van 1CD naar CD-wisselaar V50 MY04?

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Easterboy
2nd Gear member
Berichten: 135
Lid geworden op: 16.05.2011 - 23:05
Locatie: Steenwijk

Dag dames en heren,

Sinds vorige week zijn we na ongeveer 2,5 jaar eindelijk weer voorzien van een Volvo. Ditmaal een V50 T5 MY04 met GT.
Deze is voorzien van High Performance geluid met RTI.
Eén van de dingen waar we tegenaan lopen is het volgende:

Er zit een cd-speler is goed voor één cd, deze is overigens ook defect... Cd vast, hoop gedoe, eindelijk cd eruit, verstandig om niet nog eens te proberen.
Enfin, we willen hiervoor sowieso een oplossing met USB of nog mooier, bluetooth. Los van een Parrot schijnt dit erg lastig te zijn, zeker omdat we de enkele cd-speler hebben en niet de wisselaar. Ook Volvotech heeft hier (momenteel) geen oplossing voor.
Met de wisselaar zou het (zover ik zie) mogelijk moeten zijn om een GROM oplossing van Motrade te kiezen.

Nu concreet de vragen:
1) Kan de enkele cd-speler klakkeloos vervangen worden voor een (gebruikte) cd-wisselaar?
2) Klopt het dat de GROM dan toepasbaar is?
3) Zijn er dingen om rekening mee te houden omtrent software?
4) Of zijn er andere opties?*

*Ik heb het hele forum afgespeurd maar kon niks bruikbaars vinden, maar misschien zegt dat juist iets over mijn zoekkunsten.

Alvast bedankt voor alle hulp en feedback!

Groetjes,
Nigel
Laatst gewijzigd door Easterboy op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Nomad
5th Gear member
Berichten: 1150
Lid geworden op: 18.04.2013 - 16:39
Locatie: Noord-Oost Brabant

Volvotech heeft de MMMI hiervoor. Dan moet je wel al een Parrot 9xxx hebben, maar dan heb je een prima set!
- Volvo V60 T8 Inscription MY2019. Serviced by Volservice.nl, Soon to be optimized by Obbetuningl
- Polestar 2 MY2023 LRSM

Volhelp.nl

S60, V60 en XC60 fans op Facebook
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Gebruikersavatar
sebastiaan84
4th Gear member
Berichten: 822
Lid geworden op: 08.06.2015 - 12:01
Locatie: Emmen
Contacteer:

Nomad schreef: Volvotech heeft de MMMI hiervoor. Dan moet je wel al een Parrot 9xxx hebben, maar dan heb je een prima set!
Wijlen Bob heeft de mmmi uit het assortiment gehaald als ik het goed heb.
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=68225

Past:

Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
Gebruikersavatar
Nomad
5th Gear member
Berichten: 1150
Lid geworden op: 18.04.2013 - 16:39
Locatie: Noord-Oost Brabant

sebastiaan84 schreef:
Nomad schreef: Volvotech heeft de MMMI hiervoor. Dan moet je wel al een Parrot 9xxx hebben, maar dan heb je een prima set!
Wijlen Bob heeft de mmmi uit het assortiment gehaald als ik het goed heb.
Je hebt helemaal gelijk. Wist niet dat ie niet meer gemaakt werd.
- Volvo V60 T8 Inscription MY2019. Serviced by Volservice.nl, Soon to be optimized by Obbetuningl
- Polestar 2 MY2023 LRSM

Volhelp.nl

S60, V60 en XC60 fans op Facebook
Gebruikersavatar
Easterboy
2nd Gear member
Berichten: 135
Lid geworden op: 16.05.2011 - 23:05
Locatie: Steenwijk

Vragen naar de bekende weg, maar.. Wat bedoelen ze met "NIET compatibel met oudere modeljaren vanwege nieuwe ICM1 en software." ? Over welke bouwjaren/maanden hebben we het dan?

Als ik kijk richting bouwjaar 2004 kom ik wel dit tegen:
https://www.volvopartswebstore.com/prod ... 10455.html

Ik kan er helaas geen afbeelding van vinden, ik weet dus niet of dit een zelfde soort unit is, of bijvoorbeeld een unit voor ergens in je kofferbak.
Gebruikersavatar
MartijnAbel
4th Gear member
Berichten: 911
Lid geworden op: 23.02.2015 - 18:30
Locatie: Surhuisterveen

Sowieso is er weinig aan te passen aan de eerste lichting V50 uit halverwege 2004. Dat zul je ook tegenkomen met een GROM of andere methoden aangezien ze in de eerste lichting andere CD units gebruikt hebben.
De CD players zijn ook bar weinig te vinden en anderen zijn moeilijk aan de praat te krijgen helaas...
Volvo V60 2013 D5 Polestar - Volvo V50 T5 2004 DTC/RICA
Gebruikersavatar
Easterboy
2nd Gear member
Berichten: 135
Lid geworden op: 16.05.2011 - 23:05
Locatie: Steenwijk

Had ik helaas gelezen ja. GROM meldt ook de kanttekening dat de eerste serie (waar de onze waarschijnlijk in zit) twijfelachtig is met een enkele cd-speler.
Ik vraag me nog steeds wat er moeilijk is aan het plaatsen van een cd-wisselaar als vervanger van de 1cd. Werkt het zodra de MOST bij de dealer is verwijderd? Of komt er meer bij kijken?
We hebben na wat geprutst onze enkele cd-speler weer aan de praat gekregen, dus de druk is er wel een beetje af. Toch blijft het behelpen zonder fatsoenlijke opties.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”