Aero diffuser achterbumper V50?

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Gebruikersavatar
laurens8
1st Gear member
Berichten: 20
Lid geworden op: 05.06.2019 - 17:45

Beste forumleden,

Toen mijn auto laatst even op de brug stond bij een beurt, viel me op dat de achterbumper een heel eind naar beneden steekt en er eigenlijk niks tussen de achterwiel ophanging en de bumper zit.
Al pratende met de monteur gaf ook die aan dat achterbumpers eigenlijk net parachutes zijn (zeker lagere R-design). Vandaar dat alle moderne en mn electrische autos dit allemaal gestroomlijnd afgewerkt hebben met een soort diffuser.
Als luchtvaart ingenieur totasl logisch, aangezien de "release" (zo min mogelijk turbulentie) van lucht stroom, samen met frontaal oppervlak(wat niet te veranderen is) de belangrijkste ingredienten zijn voor goede stroomlijn.

Aangezien het verbruik van mijn D2 nou niet extreem goed is in mijn ogen (1:17/18 gemiddeld en dan moet je niet boven de 120 komen) dacht ik dat dit wellicht een leuk verschil kan maken mn bij snelweg km's.
Volgens mij moet het vrij simpel/goedkoop te maken zijn met stevig plastic op maat zagen, met bv wat met popnagels in de onderste bumper rand en evt bracket bij de achteras vastzetten.

Zijn er toevallig mensen die ervaring hebben hiermee?
Tips zijn uiteraard ook welkom;)

Grt Laurens
V50 D2 R-Design 2012 18' Atreus
Volvo tune(d)
Ron67
1st Gear member
Berichten: 38
Lid geworden op: 17.07.2017 - 21:16

Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”