeveer 1/8 slag draaien om ‘m los te klikken, dan kan hij er af.
Daarna de zwart kunststof adapterring losdraaien en eraf pakken, dan kan het lampje er uit.
Dan moet je nog het stekkertje van het printje dat het klepje van het grootlicht bedient (dekt onderste deel reflector af bij dimlicht) voorzichtig loshalen, dit is vrij kwetsbaar.
Daarna kan je de projector losdraaien met 4 torxjes. Dat gaat het makkelijkst met een torx-schroevendraaier, want je hebt niet veel ruimte.
Dan de projector er uit wurmen, beetje friemelen en draaien dan moet het lukken.
Maak de lens aan beide kanten en de reflector goed schoon.
In elkaar zetten in omgekeerde volgorde, let op dat je de torxjes niet in de koplampunit laat vallen.
Bij mij gaf de auto na het schoonmaken een veel scherper lichtbeeld.
Omdat het linkerlampje af en toe uitviel en ‘storing dimlicht’ gaf, had ik al twee nieuwe lampjes besteld, Osram Nightbreaker Laser.
Op weg naar m’n sleutelplek kreeg in die storing ook weer, maar nu werkte de rechter niet meer. Die bleek helemaal uit elkaar geklapt !
Na het schoonmaken konden dus meteen de nieuwe lampjes er in gezet, wat een wereld van verschil !
Veel meer bereik dan de oude lampjes.
Ik had in mijn C70 Philips X-Treme Vision Xenon lampen van lichtex.de
Geven meer licht dan OEM
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer . Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer . Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
- mees
- 6th Gear member
- Berichten: 2935
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
- Locatie: Zuid-Holland
- Contacteer:
Deze uitvoering/kleur etc is wel heel mooi.
Veel plezier hier op het forum!
Veel plezier hier op het forum!
draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
- Cavanta
- 2nd Gear member
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 06.08.2020 - 11:51
- Locatie: Mill - Noord Brabant
Mijn lamp ziet er op dit moment zo uit:Volvopel schreef: ↑17.08.2020 - 23:33 Nette auto hoor !
Volgens mij heeft Xenon altijd automatische hoogteregeling, weet niet of je daar wat aan kan stellen.
De projectors van de xenonlampen kon ik er bij mijn V50 (Phase 1) net zo makkelijk uit schroeven als halogeen.
Eerst het afdekkapje er af, dan het stekkertje van de ballast er uit trekken, de ballast ongeveer 1/8 slag draaien om ‘m los te klikken, dan kan hij er af.
Daarna de zwart kunststof adapterring losdraaien en eraf pakken, dan kan het lampje er uit.
Dan moet je nog het stekkertje van het printje dat het klepje van het grootlicht bedient (dekt onderste deel reflector af bij dimlicht) voorzichtig loshalen, dit is vrij kwetsbaar.
Daarna kan je de projector losdraaien met 4 torxjes. Dat gaat het makkelijkst met een torx-schroevendraaier, want je hebt niet veel ruimte.
Dan de projector er uit wurmen, beetje friemelen en draaien dan moet het lukken.
Maak de lens aan beide kanten en de reflector goed schoon.
In elkaar zetten in omgekeerde volgorde, let op dat je de torxjes niet in de koplampunit laat vallen.
Bij mij gaf de auto na het schoonmaken een veel scherper lichtbeeld.
Omdat het linkerlampje af en toe uitviel en ‘storing dimlicht’ gaf, had ik al twee nieuwe lampjes besteld, Osram Nightbreaker Laser.
Op weg naar m’n sleutelplek kreeg in die storing ook weer, maar nu werkte de rechter niet meer. Die bleek helemaal uit elkaar geklapt !
Na het schoonmaken konden dus meteen de nieuwe lampjes er in gezet, wat een wereld van verschil !
Veel meer bereik dan de oude lampjes.
Ik heb niet echt vergelijkingsmateriaal of de lens wat dof/vuil is, is het de moeite waard om deze schoon te maken?
