Vorig jaar voor 310 euro laten doen bij Airco service Rozendaal in Gorinchem.V50-Mart schreef:Hoe durft volvo er dan toch 850 euro voor te vragen als een specialist het voor 350 euro doet...inclusief afvullen. Ik zou graag horen of iemand dt heeft laten doen voor die prijs in zuid holland.
Airco reparatie V50 1.6D
- Sander_S60
- 2nd Gear member
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 03.11.2007 - 21:41
Volvo V50 1.6d Edition II 2006 (MY2007) Electric Silver metallic
High Performance Audio - Klasse 3 alarm - Alu inleg - Leder sportstuur -
Parking-support - Regensensor - 17'' Sagitta velgen - Afneembare trekhaak - Xenon
High Performance Audio - Klasse 3 alarm - Alu inleg - Leder sportstuur -
Parking-support - Regensensor - 17'' Sagitta velgen - Afneembare trekhaak - Xenon
- Nomad
- 5th Gear member
- Berichten: 1150
- Lid geworden op: 18.04.2013 - 16:39
- Locatie: Noord-Oost Brabant
Mijn condensor is ook lek. Ik heb de prijs bij de Volvo dealer opgevraagd. 285 euro voor de condensor en totaalbedrag kwam op 570 euro uit, zonder vullen. Dus die 800 euro klopt wel incl. vullen.
- Volvo V60 T8 Inscription MY2019. Serviced by Volservice.nl, Soon to be optimized by Obbetuningl
- Polestar 2 MY2023 LRSM
Volhelp.nl
S60, V60 en XC60 fans op Facebook
- Polestar 2 MY2023 LRSM
Volhelp.nl
S60, V60 en XC60 fans op Facebook
- Nomad
- 5th Gear member
- Berichten: 1150
- Lid geworden op: 18.04.2013 - 16:39
- Locatie: Noord-Oost Brabant
Vandaag de voorbumper er maar eens afgehaald. Er zitten in de condensor 2 flinke gaten (1,5ncm2) door steenslag. Oorzaak gevonden dus. Ik heb het onderste rooster er gelijk uit gelaten om deze te voorzien van gaas om dit in de toekomst te voorkomen. Komende week maar eens aan de knutsel om dat netjes te maken. De voorbumper eraf halen was even werk, maar prima te doen!
- Volvo V60 T8 Inscription MY2019. Serviced by Volservice.nl, Soon to be optimized by Obbetuningl
- Polestar 2 MY2023 LRSM
Volhelp.nl
S60, V60 en XC60 fans op Facebook
- Polestar 2 MY2023 LRSM
Volhelp.nl
S60, V60 en XC60 fans op Facebook
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Er zijn via het forum diverse gaasplaatsdagen geweest. De C30/S40/V50 heeft een enorm gapend gat in de bumper, zonder enige vorm van bescherming voor de condensor. Het (zelf) plaatsen van een stuk gaas is dus noodzakelijk voor het behoud van je condensor. Voor de kosten hoef je het niet te laten: slechts € 15,00 voor fraai zwart racegaas en een tientje voor de noodzakelijke kit. Al zóu je die bij bovengenoemde modellen zelfs nog wel los om de opening kunnen klemmen.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Nomad
- 5th Gear member
- Berichten: 1150
- Lid geworden op: 18.04.2013 - 16:39
- Locatie: Noord-Oost Brabant
Ja dat had ik al begrepen. Ik zal het resultaat hier posten als het klaar is. Ik zag in een ander draadje al de benodigde kit.
- Volvo V60 T8 Inscription MY2019. Serviced by Volservice.nl, Soon to be optimized by Obbetuningl
- Polestar 2 MY2023 LRSM
Volhelp.nl
S60, V60 en XC60 fans op Facebook
- Polestar 2 MY2023 LRSM
Volhelp.nl
S60, V60 en XC60 fans op Facebook
- Longone
- 5th Gear member
- Berichten: 1068
- Lid geworden op: 10.08.2006 - 12:02
Mijn condensor (in S40 D5 2008) is ook onder garantie vervangen zo rond de 80.000.
Maar wat is nu een leuk adres in West-Brabant om de boel te repareren voor 350 Euro als hij weer een keer stuk gaat?
Bij de dealer ga je vast voor 750 Euro de bietenbrug op, qua dat ik al een keer meegemaakt heb met een Focus.
