V50 radio storing

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
J.neug
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 13.10.2019 - 09:40

Ik heb een v50 van 2004 gekocht met een radio probleem.
Alles gaat gewoon aan op de display alles werkt ook gewoon maar helaas geen geluid uit de boxen.
Parrot geheel gedemonteerd alles origineel aangesloten maar nog geen geluid zelfs geen ruis.
Versterker gewisseld ook geen effect.
Wie kan mij helpen dit probleem op te lossen.
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27608
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Mijn V50 had deze storing ook af en toe sporadisch, ik heb het echter nooit opgelost.
Geluid kwam uiteindelijk vanzelf weer terug.

Of dat het in dit geval ook is, geen idee
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
J.neug
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 13.10.2019 - 09:40

Hoop het maar word er niet vrolijk van.
Gebruikersavatar
lancer
6th Gear member
Berichten: 3108
Lid geworden op: 31.05.2006 - 17:06

Wat voor een systeem is het? Base, High performance?

Daar zit nogal wat verschil in. De high-performance heeft de versterker in de kofferbak. Al het goed is gaat er ook een glasvezelkabel (MOST bust) van achter naar voor.
J.neug
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 13.10.2019 - 09:40

Ja is high performens zonder sub woofer
J.neug
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 13.10.2019 - 09:40

Ben je bekent met het probleem ?
Zou het in de glasvezel kunnen liggen?
Gebruikersavatar
lancer
6th Gear member
Berichten: 3108
Lid geworden op: 31.05.2006 - 17:06

Ik heb destijds met een S40 (alweer 8 jaar terug) af en toe wat uitvalmomenten gehad met de audio. Nooit lang overigens. Het audiosysteem is verdeeld over de auto, waar zowel de CAN als MOST bussen een rol spelen. Heb je toevallig ook nog een trekhaak onder de auto? Als dat zo is dan is er mogelijk nog een extra stuurmodule in de kofferbak (TRM). Daarnaast zijn er ook nog links naar andere stuurmodules, zoals voor het verlagen van het volume voor de achteruitrij sensoren en wordt het volume gekoppeld aan het toerental van de motor.

Een vals signaal van een van deze modules kan er zomaar toe leiden dat het volume helemaal wordt teruggeregeld.

Mijn advies zou in eerste instantie zijn om de auto ergens aan een computer te hangen om uit te lezen.

In de MOST bus heb je waarschijnlijk de volgende apparaten:
- Infotainment Control Module, hier it het scherm op en dit is de koppeling naar het CAN netwerk van de auto en dus ook waar de signalen van AEM en TRM op worden genomen.
- AM/FM module (AFM)
- Traffic Message Channel (TMC)
- Audio Module (AUD)
- GPS,
- Media Player Module (Waar je muziek CD's in gaan) (MPM)
- Multi-Media Module (Navigatierscherm) (MMM)
Daarnaast zijn er nog een paar doorkoppeling voor modules die je niet hebt (MOST is een ring netwerk)
Screenshot 2020-06-17 at 10.25.51.png
Als je de auto niet direct kunt uitlezen, kan het iig de moeite waard zijn om alle koppelingen te controleren en vast te stellen dat al deze modules van stroom voorzien worden. de MOST bus is een plastic vezelkabel. Die zou je, als het goed is moeten kunnen controleren met een zaklamp.

DISCLAIMER: Bovenstaande kennis is theoretisch. Ik heb mijn eigen auto toen nooit tot op dit detailniveau uit elkaar gehaald.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”