Volvo V50 2005 : Bluetooth op basic radio

Geleverd vanaf 2003
Dorrebr
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 26.10.2016 - 16:28

Goedemorgen!

Ik ben nieuw op dit forum en heb uiteraard een prangende vraag ;-)

Heb een paar maanden geleden een V50 uit 2005 aangeschaft.
Ben er (uiteraard) erg tevreden over! (over mijn vorige V70 ook trouwens)
Enige nadeel vind ik het floating dashboard. Wel mooi enzo, maar een andere radio inbouwen gaat verdomde lastig

Ik wil heel graag handsfree kunnen bellen en ook mijn muziek van mijn telefoon streamen.
Dus....ik wil bluetooth op de audio set.
Niet geheel onbelangrijk...Er zit een basic systeem in.

Gisteren bij een auto-electronica zaak geweest en een audio aux-in adapter erin geplugd.
Deze : https://www.mbcaraudio.nl/aux-usb-inter ... results=18

Ben nog niet helemaal thuis in de audio-wereld, maar heb hem aangesloten op de CD-unit.
De normale radio plus cd en informatie display werken perfect en heb hiermee een AUX ingang gecreëerd. Hier dacht ik een parrot-bluetooth device op aan de kunnen sluiten...etc etc etc..
Ben bang dat het voor niets is geweest...want buiten de radio en cd-speler kan ik geen andere aux selecteren kwam ik achter.

Weet iemand of de uitgang van de cd speler omgezet kan worden bijvoorbeeld? (cd´s speel ik toch nooit af)
Of weet iemand een andere (betaalbare) oplossing om muziek te streamen (android telefoon) en middels bluetooth te kunnen bellen ???


Hoop dat ik een beetje duidelijk ben geweest met mijn uitleg en vraag en hoop zeer dat iemand op dit forum me een stapje verder kan brengen!!

thanks
Ron
Gebruikersavatar
Longone
5th Gear member
Berichten: 1068
Lid geworden op: 10.08.2006 - 12:02

Ik zou even contact opnemen met http://www.volvotech.eu/

Zij kunnen je prima adviseren want zelf gaan "gokken" lijkt me niet the-way-to-go.
Laatst gewijzigd door Longone op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Dorrebr
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 26.10.2016 - 16:28

Ga ik doen
Thanks
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Mail gehad, zie toevallig hier je verhaal, dus hier maar even antwoord.

Die kabel die je hebt gekocht : FABEL.
Enige wat die kabel kan is een bestaande aux ingang van in de middenarmsteun 'verhuizen' naar direct achter de radio.
Niks meer en niks minder. Als de 'sodemieter' je geld terughalen. Men weet dat prima in zo'n audio zaak en komt dan met "er moet software geladen worden" terwijl dat helemaal niet kan.

Omdat je V50 base-audio heeft (en dus geen externe versterker, tenzij het een ex-belg is!) adviseer ik je gewoon een Parrot uit de MKi 9XXX reeks te installeren.
Kabel (direct aan je volvo en direct aan de parrot hebben wij natuurlijk) en maakt dat je geen onzinnige iso verbindingen er tussen hoeft te leggen.

Je kunt dan bellen, bt audio afspelen, aux afspelen etc.

Let op; tijdens het gebruik van de parrot werken parkeersensoren en volvo-navi audio instructies niet.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Dorrebr
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 26.10.2016 - 16:28

Thanks voor je reactie !!
Hier kan ik wat mee. Super
Die kabel die ik geplaatst heb koste gelukkig niet zoveel, dus dat valt mee

Welke kabel heb ik nodig om de Parrot aan te sluiten?
En is het alleen de kabel aansluiten e.d.... of moet er ook nog aftakkingen e.d. gemaakt worden?
Laatst gewijzigd door Dorrebr op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Dorrebr
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 26.10.2016 - 16:28

Kabel is besteld!
Thanks
Dorrebr
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 26.10.2016 - 16:28

Heb net de kabel er alvast tussen gezet als voorbereiding op het aanschaffen van de parrot. Dacht....dan zit hij er alvast in.
Stekkers zitten ogenschijnlijk goed. Maar nadat ik alles weer vastgeschroefd had en de radio wilde testen kwam er geen geluid uit de boxen. De kabel er tussenuit halen ging erg lastig dus heb ik die even laten zitten.
Het is niet zo dat de speakers weer pas werken als de parrot aangesloten is neem ik aan he?

Wellicht gemakkelijk als ik langsrij van de week?
Gebruikersavatar
hvt
5th Gear member
Berichten: 1358
Lid geworden op: 06.01.2008 - 14:44
Locatie: Westerkwartier (gr)

Ik denk onderstaande.