Maar wat is nu een leuk adres in West-Brabant om de boel te repareren voor 350 Euro als hij weer een keer stuk gaat?
Bij de dealer ga je vast voor 750 Euro de bietenbrug op, qua dat ik al een keer meegemaakt heb met een Focus.
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Je moet er gewoon voor zorgen dat ie niet weer kapot gaat, heb je ook geen goedkoop adresje nodig!
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Nomad
- 5th Gear member
- Berichten: 1150
- Lid geworden op: 18.04.2013 - 16:39
- Locatie: Noord-Oost Brabant
Ik ga voortaan naar Dennis in uden , maar gaas voor het onderste rooster is wel een vereiste.
- Volvo V60 T8 Inscription MY2019. Serviced by Volservice.nl, Soon to be optimized by Obbetuningl
- Polestar 2 MY2023 LRSM
Volhelp.nl
S60, V60 en XC60 fans op Facebook
- Polestar 2 MY2023 LRSM
Volhelp.nl
S60, V60 en XC60 fans op Facebook
- Schorpioen
- 5th Gear member
- Berichten: 1283
- Lid geworden op: 04.07.2011 - 20:10
- Locatie: Westland
Beetje een raar verhaal.Nomad schreef:Mijn condensor is ook lek. Ik heb de prijs bij de Volvo dealer opgevraagd. 285 euro voor de condensor en totaalbedrag kwam op 570 euro uit, zonder vullen. Dus die 800 euro klopt wel incl. vullen.
Als je een condensor vervangt vul je de airco toch gelijk af?
€ 230.00 voor het afvullen van de airco?
Airco station aansluiten, en ander werk gaan doen.
Vacumeren, lektest, vullen gaat allemaal automatisch en hoef je niet bij te blijven staan. Airco station geeft vanzelf aan wanneer het klaar is.
Gebruik station € 40 - 80,00 en het gebruikte koudemiddel.
";Hakuna matata: Geen zorgen, zorg dat je geniet";.
Het leven is al kort genoeg.
Volkswagen T-Cross (MY2019) (08-2020 - Heden)
V40 (MY2017) T2 Nordic+ Full led Electric Silver Inscription metallic. (09-2018 - 08-2020)
V50 (MY2012) DRIVe Start/stop Limited Edition Electric Silver Inscription metallic. (10-2011 - 09-2018)
Het leven is al kort genoeg.
Volkswagen T-Cross (MY2019) (08-2020 - Heden)
V40 (MY2017) T2 Nordic+ Full led Electric Silver Inscription metallic. (09-2018 - 08-2020)
V50 (MY2012) DRIVe Start/stop Limited Edition Electric Silver Inscription metallic. (10-2011 - 09-2018)
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Bij Volvo betaal je € 99,00 voor het afvullen. Ik heb het bij het plaatselijke schadebedrijf laten doen. Was met € 89,00 niet echt voordeliger maar ik hoefde er nu niet voor naar Assen te rijden.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 1st Gear member
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 31.03.2011 - 20:56
Topic starter, ik gebruik jou topic even om een korte vraag te stellen wat misschien ook in belang voor jou zelf is mocht je de condensor zelf willen vervangen als ik een nieuw topic hiervoor moet openen dan hoor ik het graag.
Ik zit er namelijk sterk aan te denken om de condensor zelf te vervangen. Mijn systeem is momenteel leeg en er is een duidelijk lek spoor te zien onder de condensor. Ik heb bij de plaatselijke auto onderdelen shop geïnformeerd en wat blijkt voor 150 euro heb ik een nieuwe condensor.
Ik heb even in VIDA gekeken en volgens mij is het niet zo spannend om zelf de condensor te vervangen. Het enigste wat mij nog tegen houdt is dat er in VIDA wordt gezegd dat het nodig is dat de aanjager en de radiator ook op sommige punten los gehaald dient te worden. De beschrijving is hierin wat onduidelijk aangezien er onderscheid wordt gemaakt tussen verschillende uitvoeringen. Ik was benieuwd of iemand mij hierin wat duidelijkheid zou kunnen geven...
De stappen die nu bij mij bekend zijn is het volgende:
- Voor bumper eraf
- Linker koplamp verwijderen.
- Condensor afkoppelen (links voor)
- Dan heeft VIDA het bovenstaande stap (AC-unit verwijderen) wat inhoudt aanjager en radiator. Ik ben benieuwd of dit echt nodig is..
