Xenon achteraf inbouw

Geleverd vanaf 2003
nielslu
3rd Gear member
Berichten: 384
Lid geworden op: 12.12.2016 - 21:19

MartijnAbel schreef: Je kunt eventueel wel de software inladen voor de PWM en dan de knop gewoon op aan laten staan. Ik ben er zelf geen fan van, maar dan heb je in iedergeval de PWM uitgeschakeld.

Ik heb even het nummer van het softwarepakket opgezocht, daar kunnen anderen vast en zeker ook wat mee: 30679690
Is dit ook de software-code om in de 0 stand alle verlichting uit te hebben? Zo nee, kun jij de code daar dan ook van achterhalen (voor een V50 my 2010)? Dit dan ook om PWM uit te schakelen ivm inbouw van xenon danwel led.
Laatst gewijzigd door nielslu op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V60 R-Design (MY2014) 1.6 T3 Powershift, Polestar Engineered
Renault Mégane Estate Limited TCE 140 (MY2018)
Volvo V60 (MY2015) 1.6 D2 Momentum, High Performance met Sensus Connect
Volvo V50 (MY2011) 1.6D Kinetic, High Performance met RTI navigatie
Gebruikersavatar
neobee
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 03.11.2016 - 21:43

Mijn xenon verlichting heb ik gehaald bij www.hidxenonshop.nl. Voor de prijs en de geboden garantie termijn kon ik ze niet laten liggen.
nielslu
3rd Gear member
Berichten: 384
Lid geworden op: 12.12.2016 - 21:19

Weet iemand het verschil tussen software 30728576 ( application low-beam 1) en software 30679690 (application low-beam 2)?
Volvo V60 R-Design (MY2014) 1.6 T3 Powershift, Polestar Engineered
Renault Mégane Estate Limited TCE 140 (MY2018)
Volvo V60 (MY2015) 1.6 D2 Momentum, High Performance met Sensus Connect
Volvo V50 (MY2011) 1.6D Kinetic, High Performance met RTI navigatie
nielslu
3rd Gear member
Berichten: 384
Lid geworden op: 12.12.2016 - 21:19

Is er iemand die ervaring heeft met de Hilox Evolution xenon kit? (deze dus https://hilox.eu/h7-xenon-kit-hilox-evo). Er wordt gezegd dat deze set PWM geschikt is. Zou deze set dan geven problemen geven op de Volvo, als je enkel een nieuwe massa kabel zou trekken?

Ik was eerst van plan om voor de H7 led set van Hilox te gaan, maar heb gevraagd welke kleuren ze kunnen leveren; ze kunnen alleen 5700K leveren, dit is mij te blauw, ik zou graag 4300K willen hebben, dan kom ik toch weer bij xenon uit.
Volvo V60 R-Design (MY2014) 1.6 T3 Powershift, Polestar Engineered
Renault Mégane Estate Limited TCE 140 (MY2018)
Volvo V60 (MY2015) 1.6 D2 Momentum, High Performance met Sensus Connect
Volvo V50 (MY2011) 1.6D Kinetic, High Performance met RTI navigatie
nielslu
3rd Gear member
Berichten: 384
Lid geworden op: 12.12.2016 - 21:19

Shit, gistermiddag heb ik software 30679690 door de dealer laten installeren, net heb ik even gemeten met de multimeter (met draaiende motor). Ik heb nog een fluctuerende voltage. Vervolgens ben ik weer gaan googelen, en toen vond ik dit:
http://forums.swedespeed.com/showthread ... ost4698409
http://forums.swedespeed.com/showthread ... WM-details
http://forums.swedespeed.com/showthread ... ost4698777

Het blijkt dus dat enkel de DRL functie uitschakelen, de PWM niet wordt uitgeschakeld. Als enige oplossing lijkt de KBOWE.
Laatst gewijzigd door nielslu op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Volvo V60 R-Design (MY2014) 1.6 T3 Powershift, Polestar Engineered
Renault Mégane Estate Limited TCE 140 (MY2018)
Volvo V60 (MY2015) 1.6 D2 Momentum, High Performance met Sensus Connect
Volvo V50 (MY2011) 1.6D Kinetic, High Performance met RTI navigatie
nielslu
3rd Gear member
Berichten: 384
Lid geworden op: 12.12.2016 - 21:19

