Windgeruis bij de S40

Geleverd vanaf 2003
Gebruikersavatar
sanco
5th Gear member
Berichten: 1894
Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
Locatie: NO NL

Of deze update / hercalibratie je kan helpen kun je zelf uitproberen.
Heb je wind geruis helpt het even laten zakken (tipje) van je ruit dit geluid te verminderen dan zou je baat kunnen hebben bij deze snel uit te voeren hercalibratie. Probleem is echter dat je eigenlijk zomer en winter opnieuw deze actie moet uitvoeren.
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
EJ
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 22.01.2006 - 17:36

Paul schreef:Hmm, dat is niet echt een goed teken dat mensen daarvoor de V50 laten staan. Ik weet ook bijna zeker dat ze hier een update voor hebben. Want bij onze V50 herkende ze het probleem en hadden ze er gewoon duidelijk een oplossing voor.
Wordt deze week gedaan
Het zou mooi zijn. Ik moet binnenkort een nieuwe auto kiezen en de Volvo V50 2.4 leek me een goede keuze vanwege de stoelen in deze auto. Er zijn weinig auto's die zo lekker zitten. Laat even weten of de oplossing heeft gewerkt en welke dealer je hebt. Anders wordt het mogelijkerwijs een Saab 93.
Gebruikersavatar
Paul
Top Gear member
Berichten: 32860
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Ik weet het volgend weekend!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
bud
1st Gear member
Berichten: 44
Lid geworden op: 30.10.2004 - 21:53
Contacteer:

vraag bij de dealer om Tj.10366 :roll:
zit +/- 25 blaadjes bij om windgeruis op te heffen ( ook wat onderdeeltjes )
gupje
1st Gear member
Berichten: 17
Lid geworden op: 25.01.2006 - 11:22

Misschien een stomme vraag ,maar wat is Tj.10366?
S40 t5, summum, Styla, Clava,Black Sapphire,
High Mobility, leder calcite cream.
bud
1st Gear member
Berichten: 44
Lid geworden op: 30.10.2004 - 21:53
Contacteer:

gupje schreef:Misschien een stomme vraag ,maar wat is Tj.10366?
Technisch Journaal.
een soort vraagbaak voor volvo dealers met technischevragen of problemen

in dit geval een handleiding voor het opsporen en verhelpen van windgeruis problemen..
gupje
1st Gear member
Berichten: 17
Lid geworden op: 25.01.2006 - 11:22

OK, bedankt
S40 t5, summum, Styla, Clava,Black Sapphire,
High Mobility, leder calcite cream.
nordy
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 30.01.2006 - 20:35
Locatie: Amsterdam

Had hetzelfde probleem met mijn T4. Een bevriende monteur heeft mijn deur licht gebogen en weg was het geruis !!
Korte toelichting:
Doe eerstens je raam helemaal naar beneden. vervolgens je knie tegen de bovenrand van het deurpaneel plaatsen en met beide handen de bovenrand de deur vastpakken en licht naar je toe trekken. Hiermee buig je heel licht de bovenrand en komt er meer druk op de deurrubber bij het sluiten.
succes :wink:
Gebruikersavatar
menjo
7th Gear member
Berichten: 6186
Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
Locatie: Los Angeles

:?
Gebruikersavatar
vOlOv
3rd Gear member
Berichten: 469
Lid geworden op: 02.07.2005 - 19:23
Locatie: Leiden

:? again!
C70 2.0D Tourer - Ember Black Pearl
S40 2.0D Momentum - Flint Grey

Afbeelding
nordy
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 30.01.2006 - 20:35
Locatie: Amsterdam

ik heb het niet bedacht, werkt wel en geen kosten.
Bij de dealer gaat men naar allerlei oplossingen zoeken die er vaak niet toe doen.
Gebruikersavatar
Paul
Top Gear member
Berichten: 32860
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Ze hebben er bij mij donderdag naar gekeken, maar mijn auto voldeed al aan alle aanpassingen en ze hoorde het niet echt. Moet ook eerlijk zeggen dat ik het ook niet meer gehoord heb. Denk dat het gewoon erg hard waaide.

Maar zodra ik er weer last van had, zou ik het laten weten!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
Johan.
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 16.06.2005 - 22:09

Mistral,
Het probleem bij mijn s40 2.4 is nog steeds niet verholpen. Ik moet inderdaad een vaart maken, want de fabruiksgarantie loopt in juli af.

Excuus ervoor dat ik een tijd afwezig ben geweest. Afgelopen paar maanden ben ik niet meer langs mijn dealer geweest ivm drukte op mijn werk.

Bedankt voor je tip Sanco. Zijn er mensen die deze tip uitgevoerd Een maand geleden heb ik in de auto van mijn oom gereden, een BMW 330 XI uit 2003. (ik weet het, je kan ze niet met elkaar vergelijken) Maar het windgeruis is net zo luid als in mijn s40 2.4

Paul wat voor model heb je? Neem aan dat je een MY2006 heb. Heb je blijvend last van windgeruis of is het nu weg?

Sanco, hercallibratie van de zij-ramen heeft bij mij jammer genoeg niet geholpen. Misschien iemand anders? Bedankt Bud voor die technische journaal “TNN83-37”. Zodra ik tijd heb wip langs de Volvo dealer. Weet iemand of het mogelijk is om het technische rapport in te zien van je eigen s40. Ik wil weten wat ze daadwerkelijk uitgevoerd hebben met mijn s40.

Heeft iemand de methode van Nordy toegepast? Volgens gaat het buigen toch niet zo gemakkelijk, met je knie komt je toch tegen de plastic element van de deur......