- Condensor uit de borging klikken
Wie o wie zou mij hierin van wat meer duidelijkheid kunnen voorzien?
Als ik doe besluiten om het zelf te doen, zal ik even wat foto's maken zodat ik de overige forumleden wat kan helpen
Ik zit er namelijk sterk aan te denken om de condensor zelf te vervangen. Mijn systeem is momenteel leeg en er is een duidelijk lek spoor te zien onder de condensor. Ik heb bij de plaatselijke auto onderdelen shop geïnformeerd en wat blijkt voor 150 euro heb ik een nieuwe condensor.
Ik heb even in VIDA gekeken en volgens mij is het niet zo spannend om zelf de condensor te vervangen. Het enigste wat mij nog tegen houdt is dat er in VIDA wordt gezegd dat het nodig is dat de aanjager en de radiator ook op sommige punten los gehaald dient te worden. De beschrijving is hierin wat onduidelijk aangezien er onderscheid wordt gemaakt tussen verschillende uitvoeringen. Ik was benieuwd of iemand mij hierin wat duidelijkheid zou kunnen geven...
De stappen die nu bij mij bekend zijn is het volgende:
- Voor bumper eraf
- Linker koplamp verwijderen.
- Condensor afkoppelen (links voor)
- Dan heeft VIDA het bovenstaande stap (AC-unit verwijderen) wat inhoudt aanjager en radiator. Ik ben benieuwd of dit echt nodig is..
- Condensor uit de borging klikken
Wie o wie zou mij hierin van wat meer duidelijkheid kunnen voorzien?
Als ik doe besluiten om het zelf te doen, zal ik even wat foto's maken zodat ik de overige forumleden wat kan helpen
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Pas op met het rest koelmiddel en fluor,dat is zeer schadelijk voor de gezondheid...Tempelier schreef:Topic starter, ik gebruik jou topic even om een korte vraag te stellen wat misschien ook in belang voor jou zelf is mocht je de condensor zelf willen vervangen als ik een nieuw topic hiervoor moet openen dan hoor ik het graag.
Ik zit er namelijk sterk aan te denken om de condensor zelf te vervangen. Mijn systeem is momenteel leeg en er is een duidelijk lek spoor te zien onder de condensor. Ik heb bij de plaatselijke auto onderdelen shop geïnformeerd en wat blijkt voor 150 euro heb ik een nieuwe condensor.
Ik heb even in VIDA gekeken en volgens mij is het niet zo spannend om zelf de condensor te vervangen. Het enigste wat mij nog tegen houdt is dat er in VIDA wordt gezegd dat het nodig is dat de aanjager en de radiator ook op sommige punten los gehaald dient te worden. De beschrijving is hierin wat onduidelijk aangezien er onderscheid wordt gemaakt tussen verschillende uitvoeringen. Ik was benieuwd of iemand mij hierin wat duidelijkheid zou kunnen geven...
De stappen die nu bij mij bekend zijn is het volgende:
- Voor bumper eraf
- Linker koplamp verwijderen.
- Condensor afkoppelen (links voor)
- Dan heeft VIDA het bovenstaande stap (AC-unit verwijderen) wat inhoudt aanjager en radiator. Ik ben benieuwd of dit echt nodig is..
- Condensor uit de borging klikken
Wie o wie zou mij hierin van wat meer duidelijkheid kunnen voorzien?
Als ik doe besluiten om het zelf te doen, zal ik even wat foto's maken zodat ik de overige forumleden wat kan helpen
Eerst goed leeghalen..
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Tempelier schreef:Bedankt voor je bericht Mario! Ik verwacht dat het systeem leeg is vanwege het lek.. Ik zal in ieder geval handschoenen aan doen.
Het gaat meer om het inademen van die troep..
Als je in het donker voor de spiegel je tong uit steekt en je ziet hem groen oplichten,,,dan heb je iets niet goed gedaan..
-
- 1st Gear member
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 18.01.2016 - 20:02
Oke even een heel oud topic omhoog kicken,
Maar nu in 2021 wordt er nog steeds met een volvo v50 gereden, en ook nog eens de 1.6D
Ik heb ook een verhaal, wat niet helemaal klopt denk ik.
Ik heb mijn airco in juni 2016 laten vullen.