Bij Swedespeed kom ik dit net tegen https://www.theretrofitsource.com/compo ... -beam.html

Dit zou toch ook zelf te maken moeten zijn, iemand enig idee wat voor componenten (zoals relais met ingebouwde diode) er benodigd zijn?
Laatst gewijzigd door nielslu op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V60 R-Design (MY2014) 1.6 T3 Powershift, Polestar Engineered
Renault Mégane Estate Limited TCE 140 (MY2018)
Volvo V60 (MY2015) 1.6 D2 Momentum, High Performance met Sensus Connect
Volvo V50 (MY2011) 1.6D Kinetic, High Performance met RTI navigatie
Gebruikersavatar
MartijnAbel
4th Gear member
Berichten: 911
Lid geworden op: 23.02.2015 - 18:30
Locatie: Surhuisterveen

nielslu schreef: Shit, gistermiddag heb ik software 30679690 door de dealer laten installeren, net heb ik even gemeten met de multimeter (met draaiende motor). Ik heb nog een fluctuerende voltage. Vervolgens ben ik weer gaan googelen, en toen vond ik dit:
http://forums.swedespeed.com/showthread ... ost4698409
http://forums.swedespeed.com/showthread ... WM-details
http://forums.swedespeed.com/showthread ... ost4698777

Het blijkt dus dat enkel de DRL functie uitschakelen, de PWM niet wordt uitgeschakeld. Als enige oplossing lijkt de KBOWE.
Is toch wel raar, in de tweede link die in je bericht staat, geven ze eerst aan dat de DRL disable, PWM niet uitschakeld, maar even laten dragen ze aan als oplossing om de DRL uit te laten schakelen...
Ik weet niet beter dan via meerdere topics, dat die software update de DRL gewoon uit heeft geschakeld.
Een aparte massadraad trekken moet je sowieso doen, dan krijgt je WMM tenminste niet die piekspanningen te verwerken.
Ik heb inmiddels een maand of 6 een set gemonteerd en ik heb nergens last van. Geen BOW, geen kapotte WMM, geen kapotte CEM en geen flikkerende xenonlampen...
Volvo V60 2013 D5 Polestar - Volvo V50 T5 2004 DTC/RICA
nielslu
3rd Gear member
Berichten: 384
Lid geworden op: 12.12.2016 - 21:19

Kinkt hoopvol. Ik heb nog even een kennis gevraagd om zich hier ook nog even over te buigen (hij heeft veel electro-technische kennis). Ik ben benieuwd of hij nog een oplossing kan bedenken. Als ik iets weet zal ik het hier uiteraard delen.
Volvo V60 R-Design (MY2014) 1.6 T3 Powershift, Polestar Engineered
Renault Mégane Estate Limited TCE 140 (MY2018)
Volvo V60 (MY2015) 1.6 D2 Momentum, High Performance met Sensus Connect
Volvo V50 (MY2011) 1.6D Kinetic, High Performance met RTI navigatie
Gebruikersavatar
MartijnAbel
4th Gear member
Berichten: 911
Lid geworden op: 23.02.2015 - 18:30
Locatie: Surhuisterveen

nielslu schreef: Kinkt hoopvol. Ik heb nog even een kennis gevraagd om zich hier ook nog even over te buigen (hij heeft veel electro-technische kennis). Ik ben benieuwd of hij nog een oplossing kan bedenken. Als ik iets weet zal ik het hier uiteraard delen.
Er is wel ergens een beschrijving op het swedespeed forum over hoe een KBOW te maken. Kan die kennis niet een paar in elkaar draaien?
Ik zag je post op swedespeed trouwens, hopen dat daar antwoord op komt.
Ik ben benieuwd!
Ik ben trouwens aan de andere kant ook niet heel rouwig als na 2 of 3 jaar een ballast kapot gaat. Een setje nieuwe ballasten van goede kwaliteit kosten nou ook weer niet een vermogen(90 euro voot een set goede)
Laatst gewijzigd door MartijnAbel op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V60 2013 D5 Polestar - Volvo V50 T5 2004 DTC/RICA
nielslu
3rd Gear member
Berichten: 384
Lid geworden op: 12.12.2016 - 21:19

