V50 2.0d (d4204t) 2009 / Powershift (MPS6) traag bij lage toeren
Geplaatst: 31.07.2020 - 17:37
Goedemiddag,
Onlangs is bij mijn V50 de dieselretourleiding van de injectoren tot aan de sensor onder het inlaatspruitstuk vervangen, omdat deze lekte bij een O-ringetje.
Om deze te vervangen is het volgende los geweest:
- Inlaatspruitstuk + klepdeksel (alle pakkingen + o-ringen vervangen)
- Aansluiting EGR-pijp bij inlaatspruitstuk (klem vervangen)
- Nokkenas-sensor
- Turboslang van inlaatspruitstuk
- Luchtleiding aan achterzijde van klepdeksel
Bij het terugplaatsen van de nieuwe retourslang zijn ook de metalen klemmetjes vervangen.
Na alles in elkaar gezet te hebben reed de auto goed; trok vlot door en eigenlijk geen klachten, op een rammel na wat een loszittende bout van de aircopomp bleek te zijn
Ik ben er mee naar Zuid-Frankrijk gereden en terug, en eigenlijk sinds aankomst in Zuid-Frankrijk het gevoel dat de auto niet lekker op wil trekken. Ik heb het idee dat ik de auto continue in de kick-down moet trappen bij optrekken als ik even ergens voor moet afremmen (rotondes, kruisingen). Eigenlijk iedere keer het gevoel dat je net een versnelling te hoog zit in een schakelbak. Handmatige modus merk ik inderdaad dat ik eerder terug schakel, maar ik rij geen automaat om in de handmatige modus te rijden. Ook met koude start wegrijden heb ik het gevoel dat de auto in blijft houden. Turbo komt erin en voel je er duidelijk in komen rond de 2200 toeren.
Nu heb ik zelf VIDA, en heb al eens eerder het geheugen van de bak gereset, maar voor ik dat weer doe wil ik even weten of ik niet iets anders over het hoofd zie. Ik lees o.a. dingen over de injectoren opnieuw inleren, maar deze zijn niet vervangen.
Onlangs is bij mijn V50 de dieselretourleiding van de injectoren tot aan de sensor onder het inlaatspruitstuk vervangen, omdat deze lekte bij een O-ringetje.
Om deze te vervangen is het volgende los geweest:
- Inlaatspruitstuk + klepdeksel (alle pakkingen + o-ringen vervangen)
- Aansluiting EGR-pijp bij inlaatspruitstuk (klem vervangen)
- Nokkenas-sensor
- Turboslang van inlaatspruitstuk
- Luchtleiding aan achterzijde van klepdeksel
Bij het terugplaatsen van de nieuwe retourslang zijn ook de metalen klemmetjes vervangen.
Na alles in elkaar gezet te hebben reed de auto goed; trok vlot door en eigenlijk geen klachten, op een rammel na wat een loszittende bout van de aircopomp bleek te zijn
Ik ben er mee naar Zuid-Frankrijk gereden en terug, en eigenlijk sinds aankomst in Zuid-Frankrijk het gevoel dat de auto niet lekker op wil trekken. Ik heb het idee dat ik de auto continue in de kick-down moet trappen bij optrekken als ik even ergens voor moet afremmen (rotondes, kruisingen). Eigenlijk iedere keer het gevoel dat je net een versnelling te hoog zit in een schakelbak. Handmatige modus merk ik inderdaad dat ik eerder terug schakel, maar ik rij geen automaat om in de handmatige modus te rijden. Ook met koude start wegrijden heb ik het gevoel dat de auto in blijft houden. Turbo komt erin en voel je er duidelijk in komen rond de 2200 toeren.
Nu heb ik zelf VIDA, en heb al eens eerder het geheugen van de bak gereset, maar voor ik dat weer doe wil ik even weten of ik niet iets anders over het hoofd zie. Ik lees o.a. dingen over de injectoren opnieuw inleren, maar deze zijn niet vervangen.