Volvo v50 1.6d2 2012 wilt na motorrevisie niet starten

Geleverd vanaf 2003
volvo v50 2012
1st Gear member
Berichten: 23
Lid geworden op: 08.09.2019 - 11:40

Mogelijke ECU defect, aldus Volvo garage... Dit is waarom de sleutel niet terugveert. ECU communiceert niet meer hoe het zou moeten waardoor bepaalde opdrachten zoals stroom voorziening van verstuivers en brandstofdrukregelaar niet worden uitgevoerd.


Nu een nieuwe ECU vinden en de huidige clonen...


echt rotmotoren.
Gebruikersavatar
thepioneer
2nd Gear member
Berichten: 109
Lid geworden op: 04.03.2019 - 10:24
Locatie: Provincie Groningen

De auto blijft starten totdat hij loopt. Op een gegeven moment stopt hij wel met starten omdat hij registreert dat hij niet aan slaat. Je zal echt moeten ontluchten. Zelfde procedure als bij het vervangen van de dieselfilter. Ik gebruik er een remvloeistof set voor. Een waar je dmv vacuüm het remvloeistof door je leidingen trekt.

De foutcodes komen idd van het lucht in het systeem. Het doorstarten van de auto is daar ook gevolg van.
Volvo C30 D5 2006
Volvo V40 D2 2013
stefan089
2nd Gear member
Berichten: 63
Lid geworden op: 06.04.2019 - 22:44

Ik heb bij mijn vorige golf gewoon zo'n dubbele luchtpomp gepakt en daarmee de brandstof aangezogen. Slang die tussen het brandstoffilter en verstuivers zat losgehaald, en met de luchtpomp net zo lang pompen (=zuigen) totdat de diesel naar voren kwam.
volvo v50 2012
1st Gear member
Berichten: 23
Lid geworden op: 08.09.2019 - 11:40

Oke, ik krijg geen brandstof omhoog .. Heeft iemand enig idee via waar ik het evt nog kan proberen te ontluchten met een foto? Auto start nog steeds niet...
volvo v50 2012
1st Gear member
Berichten: 23
Lid geworden op: 08.09.2019 - 11:40

Want zoals je op de video kunt zien komt er geen brandstof omhoog tijdens het ontluchten
volvo v50 2012
1st Gear member
Berichten: 23
Lid geworden op: 08.09.2019 - 11:40

Niemand?
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Je hebt geen brandstof, dan zou ik vanaf de brandstofpomp terug gaan zoeken naar het punt waar het mis gaat.
volvo v50 2012
1st Gear member
Berichten: 23
Lid geworden op: 08.09.2019 - 11:40

Screenshot_20191202-173449_WhatsApp.jpg
Heeft iemand ervaring met deze codes?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8629
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Het lijkt alsof de starmotor te langzaam draait. De ECU moet wel een bepaald start toerental zien voordat er brandstof wordt ingespoten. Accu goed vol?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Is dit nog de oude startmotor of zit er bij het nieuwe blok ook een nieuwe starter?
volvo v50 2012
1st Gear member
Berichten: 23
Lid geworden op: 08.09.2019 - 11:40

Ik heb gewoon de oude startmotor gebruikt, kan het misschien liggen aan de brandstofpomp? Want ik krijg met de vacuum pomp op de retour geen brandstof omhoog. Ik krijg nu alleen nog maar de code: Fuel temperature fail, maargoed die onstaat omdat er geen brandstof omhoog komt.
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

12v op die pomp zetten en als er dan geen diesel voorbij komt weet je genoeg.
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13717
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

geen brandstof omhoog krijgen kan toch NIETS anders zijn dan Jelmer zijn suggestie? Checklist maken net als vliegen en afwerken?
Bob
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Rhinosj
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 11.06.2018 - 10:22

Als je de pomp gebruikt moet je de uitgang bij iedere retour-slag even dichthouden.
Elke pomp zonder vloeistof zal na iedere slag meteen weer door de " dunne " lucht de diesel terug laten zaken in het motorblok of brandstoffilter.
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40460
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Let even op de datum als je reageert.
Het betreft een vraag uir 2019 dus ik vermoed dat het inmiddels is opgelost.
Rhinosj schreef: 19.10.2023 - 17:03 Als je de pomp gebruikt moet je de uitgang bij iedere retour-slag even dichthouden.
Elke pomp zonder vloeistof zal na iedere slag meteen weer door de " dunne " lucht de diesel terug laten zaken in het motorblok of brandstoffilter.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”