Als die KBOW een oplossing is kan ik die zelf ook wel maken, een beetje schema lezen en solderen lukt mij nog wel. Maar die kabel die op swedespeed wordt genoemd lijkt mij wel een mooie plug-and-play optie.
Volvo V60 R-Design (MY2014) 1.6 T3 Powershift, Polestar Engineered
Renault Mégane Estate Limited TCE 140 (MY2018)
Volvo V60 (MY2015) 1.6 D2 Momentum, High Performance met Sensus Connect
Volvo V50 (MY2011) 1.6D Kinetic, High Performance met RTI navigatie
Gebruikersavatar
MartijnAbel
4th Gear member
Berichten: 911
Lid geworden op: 23.02.2015 - 18:30
Locatie: Surhuisterveen

nielslu schreef: Als die KBOW een oplossing is kan ik die zelf ook wel maken, een beetje schema lezen en solderen lukt mij nog wel. Maar die kabel die op swedespeed wordt genoemd lijkt mij wel een mooie plug-and-play optie.
Die KBOW zou idd gewoon een oplossing moeten zijn omdat de capacitor de stroom opslaat en de lampen hoe dan ook moet voorzien van stroom. Die vangt dus blijkbaar de PWM op o.i.d.
Volvo V60 2013 D5 Polestar - Volvo V50 T5 2004 DTC/RICA
Gebruikersavatar
gose91
3rd Gear member
Berichten: 449
Lid geworden op: 18.01.2016 - 14:18

Klopt. De condensator plus diode vegen de pulserende voeding vanuit de aansturing recht naar een redelijk nette constante voeding voor de ballasten.
Astra F 1995 X1.6SZ | S40 2005 2.4i Momentum
V50 2008 2.4i Edition II Season Line
Gebruikersavatar
MartijnAbel
4th Gear member
Berichten: 911
Lid geworden op: 23.02.2015 - 18:30
Locatie: Surhuisterveen

gose91 schreef: Klopt. De condensator plus diode vegen de pulserende voeding vanuit de aansturing recht naar een redelijk nette constante voeding voor de ballasten.
Ik zeg groupbuy met het hele forum en dan inkopen bij gose91 :P
Volvo V60 2013 D5 Polestar - Volvo V50 T5 2004 DTC/RICA
Gebruikersavatar
gose91
3rd Gear member
Berichten: 449
Lid geworden op: 18.01.2016 - 14:18

De kwantumkorting bij Conrad is de kwantumkorting voor jullie hahaha
Kost niet gratis, euro of 70-80 is voor beide koplampen een kastje, even afhankelijk of je ernstig gehecht ben aan de garantie op je set.
Astra F 1995 X1.6SZ | S40 2005 2.4i Momentum
V50 2008 2.4i Edition II Season Line
nielslu
3rd Gear member
Berichten: 384
Lid geworden op: 12.12.2016 - 21:19

Ik heb even geprobeerd om middels een relais de verlichting te laten schakelen, waarbij plus en min rechtstreeks vanaf de accu komt. Dit werkt prima (er staat dan 14 volt op de lampen), helaas krijg ik dan wel een melding dat de lampen defect zijn. Dus dat is niet echt een optie.
Volvo V60 R-Design (MY2014) 1.6 T3 Powershift, Polestar Engineered
Renault Mégane Estate Limited TCE 140 (MY2018)
Volvo V60 (MY2015) 1.6 D2 Momentum, High Performance met Sensus Connect
Volvo V50 (MY2011) 1.6D Kinetic, High Performance met RTI navigatie
Gebruikersavatar
gose91
3rd Gear member
Berichten: 449
Lid geworden op: 18.01.2016 - 14:18

Dat komt omdat de ECM meet hoeveel er verbruikt wordt op het draadje wat voor de verlichting bedoeld is. Nu daar alleen nog maar een relaisspoel aan zit (verbruikt een paar watt) denkt de computer dat een lamp stuk is. Over de losse draad die jij vanaf de accu hebt aangelegd meet die computer niet. Normaal verstookt een halogeen 55 en xenon rond de 35W.
Astra F 1995 X1.6SZ | S40 2005 2.4i Momentum
V50 2008 2.4i Edition II Season Line
nielslu
3rd Gear member
Berichten: 384
Lid geworden op: 12.12.2016 - 21:19

