Een paar probleempjes met m’n V50

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Volvopel
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 03.02.2020 - 10:54
Locatie: Apeldoorn

Ik heb m’n V50 nu een week en heb inmiddels een paar kleine probleempjes ontdekt :

- Het lampje in de bagageruimte doet het niet. Nieuw pitje er in helpt niet. Hoort dit lampje samen met de rest van de binnenverlichting aan te gaan of zit er een aparte schakelaar op de achterklep ?

- De schakelaar van de hoogteverstelling van de bestuurdersstoel doet het niet. De voorkant van de zitting gaat wel op en neer met die schakelaar. In het geheugen stond een hoge en lage stand, de motortjes werken nog wel. Is die schakelaar nog schoon te maken o.i.d. ? Of wordt het een nieuwe unit met alle schakelaars ?

- De auto wil af en toe niet starten. Hij gaat wel op contact, gloeien werkt, maar als ik de sleutel door draai naar starten gebeurt er niks. Als ik de sleutel er uit haal, de auto op slot en weer open doe en daarna meteen start, dan start hij wel.
Met de andere sleutel heb ik dit nog niet gehad, deze sleutel lijkt ook meer bereik te hebben voor de CV.
Met de eerste sleutel moet ik echt naast de auto staan om 'm open te kunnen maken. Ik heb een nieuwe batterij in de eerste sleutel gezet, maar dat helpt niet.
Volvo V50 2.0D Summum 2007
En voor de hobby :
Opel Rekord 2.0E Berlina 1979
Opel Kadett 1.2N 1981
Opel Kadett 1.3N Voyage 1983
Gebruikersavatar
corsa_gsi
4th Gear member
Berichten: 691
Lid geworden op: 03.01.2020 - 10:47
Locatie: Regio Rotterdam
Contacteer:

Kan je de schakelaar niet uitbouwen?
Dan kan je hem schoonmaken en daarna volspuiten met contactspray mogelijk dat het helpt.
----------
Cars:
Volvo V50 T5 Kinetic 2011 Zilver
Opel Astra F Sedan CDX 1.6 16v Nautilus Blauw uit 1997 op LPG
Opel Corsa B GSi C20LET Sunrise Orange uit 1996 met 575pk.
Opel Vectra B Caravan Sport Edition 3.0 V6 Automaat uit 2000 op LPG (Verkocht)
Volvopel
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 03.02.2020 - 10:54
Locatie: Apeldoorn

De stoelhoogte verstelling werkt soms nog wel als ik wat aan de kabel rommel. Ik denk dat het een los contactje in de stekker of een draadbreuk is. Zal binnenkort de unit eens loshalen en de boel goed bekijken.

Voor de verlichting in de kofferbak schijnt er een schakelaar bij vergrendeling van de achterklep te zitten.
Ga ik ook nog verder onderzoeken.

Wat betreft de sleutel heb ik wat ontdekt :
Als ik 3x kort achter elkaar op openen of op slot drukt, werkt hij net zo goed als de andere sleutel met 1x drukken.
Iemand enig idee waar dat in zit ?
Volvo V50 2.0D Summum 2007
En voor de hobby :
Opel Rekord 2.0E Berlina 1979
Opel Kadett 1.2N 1981
Opel Kadett 1.3N Voyage 1983
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”