Welke dieselmotor is nu goed , rond MY 2010

Geleverd vanaf 2003
WYD
3rd Gear member
Berichten: 344
Lid geworden op: 23.06.2007 - 20:58

Een groene sticker is voor Euro 4 voertuigen, deze heb ik ook op mijn voorruit. Euro 3 is een gele sticker.
Volvoless, nu Golf VII
Volvopel
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 03.02.2020 - 10:54
Locatie: Apeldoorn

WYD schreef: 18.02.2020 - 21:15 De V50 2.0D is vanaf 2006 als Euro 4 geleverd met DPF. De bouwjaren 2004 en 2005 zonder DPF waren Euro 3. Die van mij is van 2006, de eerste faceliftmodellen zijn van 2007. Wellicht dat de DPF bij die van jou verwijderd is ivm regeneratieproblemen en dat dit gemeld is bij de RDW, waardoor hij als Euro 3 op kenteken staat.
Dat zou dan kunnen, ja
WYD schreef: 18.02.2020 - 21:18 Een groene sticker is voor Euro 4 voertuigen, deze heb ik ook op mijn voorruit. Euro 3 is een gele sticker.
Misschien heeft mijn auto de groene sticker gekregen voordat hij ‘teruggekeurd’ werd naar Euro3.
Volvo V50 2.0D Summum 2007
En voor de hobby :
Opel Rekord 2.0E Berlina 1979
Opel Kadett 1.2N 1981
Opel Kadett 1.3N Voyage 1983
Gebruikersavatar
corsa_gsi
4th Gear member
Berichten: 691
Lid geworden op: 03.01.2020 - 10:47
Locatie: Regio Rotterdam
Contacteer:

Volgens mij kijken ze voor die groene stickers naar de Duitse TüV toelatingseisen van jouw auto / motor / uitvoering / bouwjaar en NIET naar de RDW gegevens.
Dus het kan best dat hij bij het RDW euro3 is en bij de TüV euro43 en dus een groene sticker.

Ik heb dat voor mijn Astra dat hij Antwerpen / Gent niet in mag volgens hun aanvraag website, maar omdatt hij op LPG rijdt (aparte aanvraag via de website doen) toch weer wel.
----------
Cars:
Volvo V50 T5 Kinetic 2011 Zilver
Opel Astra F Sedan CDX 1.6 16v Nautilus Blauw uit 1997 op LPG
Opel Corsa B GSi C20LET Sunrise Orange uit 1996 met 575pk.
Opel Vectra B Caravan Sport Edition 3.0 V6 Automaat uit 2000 op LPG (Verkocht)
Gebruikersavatar
icarus
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 26.08.2007 - 09:59

Heb een V50 D3 2011. Tellerstand 512.000. Eenmalig bij 320K een volledige diesel/intake injectoren reiniging gedaan bij volvoservice in Elst.

Alles nog origineel behalve de slijtonderdelen dubbel massavliegwiel/koppeling en remmen.

D3,D5 zijn voor mij 'de' enige echte originele Zweedse dieselblokken, PSA is franse troep. Complete onderhoudt doe ik zelf. Roetfilter spoel ik altijd om de 50K schoon in amsterdam. Vorige week is roetfilter meting 2020 door APK goedgekeurd.
Gebruikersavatar
Marcnij
5th Gear member
Berichten: 2169
Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

icarus schreef: 19.02.2020 - 09:44 Heb een V50 D3 2011. Tellerstand 512.000. Eenmalig bij 320K een volledige diesel/intake injectoren reiniging gedaan bij volvoservice in Elst.

Alles nog origineel behalve de slijtonderdelen dubbel massavliegwiel/koppeling en remmen.

D3,D5 zijn voor mij 'de' enige echte originele Zweedse dieselblokken, PSA is franse troep. Complete onderhoudt doe ik zelf. Roetfilter spoel ik altijd om de 50K schoon in amsterdam. Vorige week is roetfilter meting 2020 door APK goedgekeurd.
Waarom toch weer zo super negatief?
Ja, de D3,4,5 motoren zijn goed, en wellicht beter dan de PSA blokken.
Maar om het daarom gelijk troep te noemen gaat mij te ver.
Vooral de 2 liter blokken, maar ook de latere 1.6 (D2) zijn ook prima.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer 😢. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Gebruikersavatar
Delta
4th Gear member
Berichten: 555
Lid geworden op: 02.04.2006 - 19:09
Locatie: N.H.

icarus schreef: 19.02.2020 - 09:44 Heb een V50 D3 2011. Tellerstand 512.000. Eenmalig bij 320K een volledige diesel/intake injectoren reiniging gedaan bij volvoservice in Elst.

Alles nog origineel behalve de slijtonderdelen dubbel massavliegwiel/koppeling en remmen.