In een ander topic over xenon kwam ik de volgende post tegen:
Luuk87 schreef: Oplossing met relais is inderdaad niet een echt veel zinnigere manier, zo heb ik xenon op mijn motor lopen maar die heeft geen PWM. Een 30A autorelais zal niet zo veel last hebben van 80Hz modulatie gok ik, maar dat is makkelijk zat te testen. Sluit het aan :p

Een relais hoor je, en 80Hz ook. Dus als hij aan de PWM gekoppeld zoemt is het niet goed, hoor je 1 klik is er niks aan de hand. Relais + weerstand aansluiten over 85-86 (spoel) en meten of je over 30-87 13 of 14,5 Volt krijgt met draaiende motor. 14,5V is geen modulatie dus dat zal goed zijn. Bij 13V verbreekt het relais blijkbaar snel genoeg dat PWM dwars door het relais heen blijft werken, en dan helpt het dus niks. Kun je wel een KBOWE tussen de CEM en het relais zetten maar dan ben je een beetje dubbel bezig. Het is sowieso niet overdreven veel handiger, afgezien van dat meer mensen bekend zijn met relais dan met diodes en condensators.
Op zich lijkt de manier middels een relais wel te werken (ik heb het zoals bovenstaand aangesloten), de relais verbreekt namelijk niet door PWM het stroom, dus lampen blijven constant 14 volt krijgen, wat volgens mij alleen maar kan betekenen dat PWM niet dwars door de relais heen gaat. Er zal dan dus enkel een weerstad achter moeten.

Vanaf welke wattage zal de computer een melding geven dat de lamp stuk is? Eventueel zou er een weerstand aan de originele aansluiting worden gezet om de melding te voorkomen maar ik vraag me af of er dan echt een weerstand van 55 watt aan moet of dat bijv. 20 watt voldoende is.
Laatst gewijzigd door nielslu op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V60 R-Design (MY2014) 1.6 T3 Powershift, Polestar Engineered
Renault Mégane Estate Limited TCE 140 (MY2018)
Volvo V60 (MY2015) 1.6 D2 Momentum, High Performance met Sensus Connect
Volvo V50 (MY2011) 1.6D Kinetic, High Performance met RTI navigatie
nielslu
3rd Gear member
Berichten: 384
Lid geworden op: 12.12.2016 - 21:19

Hoeveel volt krijgen de xenonlampen tijdens gebruik van de KBOW?
Volvo V60 R-Design (MY2014) 1.6 T3 Powershift, Polestar Engineered
Renault Mégane Estate Limited TCE 140 (MY2018)
Volvo V60 (MY2015) 1.6 D2 Momentum, High Performance met Sensus Connect
Volvo V50 (MY2011) 1.6D Kinetic, High Performance met RTI navigatie
Gebruikersavatar
MartijnAbel
4th Gear member
Berichten: 911
Lid geworden op: 23.02.2015 - 18:30
Locatie: Surhuisterveen

gose91 schreef: De kwantumkorting bij Conrad is de kwantumkorting voor jullie hahaha
Kost niet gratis, euro of 70-80 is voor beide koplampen een kastje, even afhankelijk of je ernstig gehecht ben aan de garantie op je set.
En kan het ook als ik wel gehecht ben aan de garantie? :p
Is er niet een mogelijkheid om er van die xenonset stekker aan te zetten zodat e.e.a. geplaatst kan worden tussen de bestaand xenon?
Volvo V60 2013 D5 Polestar - Volvo V50 T5 2004 DTC/RICA
nielslu
3rd Gear member
Berichten: 384
Lid geworden op: 12.12.2016 - 21:19

Uiteindelijk heb ik de Osram Control 50 watt weerstandset besteld, deze: https://www.osram.com/osram_com/product ... /index.jsp

Afbeelding

Ik ben benieuwd of ik hiermee de melding op het dashboard weg krijg, ik moet alleen nog 2 andere relais hebben, met diode ingebouwd om de klappen van inschakeling van xenon tegen te houden richting computer.
Volvo V60 R-Design (MY2014) 1.6 T3 Powershift, Polestar Engineered
Renault Mégane Estate Limited TCE 140 (MY2018)
Volvo V60 (MY2015) 1.6 D2 Momentum, High Performance met Sensus Connect
Volvo V50 (MY2011) 1.6D Kinetic, High Performance met RTI navigatie
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”