-
- 4th Gear member
- Berichten: 955
- Lid geworden op: 01.03.2016 - 20:22
Schoonmaken levert veel resultaat op in de vorm van extra lichtopbrengst, dus zeker doen. Niet alleen de binnenkant van de lens schoonmaken maar ook de buitenkant., daar zit ook vaak aanslag op. Geen moeilijk klusje en op Youtube zijn meerdere tutorials te vinden. Mooie S40 overigens!
- kawaman
- 4th Gear member
- Berichten: 928
- Lid geworden op: 23.07.2008 - 15:32
- Locatie: Apeldoorn
Koplampen afstellen kan idd prima.
Bijgevoegde info komt ook van dit plezierige forum vandaan.
En schoonmaken heeft zeker nut en de lens unit kan er uit, is wel ff pielen, maar het kan.
viewtopic.php?f=75&t=76658&hilit=lens+schoonmaken.
Er moet nog een topic zijn hierover maar die kan ik zo 1,2,3 niet vinden.
Edit: toch gevonden.
viewtopic.php?t=52712&start=20
Bijgevoegde info komt ook van dit plezierige forum vandaan.
En schoonmaken heeft zeker nut en de lens unit kan er uit, is wel ff pielen, maar het kan.
viewtopic.php?f=75&t=76658&hilit=lens+schoonmaken.
Er moet nog een topic zijn hierover maar die kan ik zo 1,2,3 niet vinden.
Edit: toch gevonden.
viewtopic.php?t=52712&start=20
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door kawaman op 19.08.2020 - 09:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Erik
S60 T5 R-design
S60 T5 R-design
- Marcnij
- 5th Gear member
- Berichten: 2169
- Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Ik weet niet wat je hier precies laat zien, maar hoogte afstellen doe je met de lampunit in de auto.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer . Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer . Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
- Cavanta
- 2nd Gear member
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 06.08.2020 - 11:51
- Locatie: Mill - Noord Brabant
Dat gaat toch juist niet bij oem Xenon?
EDIT: Verkeerd gelezen...
Ik ga vandaag eens de lamp eruit halen om te kijken of ik wat kan doen.
Bedankt allemaal alvast!
S40 2.4(i) Edition 1 bj2007, mj 2008 135.000KM
V40 2.0 2001 Phase 2 270.000KM
V40 2.0 2001 Phase 2 270.000KM
- Cavanta
- 2nd Gear member
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 06.08.2020 - 11:51
- Locatie: Mill - Noord Brabant
Nou... ik ben bezig geweest...
Ik krijg de projector er met geen mogelijkheid uitgehaald, het lijkt alsof er een clipje voor de draden voorzit.
Deze wil ik graag heelhouden, maar na een anderhalf uur draaien en proberen heb ik geprobeerd om de lens met een draadje en een doek schoon te maken.
Hiervoor is de lens ietswat uitgesmeerd uiteindelijk...
Iemand enig idee hoe ik de projector er volledig uitkrijg om dit goed schoon te maken?
Het clipje rechtsonder bij de gele en bruine draden bemoeilijkt het loshalen behoorlijk!
Ik krijg de projector er met geen mogelijkheid uitgehaald, het lijkt alsof er een clipje voor de draden voorzit.
Deze wil ik graag heelhouden, maar na een anderhalf uur draaien en proberen heb ik geprobeerd om de lens met een draadje en een doek schoon te maken.
Hiervoor is de lens ietswat uitgesmeerd uiteindelijk...
Iemand enig idee hoe ik de projector er volledig uitkrijg om dit goed schoon te maken?
Het clipje rechtsonder bij de gele en bruine draden bemoeilijkt het loshalen behoorlijk!
S40 2.4(i) Edition 1 bj2007, mj 2008 135.000KM
V40 2.0 2001 Phase 2 270.000KM
V40 2.0 2001 Phase 2 270.000KM