Tot het voorjaar van 2021 mee gereden, en toen werd die minder.. mag ook wel na zoveel jaar en 100.000km Leeg of lek, geen idee.
Er was in de buurt een airco service beurt voor 70 euro. Dacht dat is mooi goedkoop, laten vullen en 2 weken later deed die het niet meer.
Ik terug, en ze raadpleegden een gele bril en een uv lamp, kon het van een afstandje zien. Ze keken door de gril heen.
Conclusie, Condensor kapot vertelde de eigenaar van de garage.
Ik zei, ik denk dat ik me auto dan ga inruilen(2005 420.000km) en zo een dure reparatie niet meer zag zitten. Goed moment om iets nieuwers te kopen.
Onderweg naar huis, zat ik me af te vragen. Dat voorop door de gril mijn intercooler zit... omdat ik ook al eens een turbo slang heb vervangen.
Ik thuis kijken, en ja volgens mij is dat de intercooler, komt erna de radiator en als laatste de condensor met ventilator.
Kan iemand dat bevestigen? dat het bij 1.6d dus eerst de intercooler zit, dan de radiator en dan pas de condensor?
Dan ga ik namelijk terug naar de garage, want dan hebben ze nooit fluor kunnen zien door de gril. En denk ik dus ook aan oplichting.
Bedankt
Maar nu in 2021 wordt er nog steeds met een volvo v50 gereden, en ook nog eens de 1.6D
Ik heb ook een verhaal, wat niet helemaal klopt denk ik.
Ik heb mijn airco in juni 2016 laten vullen.
Tot het voorjaar van 2021 mee gereden, en toen werd die minder.. mag ook wel na zoveel jaar en 100.000km Leeg of lek, geen idee.
Er was in de buurt een airco service beurt voor 70 euro. Dacht dat is mooi goedkoop, laten vullen en 2 weken later deed die het niet meer.
Ik terug, en ze raadpleegden een gele bril en een uv lamp, kon het van een afstandje zien. Ze keken door de gril heen.
Conclusie, Condensor kapot vertelde de eigenaar van de garage.
Ik zei, ik denk dat ik me auto dan ga inruilen(2005 420.000km) en zo een dure reparatie niet meer zag zitten. Goed moment om iets nieuwers te kopen.
Onderweg naar huis, zat ik me af te vragen. Dat voorop door de gril mijn intercooler zit... omdat ik ook al eens een turbo slang heb vervangen.
Ik thuis kijken, en ja volgens mij is dat de intercooler, komt erna de radiator en als laatste de condensor met ventilator.
Kan iemand dat bevestigen? dat het bij 1.6d dus eerst de intercooler zit, dan de radiator en dan pas de condensor?
Dan ga ik namelijk terug naar de garage, want dan hebben ze nooit fluor kunnen zien door de gril. En denk ik dus ook aan oplichting.
Bedankt
- NicoV40
- 4th Gear member
- Berichten: 639
- Lid geworden op: 11.04.2015 - 18:44
Volgorde bij de 2.0D is intercooler, condensator en radiator. Zal bij de 1.6 allicht ook zo zijn geloof ik.
Onder het voorste kenteken zeg maar zie je de intercooler, door je grill de airco condensor en onder de kap zie je daar als laatste de radiator met fan zitten.
Onder het voorste kenteken zeg maar zie je de intercooler, door je grill de airco condensor en onder de kap zie je daar als laatste de radiator met fan zitten.
Ex V40 classic rijder, nu P1 rijder
Volvo V50, MY2005, 2.0D met chippie
Volvo V60, MY2017, 2.0D momenteel nog looser-spec D2
Volvo 164, BY1972, B30A (dubbele carburatie)
Volvo V50, MY2005, 2.0D met chippie
Volvo V60, MY2017, 2.0D momenteel nog looser-spec D2
Volvo 164, BY1972, B30A (dubbele carburatie)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 05.01.2021 - 09:37
- Locatie: Rhenen, Nederland
Toevallig heb ik vorige week de condensor van mijn 1.6D laten vervangen. (120 euro voor de condensor en 3 uur werk bij de garage) De airco blies alleen maar lauwe lucht. Ik begreep dat de condensor wat gevoelig is voor steenslag, maar lees nu hier dat de intercooler er nog voor hangt?
Trotse eigenaar Volvo V50 1.6D S/S 02-2010