Mvg
Johan.
Volvo 2.4 Kinetic, Lightning Grey
Gebruikersavatar
boely
1st Gear member
Berichten: 25
Lid geworden op: 14.02.2006 - 19:08
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

nordy schreef:Had hetzelfde probleem met mijn T4. Een bevriende monteur heeft mijn deur licht gebogen en weg was het geruis !!
Korte toelichting:
Doe eerstens je raam helemaal naar beneden. vervolgens je knie tegen de bovenrand van het deurpaneel plaatsen en met beide handen de bovenrand de deur vastpakken en licht naar je toe trekken. Hiermee buig je heel licht de bovenrand en komt er meer druk op de deurrubber bij het sluiten.
succes :wink:

bij mij precies hetzelfde geluid was over !!!!
lumanofa
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 19.01.2006 - 22:12

Bij de laatste keer dat de auto (V50) in de garage was, is de deur zo ingesteld dat deze straker tegen de rubbers is komen te zitten. Ik moet zeggen dat dit heeft gewerkt!
Daarnaast heb ik het vermoeden dat de aerodynamica hierdoor net even beter is, zodat de wind beter geleid langs het zijvoorruit.

Je hoort nog wel windruis, maar het is tot de
grens van acceptabel gereduceerd.

Marcel
Gebruikersavatar
Peter
7th Gear member
Berichten: 7677
Lid geworden op: 21.08.2005 - 08:37
Locatie: landgraaf
Contacteer:

e.e.a. is natuurlijk subjectief. Wanneer je echt een fluitend geluid hoort lijkt me dat niet in orde. Al het andere heeft te maken met wat jezelf acceptabel vindt, lijkt mij. Ik heb zelf een V50 van 2006. Windgeruis is inderdaad hoorbaar. Meer dan in de mercedes B200 uit 2006 van mijn vader. Maar daar is de motor weer luidruchtiger, waardoor het windgeruis misschien minder opvalt.
De ramen gaan eerst helemaal naar boven om vervolgens weer iets te zakken. Tot nog toe kan ik er goed mee leven.
Zweuds. V50 2.4i, my 2006, estate-line, spijltjesgrill, sagitta's, sunblinds, dakspoiler, high performance audio
 Mijn Flickr foto's
Gebruikersavatar
Mistral
2nd Gear member
Berichten: 72
Lid geworden op: 10.12.2005 - 19:20
Locatie: Midden Nederland

Ik vind het bij mijn auto juist storend omdat deze verder zo stil is. Binnenkort tijdens onderhoudsbeurt worden 2 raamrubbers vervangen. Daarbij wordt ook de afstelling van het raam preciezer afgesteld. Dit omdat de ramen te hogen lijken te komen waardoor ook het rubber kan vervormen en windgeruis op gaat leveren.
Ben benieuwd hoe hij terug komt. Laat ik half april weten.

Mistral
S60 2.0T Drivers Ed. Aut., Orestes 17"; RTI High Perf., Barents blue (2008)
V50 2.4i 170 Kinetic Geartronic Premium Sound, Silver (2005)
V50 2.0D Base, Mistral Green (2005)
Coureur
2nd Gear member
Berichten: 64
Lid geworden op: 01.07.2005 - 23:50
Locatie: Koewacht

Mijn auto is vorge week voor de 20k beurt geweest en ik had gevraagd om te kijken of er iets aan het windgeruis te doen was. Er is eerst een monteur mee gereden met een microfoontje met koptelefoon, zodat hij heel nauwkeurig de plaats kon bepalen. Het zat duidelijk boven aan het raam/rand van het portier.
De ramen zijn opnieuw afgesteld, maar daar ligt het vlgs. mij niet aan, want ik had al wat gespeeld met de raamhoogte en dat gaf geen resultaat. Ook zit de bovenkant van het portier/raam wat verder naar binnen en dat is het wel volgens mij, want het geruis was en is nog steeds erger aan de luwzijde van de auto. Dat is te verklaren doordat je daar onderdruk hebt en het portier iets naar buiten wordt gezogen. Al met al is het flink verbeterd en ben ik tevreden met de oplossing :D
Volvo C30 T5 Momentum, Silver Metallic, Dynamic Line met 17";Mestra velgen en sportpedalen, dat rijdt als een sportauto!
maybs40
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 22.02.2006 - 19:16

Mijn auto is vorge week voor de 20k beurt geweest en ik had gevraagd om te kijken of er iets aan het windgeruis te doen was. Er is eerst een monteur mee gereden met een microfoontje met koptelefoon, zodat hij heel nauwkeurig de plaats kon bepalen. Het zat duidelijk boven aan het raam/rand van het portier.
De ramen zijn opnieuw afgesteld, maar daar ligt het vlgs. mij niet aan, want ik had al wat gespeeld met de raamhoogte en dat gaf geen resultaat. Ook zit de bovenkant van het portier/raam wat verder naar binnen en dat is het wel volgens mij, want het geruis was en is nog steeds erger aan de luwzijde van de auto. Dat is te verklaren doordat je daar onderdruk hebt en het portier iets naar buiten wordt gezogen. Al met al is het flink verbeterd en ben ik tevreden met de oplossing Very Happy
Dus ik moet mijn ramen opnieuw laten afstellen? Ik weet eigenlijk niet wat ik moet vragen bij de dealer. Ik lees allemaal verschillende oplossingen hier.
1.6D S40 Edition II Silver Metallic
newfh
2nd Gear member
Berichten: 225
Lid geworden op: 14.12.2005 - 18:46

Beste MaybS40

Niet te lang wachten. Gewoon dealer bellen, afspraak maken om modificatie aan rubbers van portierramen uit te voeren. Is bij mij onlangs ook gebeurt en scheelt aanzienlijk. Modificatie betekent dat de dealer veelal kostenloos (zit uiteraard in garantie) dergelijke onderdelen vervangt.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”