Check tijdens grote beurt

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Gebruikersavatar
saf
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 02.12.2017 - 13:39
Contacteer:

Hoi,

2.5 maanden geleden ben ik bij mijn garage geweest voor een grote beurt voor mijn V50. Er kwamen toen een aantal punten naar boven die vervolgens zijn gerepareerd.
Nu wilde mijn auto vanochten niet starten. De melding die ik kreeg was anti-skid tijdelijk uit. Vervolgens de ANWB gebeld en die kreeg de boel weer aan de praat met start kabels. De ANWB gaf aan dat mijn accu niet goed meer is en dat deze moet worden vervangen. Ik heb nu een afspraak staan bij mijn garage om deze komende donderdag te laten vervangen.

Mijn vraag is; hoort het checken van een accu niet meegenomen te worden in een grote beurt? Het lijkt mij dat zodra je tijdens zo'n beurt deze doormeet je kan zien dat deze op zijn einde loopt.

Ook is het zo dat na 2 wk van de eerder genoemde beurt mijn auto continue bleef regeneren en brandstof verbruik erg hoog was. Vervolgens ben ik weer terug gegaan naar mijn garage en dit is uiteindelijk opgelost door het vervangen van het roetfilter. Ook hier vraag ik me af dit niet tijdens de grote beurt getackled had kunnen worden.

Ik moet er wel bij vermelden dat ik zelf niet zon handige snuiter ben met auto's maar dat is juist de reden waarom ik netjes mijn auto laat checken om de 20.000 KM. Ik zou daarom verwachten dat dit soort zaken worden geconstateerd tijdens zo'n onderzoek en ik niet continue voor "afzonderlijke" problemen terug moet naar de garage. Misschien heb ik het mis.

Ik hoor graag jullie mening.

Alvast dank,

Kr,

Stefan
Volvo V50 2.0D R-Design
Suzuki Swift 1.6 Sport
Gebruikersavatar
The Mechanic
5th Gear member
Berichten: 1436
Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53

Een accu kan zomaar ineens de geest geven.
hsv70
4th Gear member
Berichten: 557
Lid geworden op: 22.07.2017 - 09:36

Staat van het roetfilter wordt ook niet gecontroleerd bij een beurt.
Gebruikersavatar
saf
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 02.12.2017 - 13:39
Contacteer:

Okido, helder. Dank voor de reacties!

Kr,

Stefan
Volvo V50 2.0D R-Design
Suzuki Swift 1.6 Sport
Gebruikersavatar
corsa_gsi
4th Gear member
Berichten: 681
Lid geworden op: 03.01.2020 - 10:47
Locatie: Regio Rotterdam
Contacteer:

Staat van je accu kan je meten, maar dat is dan net als een APK een momentopname.
Ik heb ruim een jaar lang (zelfs de winter nog doorgekomen) met een kapotte accu gereden, zonder dat ik het wist.
Het enige wat je zag (geen Volvo trouwens) wat het heel licht knipperen datum / klok unit en dat vond ik niet spannend.
Totdat de auto na 2 dagen stil gestaan te hebben niet meer wilde starten en nog maar 9volt had.
Nieuwe accu erin en alles weer opgelost.
----------
Cars:
Volvo V50 T5 Kinetic 2011 Zilver
Opel Astra F Sedan CDX 1.6 16v Nautilus Blauw uit 1997 op LPG
Opel Corsa B GSi C20LET Sunrise Orange uit 1996 met 575pk.
Opel Vectra B Caravan Sport Edition 3.0 V6 Automaat uit 2000 op LPG (Verkocht)
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27071
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Bij een grote beurt kijkt men gemiddeld alleen onder de motorkap en worden alle filters en vloeistoffen die binnen de beurt horen vervangen en dat is het wel zo'n beetje.
Letten ze wat meer op wordt er naar de remmen etc gekeken, maar het roetfilter valt er zeker niet onder.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”