D3,D5 zijn voor mij 'de' enige echte originele Zweedse dieselblokken, PSA is franse troep. Complete onderhoudt doe ik zelf. Roetfilter spoel ik altijd om de 50K schoon in amsterdam. Vorige week is roetfilter meting 2020 door APK goedgekeurd.
Zo dat zijn tenminste uitspraken!! En als je het topic “hoogste km’s V50” weet je dat je aan dit soort roeptoeterij geen aandacht moet besteden!
In dat topic zie je de 2.0 en ook de 1.6D met hoge km standen, onderhoud is hierbij de kurk waardoor je ook met die motoren kunt gaan en gaan en gaaa....
Vorige auto: V50 2.0d summum automaat exit met 470.000 en nu V50 D3 geartronic
Gebruikersavatar
corsa_gsi
4th Gear member
Berichten: 691
Lid geworden op: 03.01.2020 - 10:47
Locatie: Regio Rotterdam
Contacteer:

Ik weet niet of de diesels uit een 206 1.6 hetzelfde zijn als wat in de V50 zit, maar een vriend van rijdt dat al een jaar of 10 en 320.000 km mee zonder ernstige problemen.
----------
Cars:
Volvo V50 T5 Kinetic 2011 Zilver
Opel Astra F Sedan CDX 1.6 16v Nautilus Blauw uit 1997 op LPG
Opel Corsa B GSi C20LET Sunrise Orange uit 1996 met 575pk.
Opel Vectra B Caravan Sport Edition 3.0 V6 Automaat uit 2000 op LPG (Verkocht)
WYD
3rd Gear member
Berichten: 344
Lid geworden op: 23.06.2007 - 20:58

icarus schreef: 19.02.2020 - 09:44 Vorige week is roetfilter meting 2020 door APK goedgekeurd.
Roetfiltermeting? Je bedoelt de roetmeting? Daar komt mijn 2.0D "PSA-troep" ook al de laatste 2 jaren door bij de steekproef bij APK, terwijl bij mij de EGR en DPF niet meer functioneren.
Volvoless, nu Golf VII
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12278
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Dat wordt dus volgend jaar anders...
WYD
3rd Gear member
Berichten: 344
Lid geworden op: 23.06.2007 - 20:58

OGA244 schreef: 19.02.2020 - 15:36 Dat wordt dus volgend jaar anders...
Als er tegen die tijd voor alle keurmeesters een goed werkende roetfiltertester is wel ja, maar dat betwijfel ik. Maar ik kan mij er niet echt druk om maken. Ik wil binnen een jaar in mijn eigen woonplaats gaan werken en overstappen op een benzine auto.
Volvoless, nu Golf VII
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12278
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Afkeur is ook rijverbod en dat maakt onverkoopbaar
WYD
3rd Gear member
Berichten: 344
Lid geworden op: 23.06.2007 - 20:58

Maandag a.s. komt er gewoon nieuwe APK op.
Volvoless, nu Golf VII
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12278
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Het zal de laatste keer zijn
Gebruikersavatar
Rik_J
2nd Gear member
Berichten: 102
Lid geworden op: 31.07.2011 - 13:39
Locatie: Breda

Je bedoelt dat je dan bij het RDW moet doorgeven dat je het roetfilter verwijderd hebt toch? Als je dat doet zijn er verder geen issues toch?

Ik sta op het punt een -uit Duitslands geïmporteerde- V50 2.0D uit 2008 te kopen. Hier is echter ook het roetfilter verwijderd en de EGR uitgeschreven. De fijnstoftoeslag wordt al betaald, doordat de 'uitstoot deeltjes (zwaar)' niet geregistreerd staat.
Ga ik met deze auto volgend jaar problemen krijgen met de APK?
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12278
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Als deeltjes dan meetbaar zijn zou dat idd zomaar kunnen.
Euro 3 mag vanaf het laatste kwartaal van dit jaar Amsterdam niet meer in
Gebruikersavatar
Rik_J
2nd Gear member
Berichten: 102
Lid geworden op: 31.07.2011 - 13:39
Locatie: Breda

Op de RDW staat het volgende geschreven:
RDW schreef:Onder bepaalde voorwaarden is het toegestaan om het door de fabrikant geplaatste roetfilter uit oudere dieselvoertuigen te verwijderen. U moet dit dan wel doorgeven aan de RDW.

U mag het roetfilter alleen (laten) verwijderen bij:

- een personenauto of bus met een datum eerste toelating van vóór 1 januari 2011;
Zolang de auto voor 2011 op kenteken is gezet en je geeft door dat het roetfilter verwijderd is, dan lijkt me er dus geen probleem toch?
Helaas kan ik niet vinden wat de gevolgen zijn van het doorgeven bij het RDW.
Gebruikersavatar
corsa_gsi
4th Gear member
Berichten: 691
Lid geworden op: 03.01.2020 - 10:47
Locatie: Regio Rotterdam
Contacteer:

Ik vermoed dat je dan meer wegenbelasting moet gaan betalen....
Persoonlijk zou ik het niet melden, aanpassen kan altijd nog.

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... nbelasting
----------
Cars:
Volvo V50 T5 Kinetic 2011 Zilver
Opel Astra F Sedan CDX 1.6 16v Nautilus Blauw uit 1997 op LPG
Opel Corsa B GSi C20LET Sunrise Orange uit 1996 met 575pk.
Opel Vectra B Caravan Sport Edition 3.0 V6 Automaat uit 2000 op LPG (Verkocht)
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”