In de parrot zit een wisselcontact die omschakelt als de parrot iets moet afspelen.
Dus normaal is de radio doorgelust naar de speakers en bij gebruik parrot de parrot.
Die doorlussing tussen de radio en speakers zit dus in de parrot, dus zonder parrot geen geluid.
Houdt dus ook in dat wanneer je muziek afspeelt vanaf de telefoon via de parrot, dat dit buiten de Volvo audio omgaat.
Heb je geen aux-in in de middensteun? Dan kabeltje vanaf koptelefoonaansluiting telefoon hieraan misschien beste geluid.
De parrot schakelt dan wel over naar telefoon indien nodig.
V40 1997(MY1998), 1.8, 320000km, summergreen, LPG, ecc, cc, half leer, verlaagd, heldere donkere koplampen.
V70 2004, 2.4 (140pk), Black Sapphire, Thor 17", Eibach pro-kit -30, Xenon, vol leer, ecc, cc, schuif-kanteldak, spoiler, mistlampen, HP-speakers, CFE.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50941
Dorrebr
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 26.10.2016 - 16:28

Dankje voor je reactie
Zou inderdaad verklaren wat ik al vermoede.
Zonder parrot geen geluid....

Ik ga opzoek naar een parrot.
Dorrebr
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 26.10.2016 - 16:28

vandaag de Parrot MKI9100 erop geklikt en geinstalleerd
werkt perfect!!! super blij mee!!
Thanks voor je advies Volvotech! (en HVT voor zijn reactie)

1 dingetje
er staat een vaste spanning op de Parrot.
Met andere woorden. Hij blijft aanstaan ondanks dat de sleutel uit het contact is.
Qua stroomverbruik zal het wel meevallen denk ik, maar als ik gebruik wil maken van de geschakelde spanning....welke draden moet ik omzetten ?
Gebruikersavatar
snorremans
5th Gear member
Berichten: 2276
Lid geworden op: 07.03.2005 - 20:34
Locatie: Zeist

Er zitten twee zekering houders aan de Parrot, deze twee even omwisselen.
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop

Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
Gebruikersavatar
hvt
5th Gear member
Berichten: 1358
Lid geworden op: 06.01.2008 - 14:44
Locatie: Westerkwartier (gr)

snorremans schreef: Er zitten twee zekering houders aan de Parrot, deze twee even omwisselen.
Bovenstaande was ook mijn eerste gedachte.

Het is wel makkelijk als hij uitgaat. Anders kun je niet bellen als je in de buurt van de auto bent.
Dan neemt de parrot hem over.
Heb ik ook wel eens als ik de auto vantevoren aanzet om warm te draaien in de winter of af te koelen in de zomer. :D
Sta je buiten de auto, belt er iemand, neem je op met de telefoon en dan maar roepen "ik hoor niets". Tot je iemand in je auto hetzelfde hoort roepen.
Zit diegene al eerder in mijn auto dan ik. :P
V40 1997(MY1998), 1.8, 320000km, summergreen, LPG, ecc, cc, half leer, verlaagd, heldere donkere koplampen.
V70 2004, 2.4 (140pk), Black Sapphire, Thor 17", Eibach pro-kit -30, Xenon, vol leer, ecc, cc, schuif-kanteldak, spoiler, mistlampen, HP-speakers, CFE.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50941
Gebruikersavatar
gose91
3rd Gear member
Berichten: 449
Lid geworden op: 18.01.2016 - 14:18

Ik snap ook niet helemaal aan die dingen waarom ze nog twee minuten aan blijven nadat je de sleutel uit je contact hebt gehaald.
Bovenstaande heb ik ook nog wel eens gehad, al onderweg naar de voordeur gebeld worden en dan je auto horen praten!
Astra F 1995 X1.6SZ | S40 2005 2.4i Momentum
V50 2008 2.4i Edition II Season Line
MarkV50
2nd Gear member
Berichten: 112
Lid geworden op: 20.03.2016 - 17:23

die parrot 9000 reeks lopen als warme broodjes bij ons op de zaak
sindskort hebben we ook producten van het merk Dension, dit hebben we getest in (mijn) v50 met de usb module daarop de dension module en voila zelfs DAB+ is mogelijk
Dorrebr
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 26.10.2016 - 16:28

Al met al erg blij zo hoor.
Met het advies en de mki9100.
Hands free bellen...streamend muziek luisteren. Perfect.
Kabel is niet te duur en de parrot is zijn geld waard.

Ik blijf van de bekabeling af en haal alleen de display weg. Zowiezo handig ivm diefstal enzo.

Topic closed
Murvie
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 03.11.2016 - 19:37

Zit zelf ook te kijken voor een extra muziek optie van mijn V50 2005, maar las soms dat de kwaliteit van de gestreamde muziek nogal blikkerig klinkt..
Hoe ervaar jij dit? Kan de kwaliteit van het originele systeem via cd wel waarderen namelijk, zou jammer zijn als de kwaliteit via de parrot achteruit gaat..
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Bij base audio -> parrot mki afdoende.
Bii HP en prem audio -> mmmi ertussen zodat de pareor
Audio
Over de versterker gaat
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Murvie
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 03.11.2016 - 19:37

Heb hier veel de zoekfunctie gebruikt en gegoogled, maar kan niet vinden welk radio systeem ik heb..
Ik vermoed de base, want ik heb Géén: cd-wisselaar, volume bediening op het stuur, standaard subwoofer etc..
Maar zou wel fijn zijn om zeker te weten..
Mocht ik de base hebben, en geluid via de parrot Mki9200 is hetzelfde als wat ik nu via cd heb, dan gaat er sws 1 komen icm volvotech kabel.
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Radio even uit en weer aanzetten.
Zie je afbeelding van je auto zonder text erbij dan heb je base audio.
In andere gevallen staat erbij wat je hebt.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”